video thumb

با روش های غلط کسب درآمد ارزهای دیجیتال خود را از دست می دهید

کسب سود بیشتر انگیزه و دلیل علاقمندان به دنیای کریپتو است و از برای همین منظور بر روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می‌کنند. به جز دو روش شناخته شده استخراج (Mining) و مبادله (Trading) روش های دیگری هم به ظاهر وجود دارد که می تواند باعث از دست رفتن کل سرمایه شما شود.
در این روش ها که کلاه برداری محض هستند سعی می شود با عناوین و وعده های فریبنده سرمایه شما را از کیف پولتان خارج کنند هر چند افراد در این زمینه بسیار آگاه تر از قبل شده اند اما کماکان تعداد زیادی از افراد نا‌آگاه در دام این پروژه ها گرفتار می شوند.
یکی از این روش های سودجویی تقلبی پروژه‌های سرمایه گذاری (Investment) با سود قطعی بالا است و آنها به این شکل عمل می کنند که به علاقمندان وعده سودهای قطعی و بیشتر از عرف را به شرط سرمایه گذاری با ارزهای دیجیتال شما را می دهد. به این صورت که شما باید ارزهای دیجیتال خود را به حساب کیف پول مالک شرکت واریز کنید در حالیکه شما اصلا کلید آن را هم ندارید. برای جلب اعتماد بیتر شما و سایرین در ائل کار اتفاقا سود بالایی به شما می دهند و هر وقت که بخواهید سرمایه شما را پس می دهند.
ولی واقعیت این است که این یک تقلب و یک طرح پانزی و هرمی است زیرا افراد فریب خورده برای کسب سود بیشتر به معرفی دوستان و آشنایان خود برای سرمایه گذاری می پردازند. پس از افزایش چشمگیر این دارایی ها مالک آن تمام این کیف پول ها را خالی و ناپدید می شود. از جمله این نوع پروژه های کلاه برداری می توان به OneCoin که کوین هایی به ارزش ۳۰ میلیون دلار به سرقت رفته بود یا پروژه BitConnect و یا E2C (World Wide Energy که در ایران فعالیت دارد.
ایردراپ (Airdrop) توزیع توکن های رایگان توسط پروژه‌های غیر متمرکز بین کاربران است برخی از این توکن ها بعد از مدتی ارزش زیادی پییدا می کنند. اما در این میان کسانی هستند که مدعی اند توکن رایگان به شما می‌دهند شما هرگز نباید کلیدهای خصوصی خود را در اختیار آنها قرار دهید و یا به کیف پول هایی که شما به کلیدهای خصوصی آن دسترسی ندارید اعتماد کرده و ارزهای دیجیتال خود را به آن منتقل کنید.

ارزهای دیجیتال تزریق سرمایه سه میلیارد دلاری

کلاه برداران سعی می کنند از هیجان افراد برای دریافت توکن رایگان استفاده کرده و از این طریق ارزهای آنها را از کیف پولشان خارج می کنند. زیرا ایردراپ (Airdrop) یک روش مرسومی است که توکن‌های رایگان توزیع می کند. بسیاری از افراد قربانی توکن های رایگان شده اند مثلا در توییتر توسط یک اکانت اعلام شده بود که هر فردی که ۱ اتر در کیف پول خود داشته باشد ۱۰ توکن EOSرایگان به او داده می شود به شرط آنکه کلید خصوصی (Private Key) کیف پول خود را به ما اعلام کند! پس شما هرگز نباید کلیدهای خصوصی خود را در اختیار هیچ فرد حقیقی و حقوقی قرار دهید.
کار استخراج از طریق کامپوترهای معمولی و موبایل بسیار پر ضرر است که با این وجود در ایران بسیاررواج پیدا کرده است. این امر نه تنها سودی ندارد بلکه آسیب های آن به دستگاه شما و هزینه‌‌ برق آن زیاد است. کاربران تازه بعد از نصب و راه اندازی این افزونه ها متوجه اشتباه خود می شوند. زیرا مقدار آن بسیار بسیار ناچیز است و تا به حد مشخصی هم نرسد قابل برداشت نیست ضمن اینکه منجر به آلوده شدن کامپیوتر افراد به انواع بدافزار‌ها هم می شود.
بدون داشتن دانش سرمایه گذاری روی ICO ها کار بسیار پر ریسک و خطرناکی است. زیرا افراد سودجو به راحتی با ایجاد یک وب سایت، وایت پیپر و توکن تقلبی بدون ارائه هیچگونه محصول ارزشمندی سرمایه شما را جذب کرده و ناگهان ناپدید می شوند. این روش کلاه برداری از آنجا شروع شد که پروژه‌های مبتنی بر بلاک چین که ایده‌های خوبی داشتند توانستند به سرعت سرمایه جذب کنند که البته برخی موفق و برخی شکست خوردند. همین امر موجب تقلب توسط افراد سودجو شد.
در گروه های پامپ و دامپ تلگرامی نیز سرقت های زیادی صورت گرفته به این طریق که افراد با فریب خوردن اقدام به خرید یک ارز با قیمت بالا می کنند وقتی این تقاضای مصنوعی پیش آمد قیمت آن ارز بالاتر می رود و به اصطلاح پامپ می شود در این میان افراد سعی بر فروش ارز خود به هوای کسب سود بالا می کنند که قیمت فورا ریزش کرده و اصطلاحا دامپ می شود و منجر به ضررهای زیادی برای کاربران می شود.

ارزهای دیجیتال بیت کوین

از جمله روش‌های کسب درآمد ارزهای دیجیتال به غیر از استخراج (Mining)می توان به سرمایه گذاری و ترید اشاره کردکه البته نیازمند مهارت و دانش در این زمینه است زیرا دارای ریسک های مختص خود بدون تضمین کسب درآمد هستند.
مشارکت در تامین امنیت شبکه‌های غیر متمرکز مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام (Proof of Stake) یک روش درآمدی است که برای آن باید مقدار زیادی کوین داشته باشد همچنین نیازمند راه اندازی یک گره از نوع Full Node و دانلود کل بلاک چین و در دسترس بودن این گره است. در این روش مقداری بیت کوین ویوز را بر روی یک استخر لیزینگ کرده و به نسبت سرمایه ای که گذاشتید از کارمزدهای ترکنش های تایید شده توسط آن گره، بهره‌مند شوید.
سیستم‌های وام دهی یا Lending ارزهای دیجیتال با هدف کمک به افرادی که سرمایه گذاری خود را بر روی ارزهای دیجیتال انجام داده اند ولی اکنون به مقداری پول نیاز دارند و ترجیح می دهند ارزهای خود را نفروشند، راه اندازی شده است. در این میان این افراد نیاز به یک واسطه یا پلتفرم های Lending دارند. از جمله سیستم‌های Lending می توان به دای (Maker) و Saltو EthLend اشاره کرد. زیرا آنها می توانند با وثیقه گذاری ارزهای دیجیتال خود این وام ها را دریافت کنند. این وثیقه کوین است که بر روی یک قرارداد هوشمند که در کنترل کسی نیست قفل می شوند و فورا پس از تسویهوام به صاحب اصلی خود بازگردانده می شود در غیر این صورت وارد حساب وام دهنده می شود.
با انتخاب درست پروژه سرمایه گذاری بر روی ICO ها و پیشنهاد اولیه صرافی ها (IEO)می تواند پر سود باشد. هرچند جزو سرمایه گذاری‌های پر ریسک هستند. اگر شما عضو فعال دنیای ارزهای دیجیتال باشید می تواند برای خود از طریق تولید محتوای جذاب برای کابران در رسانه های اجتماعی غیر متمرکز نظیر استیم (Steam) و Sapien و یا مرورگر Brave درآمد داشته باشید.