سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

صرافی جنجالی بایننس را بهتر بشناسید

بایننس به عنوان یکی از بزرگترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در دنیا از زمان تاسیس شناخته شده است. متاسفانه این صرافی توسط هکرها در روز ۱۷ اردیبهشت ماه امسال یا ۷ می مورد دستبرد و دزدی قرار گرفت و هکرها ۴۰ میلیون دلار معادل ۷ هزار بیت کوین را از این صرافی به سرقت بردند. این سرقت و عکس العمل جالب این صرافی و حامیان آن دلیلی شد تا به معرفی این صرافی و اهمیت و برنامه های دقیق و درست آن در جهان ارزهای دیجیتال بپردازیم.

این صرافی موفق به خلق توکن خاص خود شده که جایگاه خوب و مخصوص خود را نیز به دست آورده است. توکن صرافی بین المللی بایننس با نام BNB شناخته شده است. این توکن BNB در مدت زمان بسیار کوتاهی توانسته جایگاه خود هر روز در بین برترین آلت کوین های دنیا که واقعا رقابت با آنها نیز ساده نیست، به صورت مداوم بهبود ببخشد. و این خود موفقیت ارزشمندی است. بر این اساس و بر اساس سایر موفقیت های صرافی دیجیتالی بایننس به نظر می رسد آینده بایننس با توجه به حجم مبادله ای آن که بسیار خوب است و قیمت مبادله ای BNB روشن و روبه افزایش باشد. با توجه به تولد دو محصول جدید بایننس یعنی Binance Chain و Binance DEX انتظار می رود پیشرفت چشمگیر صرافی بایننس حتی با وجود حک شدن این صرافی و به خطر افتادن شهرت آن همچنان و به صورت روز افزون ادامه داشته باشد.

صرافی بایننس (Binance) از زمان تشکیل و آغاز فعالیتش تا به امروز پروژه ها و محصولات موفق زیادی را توانسته عملیاتی و اجرا کند. که هرکدام از این پروژه ها و تمام قسمت های این پروژه ها توانسته‌ به میزان سود دهی و توجه به این صرافی بیفزاید. نام Binance که از اول بر روی این صرافی قرار داشته از ترکیب دو کلمه به دست آمده است اولین کلمه Binary به معنای دودویی یا همان صفر و یک و دومین کلمه Finance به معنای مالی تشکیل شده است. که به نظر می رسد اسم هوشمندانه ای انتخاب شده است. صرافی بایننس یعنی BNB در سال ۲۰۱۹، مقبولیت گسترده ای را برای خود توانست به دست بیاورد. این موفقیت تا جایی بود که توانست ۶ هزار دلار به ازای هر واحد BNB ارزش گذاری کند. با توجه به این روند رو به رشد بایننس و پیشرفت های چشمگیرش قیمت ۶۰ تا ۱۰۰ دلار به ازای هر واحد برای توکن BNB واقعا نمی تواند دور از انتظار باشد.

این صرافی که توانایی تبادل بیش از ۴۶۳ جفت ارز مختلف و بیش از ۱۵۰ کوین و توکن مختلف را در طول شبانه روز دارد. حجم مبادلات و میزان نقدپذیری (Liquidity) در آن بسیار بسیار بالا و چشمگیر است. این حجم تبادلات این صرافی که امروزه یکی از معیارهای اصلی یک صرافی موفق می توان محسوب کرد را بایننس با برنامه ریزی و مدیریت خوب توانسته به دست بیاورد.

صرافی بایننس تا به امروز پروژه ها و محصولات موفق زیادی از جمله کیف پول Trust، صرافی متمرکز بایننس (Binance Exchange)، آکادمی بایننس (Binance Academy)، لانچ پد بایننس (Binance Launchpad)، خیریه ی مبتنی بر بلاک چین بایننس (Bianane Charity)، را عملیاتی کرده است. که هر کدام از آنها خدمات قابل توجهی را ارایه می کند. موسس و مدیر ارشد اجرایی این صرافی به نام چانگ‌پنگ ژائو، (Changpeng Zhao) ملقب به CZ است که پیشتر مدیر ارشد فنی صرافی OKCoin بوده است و می توان گفت سهم عمده ای در موفقیت چشمگیر این صرافی تا به امروز داشته است.

بایننس کوین

بایننس در ابتدا از بلاک چین اترتیوم برای انجام تراکنش های مداوم توکن خود در طول روز استفاده می کرد. اما اکنون دیگر اقدام به راه اندازی بلاک چین اختصاصی خود کرده است. این بلاک چین مخصوص بایننس تحت عنوان Binance Chain نام گذاری شده است که منجر به انتقال توکن های BNB به آن می شود. که این امر محصول جنجالی دیگر بایننس یعنی یک صرافی غیرمتمرکز با عنوان Binance DEX را به وجود آورده است.

بایننس که از روز تاسیس و راه اندازی نام خود را به عنوان یک صرافی محبوب و قابل اعتماد برای همه کاربران ارزهای دیجیتال و انواع توکن ها شناسانده است در ابتدا کشور چین را به عنوان محل شروع فعالیت های خود انتخاب کرد و دفتر خود را در چین باز کرد. اما در نهایت در سال ۲۰۱۷ به دلیل محدودیت های اعمالی که از سوی دولت چین بر روی مبادلات ارزهای دیجیتال به وجود آمده بود دفتر مرکزی خود را ابتدا به کشور ژاپن توانست منتقل کند و در ژاپن فعالیت های خود را آغاز کرد و پس از آن نیز در ژاپن نتوانست به کار خود ادامه دهد و به اروپا و جزایر مالتا مهاجرت کرد و اکنون نیز در این جزایر دفتر خود را دایر کرده و سالهاست فعالیت می کند.

کمتر کسی را می توان یافت که در صنعت رمزارزها باشد ولی اسم صرافی بایننس را نشنیده و یا با این صرافی کار نکرده باشد. این صرافی که از زمان تشکل تا به امروز توانسته به عنوان بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان به فعالیت خود ادامه دهد. در بازار خرسی سال ۲۰۱۸ از سایر رقبای خود به سرعت پیشی گرفت. بایننس که برای جذب سرمایه اولیه خود یک ICO به ارزش ۱۵ میلیون دلار را با موفقیت توانست برگزار کند و به جای آن توکن BNB به سرمایه گذارانش داد که یک توکن از نوع ERC-20 است معرفی کرد و از آنها خواست به مبادله با این توکن نیز بپردازند.

مدیر‌ عامل بایننس که قصد دارد به زودی از بلاک چین مجزا (Binance Chain) و همچنین صرافی غیرمتمرکز (Binance DEX) خود پرده برداری کند و آنها نیز به فعالیت خود در کنار بایننس ادامه دهند، در طی یک مصاحبه در جمع مطبوعات اعلام کرد: به نظرش می آید که در آینده نزدیک کاربران قادر خواهند بود به شکل همتا به همتا به مبادله ارزهای دیجیتال تحت مالکیت خود بپردازند. و صرافی های غیر متمرکز در آینده دنیای کریپتو خواهند بود.

توکن صرافی بایننس، یعنی BNB که در مبادلات زیادی مورد استفاده قرار می گرفت در سال ۲۰۱۹ توانست موفق شود مقبولیت گسترده ای را در بین کاربران ارزهای دیجیتال برای خود به کسب کند و پس از آن نیز در طی مدت زمانی کوتاه همزمان با رونمایی از Binance Chain رشد خیره کننده ای را به دست آورد. این رشد خیره کننده رشدی حدود ۴۰۰ درصدی محسوب می شود تا جایی که قیمت توکن بایننس از ۶ دلار به ازای هر واحد BNB به ۲۴ دلار به ازای هر واحد از این توکن افزایش پیدا کرد.

یکی از کارهایی که صرافی بین المللی بایننس شروع کرده است کمک به افزایش قیمت و ارزش توکن BNB است. این افزایش ارزش در آینده این صرافی تاثیر خوبی خواهد داشت. در این راستا ۱/۵ درصد از درآمد خالص خود را را به خرید توکن BNB و سوزاندن این توکن اختصاص داده است. این کار تا جایی ادامه دارد که تعداد توکن های BNB در چرخه را از ۱۹۰ میلیون به حدود ۱۴۱ میلیون توکن طی سال های اخیر توانسته کاهش دهد. این موفقیت را کمتر صرافی توانسته به دست آورد. با این ابتکار عمل و با سوزاندن تعداد زیادی از توکن های خود صرافی بایننس توانست ضمن کاهش تعداد توکن ها محلی خود ضمن کمک به افزایش تقاضای آن، منجر به زیاد شدن کاربردهای BNB در اکوسیستم فعالیت های این صرافی شود و این برنامه ریزی جالب توجهی برای یک صرافی ارزهای دیجیتال است.

یکی از فعالیت‌های ارزشمند صرافی بایننس که فعالیتی مبتکرانه نیز هست فعالیت خیریه مبتنی بر بلاک چین بایننس (Bianane Charity) است. بایننس با راه اندازی خیریه Bianane Charity توانست یک خیریه کاملا شفاف هم برای کسانی که کمک های خیریه انجام می دهند و هم برای موسسات خیریه ایجاد کند. خیریه Bianane Charity که با بهره‌مندی از تکنولوژی بلاک چین راه اندازی شده است. ضمن مخفی نگاه داشتن هویت پرداخت کننده های کمک های خیریه ای به فقرا، میزان کل پرداخت‌ ها به آدرس‌ های خیریه و انتقال آنها به موسسات غیر انتفاعی معتبر به شکلی کاملا شفاف که در دسترس علاقمندان قرار دارد انجام می شود. انجام این کمک ها برای همه کسانی که می خواهند کمکی کنند مقدور است و همه علاقمندان می توانند به صورت بیت کوین، اتریوم و BNB کمک های خود را اهدا کنند. اما خیریه Bianane Charity یک خصوصیت جالب توجه دارد و آن این است که خیرین و علاقمندان به اهدا توکن می توانند خودشان انتخاب کنند که می خواهند به کدام پروژه خیریه و چه مقدار کمک های خود را اهدا کنند و جالب آنکه از زمان تشکیل این خیریه دیجیتالی تا کنون ۶۷۰ بیت کوین برای پروژه های مختلف خیریه اهدا و جمع آوری شده است.

کیف پول بیت کوین اس وی بایننس

آکادمی بایننس (Binance Academy) نیز در جهت بالا بردن سطح آگاهی و دانش کاربران به صورت اطلاعات به روز و جدید در مورد فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال راه‌اندازی شده است. سه سر فصل اصلی آموزش های Binance Academy مفاهیم بنیادی بلاک چین، انواع کوین ها و توکن ها و خدمات و امنیت و دیگر مباحث مورد نیاز کاربران است. در این آکادمی آموزش های رایگان است این ۀموزش ها که به صورت آنلاین به علاقمندان آموزش در این آکادمی ارائه می شود در مورد مسائل و مباحثی چون فنی، امنیتی و مالی این صنعت، در قالب ویدیو، مقاله و غیره است. همه افراد متخصص بدون محدودیت در این حوزه می توانند به صورت داوطلبانه در ساخت این ویدیو ها مشارکت داشته باشند که البته به ازای هر عنوان کار ۲۰۰ توکن BNB را به عنوان دستمزد این فعالیت دریافت می کنند.

موسسه تحقیقاتی بایننس (Binance Research) نیز توسط این صرافی به عنوان یکی از پروژه های بایننس راه اندازی شده است. Binance Research که به تحلیل روندهای کلی بازار و قانون گذاری های صورت گرفته در صنعت ارزهای دیجیتال و بررسی کد های پروژه های منبع باز (Open Source) می پردازد از دیگر دستاوردهای قابل توجه صرافی بایننس است. این موسسه به منظور افزایش شفافیت و کیفیت اطلاعات و داده ها در دنیای کریپتو، اطلاعات دقیق و آمارهای به دست آمده از تحلیل های عمیق و بی طرفانه از ارزهای دیجیتال مختلف را در اختیار سرمایه گذاران و کاربران ارزهای دیجیتال در این حوزه قرار می دهد.

صرافی بایننس تا به امروز پروژه ها و محصولات موفق زیادی را توانسته عملیاتی کند، کیف پول Trust با قابلیت نگهداری ارزهای دیجیتال نیز از محصولات خوب این صرافی است و بایننس آن را راه اندازی کرده است. قابلیت منحصر به فرد این کیف پول Trust این است که کلید های خصوصی شما را با لایه های امنیتی مختلف تنها بر روی موبایل شما ذخیره می کند. جالب است که این کیف پول این قابلیت را دارد که کلیدهای خصوصی شما را نزد خود نگهداری نمی کند اما این امکان را برای شما فراهم می کند که شما بتوانید امکان مبادله توکن هایی داخل آن را داشته باشید. و این توکن ها بدون به خطر افتادنشان در اختیار شما قرار می گیرند.

صرافی متمرکز بایننس (Binance Exchange) نیز به عنوان اولین و اصلی ترین محصول این شرکت ارزهای دیجیتال یکی دیگر از پروژه های چشمگیر بایننس است. که از جمله ویژگی خاص Binance Exchange کارمزد ثابت و بسیار پایین آن است که در صورت استفاده از توکن BNB برای علاقمندان بسیار کمتر هم خواهد شد.

لانچ پد بایننس (Binance Launchpad) یک ابتکار جالب از صرافی بایننس است. که به وسیله آن فروش اختصاصی توکن و جذب سرمایه برای پروژه‌های درجه یک ارزهای دیجیتال نو ظهور انجام می شود. در این طرح پروژه هایی که مستعد رشد از سوی بایننس تشخیص داده می شوند این امکان می یابند که ICO خود را بر بستر لانچ پد بایننس برگزار و سکوی پرتابی برای آن ها باشد. پروژه هایی شانس استفاده از آن را دارند در مدت کوتاهی رشد قابل توجهی را تجربه می کنند. همچنین این شرکت سیستم جدیدی را به وجود آورد که طبق آن به ازای نگهداری ۲۰ روزه هر توکن BNB به علاقمندان این طرح یک بلیط لاتاری رایگان برای برنده شدن در قرعه کشی لانچ پد بایننس هدیه داده می شود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location