video thumb

پیش بینی افزایش ۳۵۰ درصدی قیمت بیت کوین در ۳۷۸ روز آینده

گلد فیوچرز  افزایش قیمت بیت کوین را به میزان ۳۵۰ درصد در حدود ۳۷۸ روز آینده، پیش بینی کرده است

ارزجو: احتمال بسیار زیادی وجود دارد که قیمت بیت کوین ۳۵۰ درصد در ۳۷۸ روز افزایش پیدا کند، و این به خاطر نوع رفتاری است که اخیراً در بازار مشاهده شده است.

تریدینگ شات (Trading Shot) شرکت مدیریتی ارزهای دیجیتال، شباهت‌های زیادی بین گلد فیوچرز (کومکس – COMEX) و بازار نقطه‌ای بیت کوین مشاهده کرده است. این شرکت اشاره می‌کند که پیشرفت بیت کوین در سال ۲۰۱۷ به قیمت ۲۰ هزار دلار در حال حاضر شباهت زیادی به عمل کرده بازار گلد فیوچرز (Gold Futures) بین جولای ۱۹۷۶ و ژانویه ۱۹۸۰ داشته است. علاوه بر این آنها بازار نزولی را نیز زیر نظر داشته‌اند، همانطور که در جدول زیر می بینید.

گلد فیوچرز و مقایسه قیمت بیت کوین

 

پیش‌بینی موقت

تقاطع مرگ بیت کوین

تریدینگ شات تقاطع طلایی اخیر بیت‌کوین را به عنوان نقطه عطف در نظر گرفته و می گوید که قیمت بیت‌کوین به شدت افزایش پیدا خواهد کرد. در عین حال این شرکت یادآوری می کند که بیت کوین می تواند پس از رسیدن به تقاطع طلایی خود کمی کاهش قیمت را تجربه کند. این مباحث بر اساس تحرکات قیمت بیت کوین چندین ماه پس از رسیدن به تقاطع طلایی شکل گرفته است.

«کاملا مشخص است که تجارت بیت کوین در مسیری با علائم گیج کننده در کوتاه مدت، روی می ‌دهد (زیرا تجارت بلند مدت در هر مسیری به عنوان سرمایه گذاری می تواند سود دهی داشته باشد.). آنچه که مسلم است این است که اگر بیت کوین عملکرد تغییرات قیمت سال ۲۰۰۰ طلا را به پیش بگیرد و مخصوصا تقاطع طلایی، به صورت افسار گسیخته ای افزایش قیمت پیدا کرده و به بالاترین قیمت خود در تمام دوران خواهد رسید و کاهش قیمت ملموسی مانند آنچه که در سال ۲۰۱۵ تجربه کرد را نخواهد داشت.»

 

بررسی افزایش قیمت گلد فیوچرز

بهبود گلد فیوچرز

از زمانی که گلد فیوچرز توانست تقاطع طلایی را تجربه کند، قیمت بهبود پیدا کرد و ۳۵۰ درصد افزایش یافت و از ۴۲۹/۵ دلار به ۱۹۲۹/۷ دلار رسید. که این نتیجه در مدت ۳۱ سال و ۶ ماه به دست آمد.

با توجه به اینکه طول مدت عمر بیت کوین از طلا کمتر است و بازار آن فراز و نشیب های بیشتری را داشته یک ماه طلا را می توان با یک روز بیت‌کوین مساوی دانست. البته این ها فقط محاسبات ذهنی هستند (ارتباط بین قیمت و بازده زمانی کاملا می‌توانند متغیر باشند)

با توجه به این نکته می ‌توان گفت محاسبه ۳۱/۵ سال برای بیت کوین به حدوداً ۳۷۸ روز می ‌رسد (بر اساس ۳۷۸ ماه دوره ای که صرف گلد فیوچرز شد). در عین حال قیمت هدف برای بیت کوین در ۳۷۸ روز پس از تثبیت بالاترین قیمت به حدود ۱۸۵۳۹ دلار خواهد رسید. البته احتمال محاسبات اشتباه نیز در این میان وجود دارد، که به آن معناست که باید دوره ۳۷۸ روزه را دوباره از نو تکرار کرد تا به تقاطع طلایی بعدی برسیم.

تریدینگ‌ شات می گوید: «طلا به سرمایه گذاران نشانه های زیادی در سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ در روزهای پایانی بازار نزولی خود ارائه کرد، همانند بیت‌کوین که از دسامبر گذشته این نشانه ها را بروز داده است. سرمایه گذارانی که این نشانه ها را نادیده گرفته و در اواخر دهه ۹۰ به خریداری طلا نپرداختند شانس بزرگی را از دست دادند که دوباره بازگشتی نداشت. روانشناسی سرمایه گذاری در دوره بازار اجناس مختلف، می تواند کاملاً مشابه هم دیگر باشد.»