video thumb

اخبار برتر بیت کوین از رکورد جدید قیمت در سال ۲۰۱۹، تا رقابت بیت فینکس!

در عرض یک هفته که سیاستمداران انگلیسی به طور غافلگیرانه‌ ای در جریان رأی‌ گیری ‌های داخلی به نفع احزاب ضد برگزیت رأی داده و پیام روشنی برای برگزیت فرستادند، بهتر است از نگاه تازه تری بر اتفاقاتی که در اخبار مربوط به بیت کوین (Bitcoin) رخ داد نیز داشته باشیم.

ارزجو: بحث در مورد این مسئله که از لحاظ قیمت، بیت کوین هفته خوبی را پشت سر نگذاشت مقداری دشوار است. با وجود پس زمینه خسته‌کننده بیت فینکس/تتر (Bitfinex/Tether)، قیمت ها در هفت روز گذشته تقریباً ثابت باقی مانده اند.

شاخص ها خوب بودند و امواج جداول هودل (ذخیره ارز دیجیتال به جای فروش آن) نشان از تغییرات تکانه‌ای و قریب‌الوقوع میانگین متحرک دارد. قیمت بیت کوین به بالاترین قیمت آن در سال جدید رسید و رکورد ۵۷۰۰ دلار را رد کرده و به تازگی به شش هزار دلار نیز در بیت فینکس (Bitfinex) رسید.

روی‌هم‌رفته بیت کوین ۵۰۰ دلار در طول یک هفته افزایش قیمت داشته و این افزایش قیمت با وجود نگرانی ها در مورد فشار برای کاهش قیمت بوده است. بری سیلبرت (Barry Silbert) اعتقاد دارد که این افزایش ناگهانی قیمت، به علت کمپین جدید بازاریابی گری‌ اسکیل (Grayscale) می باشد تا بتواند به نفع بیت کوین بازار طلا را دچار رکود کند.

 

خبرهای بد برای بیت فینکس و تتر (Tether) ادامه دارد

این هفته پر از خبرهای بد برای بیت فینکس بوده است و هفته گذشته نیز اتهاماتی از تقلب مطرح شد. تجار، این پلتفرم را کنار گذاشتند و مشتریان از تتر خارج شدند که باعث ضرر خوردن سیصد دلاری قیمت بیت کوین در این سایت شد.

اخباری مبنی بر اینکه تتر تنها ۷۴% موجودی با پشتیبانی پول نقد در اختیار دارد باعث شده است که درخواست هایی برای خارج کردن آن از لیست بایننس (Binance) و دیگر صرافی ها مطرح شود.

در عین حال مقامات ایالات متحده سرویس حفاظتی بانکی برای بسیاری از صرافی ‌های ارزهای دیجیتال راه‌اندازی کرده و موفق شده مقداری از ۸۵۰ میلیون دلاری که بیت فینکس از دست داده بود را باز گرداند. بنابراین آیا احتمال دارد که آنها بتوانند این پول را پس بگیرند؟

 

… و دیگران

دیگر پلتفرم دیجیتال ورشکسته که به نظر نمی‌رسد بتواند افزایش قیمت زودهنگامی را تجربه کند، مونت گاکس (Mt.Gox) است. در این هفته کوین ‌لب (CoinLab) اعلام کرده است که چرا ۱۵ میلیارد دلار غرامت مناسبی محسوب می ‌شود و چرا هر سال نیز یک میلیارد دلار اضافه‌تر برای جبران مافات باید هزینه شود… که در صورتی که کوین ‌لب تا این حد انتظارات عجیب نداشت، شاید این مقدار بسیار کمتر می شد.

به نظر می رسد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تصمیم عاقلانه ای گرفته که به صندوق قابل معامله بیت کوین در بورس اجازه داده تا بدون مشخص بودن نتیجه، به فعالیت خود ادامه دهد. در عوض این هفته مشغول تعلیق معاملات اوراق بهادار بیت کوین بوده است. اولین صرافی عمومی ارزهای دیجیتال، به عملکرد عجیب کمیسیون بورس اوراق بهادار اعتراض کرد.

بات ‌نت الکتروم (Electrum) که در دسامبر ۲۰۱۸ برای اولین بار گزارش شده بود هنوز هم وجود دارد و در حال رشد است و تا به حال ۴/۶ میلیون دلار ارز دیجیتال سرقت کرده است.

 

استفاده و پذیرش از جانب عموم مردم

بر اساس یک تحقیق جدید ۲۰٪ از جوانان در ایالات متحده در حال حاضر صاحب بیت کوین هستند. با این حال آنها نمی‌توانند از آن در اولین شهر بیت کوینی جهان استفاده کنند زیرا برنامه دولت چین در مالزی در این زمینه، به نظر کمی غیرقابل اجرا می‌ رسد.

جاگوار لندروور (Jaguar Land Rover) اعلام کرده است که برنامه‌ای برای پاداش دادن به رانندگان که از آیوتا (IOTA) برای گزارش وضعیت ترافیک و مشکلات جاده‌ای استفاده می کنند، در نظر گرفته است.

و ایلان ماسک کلمه «اتریوم» (Ethereum) را توییت کرد.

 

و در نهایت، سردرگمی سوئدی ‌ها در مورد مسایل قانونی

بانک مرکزی سوئد از پارلمان این کشور خواسته است تا کمیته‌ای برای بررسی آن چه مسایل قانونی ارز دیجیتال، تشکیل دهد. این مسئله از آن جهت انجام شده است که قوانین کاملا مبهم هستند و سوئد به سمت تبدیل شدن به کشوری می‌رود که دیگر از پول نقد استفاده نمی‌کند. ممکن است برخی تصور کنند که سیاستمداران انگلستان این مسئله را به عنوان دستاویزی برای برگشت به استفاده از پول کاغذی به کار ببرند.