video thumb

سوزاندن کوین یکی از روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

یکی از روش های کسب درآمد ارزهای دیجیتال سوزاندن آنها هست. اگر شما جزو علاقمندان به ارزهای دیجیتال هستید حتما علاقمند به کسب درآمد از این روش خواهید شد. سوزاندن کوین یا گواه اثبات سوزاندن، ضمن تضمین سودآوری آینده، پاداشی برای دارندگان ارزهای دیجیتال است. صرافی بایننس و شرکت های زیادی وجود دارند که از روی عمد و به طور دایم کوین های خود را می‌سوزانند.

در واقع سوزاندن توکن خود نوعی پاداش دادن به دارندگان کوین یا توکن است زیرا باعث کمیابی یک ارز دیجیتالی می شود که به آن کمیابی اقتصادی می گویند. این کمیابی که تقاضا را در بازار افزایش می دهد کمکی برای دارندگان آن ارز دیجیتالی است زیرا باعث افزایش قیمت آن و سود بیشتر دارندگان کوین می شود
احتمالا شما هم دوست دارید از ارز های دیجیتال درآمد داشته باشید. بسیاری از افراد خبره دنیای کریپتو توصیه می کنند می توان ارز دیجیتالی را خرید که دارای فرآیند سوزاندن آن هستند. سوزاندن روش جدید دیگری از کسب درآمد در ارزهای دیجیتال است. اگر از الگوریتم های گواه اثبات کار (Proof of Work) و گواه اثبات سهام (Proof of Stake) آگاهی دارید. سوزاندن کوین چیزی شبیه گواه اثبات سوزاندن (Proof of Burn) است به این معنی که شما برای سوزاندن ارزهای دیجیتال خود باید تعدادی از آنها را که می تواند یک ارز دیجیتال بومی و یا هر ارز دیگری باشد را به یک آدرس عمومی ارسال کنید با این کارآن کوین های ارسال شده دیگر قابل خرج کردن نیستند.

کلید خصوصی این آدرس های عمومی قابل دسترسی برای هیچ کس نیستند. برای همین کوین های فرستاده شده به آنها را سوخته می‌گویند. البته شما و همه افراد به راحتی می توانند در بلاک چین این آدرس‌ها را ببینند . اما اهدافی برای سوزاندن کوین وجود دارد که می توان گفت از جمله این اهداف شامل پاداش دادن به دارندگان یک کوین یا توکن، ساختن کوین ها یا توکن های جدید یا همان گواه اثبات سوزاندن و از بین بردن کوین ها یا توکن های فروخته نشده بعد از ICO یا فروش توکن است.
ماینرها یا شرکت کنندگان باید گواهی و مدرکی نشان دهند که آنها تعدادی کوین را سوزانده اند بنابراین مکانیزم گواه اثبات سوزاندن در ارزهای دیجیتال خود روشی برای راه اندازی خودمختار یک ارز دیجیتال از ارز دیجیتال دیگر است. ضمن اینکه جایگزینی برای گواه اثبات کار و گواه اثبات سهام است روشی برای اجماع توزیع شده نیز هست. در این روش هیچ منبعی به جز دارایی سوزانده شده مصرف نمی شود پر هزینه است.

شما بر اساس کوین هایی که سوزانده‌اید، می‌توانید دارای حق ویژه استخراج بلاک باشید. در ارز دیجیتال Counterparty گواه اثبات سوزاندن برای ایجاد کوین ها یا توکن های جدید پیاده سازی شده است که به اختصار به آن XCP می گویند که نه استخراج شده و نه در ICO فروخته شده است. بر اساس گزارش Bitcoin Wiki ارزهایی که از گواه اثبات سوزاندن استفاده می کنند در واقع از طریق الگوریتم گواه اثبات کار عمل کرده اند.
هر سه ماه یکبار صرافی ارز دیجیتال بایننس (Binance) از مدل گواه اثبات سوزاندن برای سوزاندن توکن های محلی خود مورد استفاده قرار می دهد. البته یک روش دیگر هم به جای سوزاندن توکن وجود دارد و آن فروش توکن ها است. جالب است بدانید برای یجاد عدالت یکی از کارهایی که تیم Neblio انجام داد این بود که مقداری از NEBL خود را که توکن های فروخته نشده بود را فروخت. این کار برای کاهش قیمت توکن در بازار آزاد صورت می گیرد زیرا گاهی بازار با افزایش بی رویه قیمت مواجه می شود. همچنین این کار که منجر به تحقق بیشتر عدالت می شود چون گاهی بعد از فروش، کوین ها قیمتشان به طور سرسام آوری بالا می‌رود