video thumb

حمایت کاربران و طرفداران صرافی بایننس پس از سرقت ۷ هزار بیت کوین!

صرافی بایننس از زمان تشکیل تا امروز پروژه ها و محصولات موفق زیادی را عملیاتی کرده که هرکدام از این پروژه ها توانسته‌اند به میزان سوددهی و توجهات به این صرافی بیفزاید.

صرافی بایننس یعنی BNB در سال ۲۰۱۹، مقبولیت گسترده ای را در این سال برای خود کسب کرد تا جایی که توانست ۶ هزار دلار به ازای هر واحد BNB ارزش گذاری کند. با توجه به این روند رو به رشد بایننس و پیشرفت های چشمگیرش قیمت ۶۰ تا ۱۰۰ دلار به ازای هر واحد برای توکن BNB دور از انتظار نیست.

موسس و مدیر ارشد اجرایی این صرافی به نام چانگ‌پنگ ژائو، (Changpeng Zhao‌) ملقب به CZ است که پیشتر مدیر ارشد فنی صرافی OKCoin بوده است و می توان گفت سهم عمده ای در موفقیت چشمگیر این صرافی داشته است. همانطور که اعلام شد امروز ۱۷ اردیبهشت ماه ۷ هزار بیت کوین به ارزش ۴۰ میلیون دلار از صرافی معروف بایننس(Binance) توسط هکرها به سرقت رفته است.

با وجود این سرقت بایننس ثابت کرد که در این مشکل تنها نیست و دوستان خوب و وفادار بسیاری از آن حمایت می کنند. این خود یک درس بزرگ برای همه ما است که در دوران سختی، می‌توانید متوجه شوید که دوستان واقعی شما چه کسانی هستند. این حمایت تا جایی بوده که جاستین سان، مدیرعامل ترون اعلام کرده است برای حمایت از بایننس به شخصه ۷ هزار بیت کوین به ارزش ۴۰ میلیون دلار در صورت موافقت ژائو در بایننس واریز خواهد کرد. واقعا اگر شک داشتید که اکوسیستم کریپتو شامل افرادی است که به CZ احترام می‌گذارند، باید در این مورد تجدید نظر کنید.

این حمایت به مدیرعامل ترون ختم نشده است بلکه کاربران این صرافی نیز به حمایت از ژائو پرداختند. البته علاقه جاستین سان به بایننس را می توان در عرضه توکن بیت تورنت در لانچ پد بایننس به وضوح مشاهده کرد. این اقدام سان قدم بلندی برای اثبات این موضوع است که بایننس در این نفوذ امنیتی تنها نیست. او جزو اولین کسانی است که از Binance حمایت کرد.

در این ماجرا نکته جالب این است که قیمت بیت کوین در چند ساعت پس از اعلامیه ژائو مبنی بر نفوذ امنیتی در سطح بالایی حفظ شده است. تا جایی که قیمت بیت کوین ۵۸۶۳ دلار است. اگرچه افزایش قیمت بیت کوین پس از مدتی به حالت قبل برگشت اما این نکته که قیمت این ارز دیجیتال کاهش نمی‌یابد قابل توجه است. زیرا هک شدن بایننس مساوی با هک شدن جامعه ارز دیجیتال است.

جاستین سان که اخیرا دو خودروی گران قیمت تسلا را اهدا کرده است و نیازی ندارد که برای کمک کردن به بایننس خود را به زحمت بیاندازد. مقدار ربوده شده از Binance بسیار بیشتر از آن چیزی است که در حمله های قبلی، جامعه بیت کوین شاهد آن بوده است.

بایننس برای پوشش زیان‌های این حادثه از صندوق دارایی امن خود برای کاربران (SAFU) استفاده می‌کند همچنین این صرافی اعلام کرده که یک برنامه «پرسش از ما» در توییتر (Twitter AMA) ایجاد خواهد شد تا به سوالات جامعه و کاربران پاسخ داده شود. این صندوق به معنای آن است که به دلیل آینده نگری CZ، سرمایه گذاران پول و سرمایه خود را از دست نخواهند داد.

با در نظر گرفتن هک شدن چنین صرافی معتبری در عرصه بین المللی، حالااین موضوع نقطه ضعف مهمی است و بیانگر این است که صنعت ارز دیجیتال به صرافی های غیرمتمرکزی نیاز دارد که کاربران کلیدهای خصوصی خود را در اختیار داشته باشند. البته در چنین مشکلاتی مشخصا مشتریان بیشترین تاثیر و ضرر را از این حمله متحمل خواهند شد.

پس از این سرقت و بیانیه ای که بایننس صادر کرد واکنش ها و نظراتی ذر این خصوص در توییترمنتشر شد تا جایی که کاربران توییتر اعلام کردند از هک شدن بایننس بسیار ناراحت هستند اما خوشحال از شفافیت این صرافی، یکی از این کاربران نیز عنوان کرده امیدوارم که سریعا اوضاع درست شود. و دیگری نیز گفته است: روز سختی برای شماست. اما هر تجارتی روزهای بد خود را دارد. به نظرم به خوبی با این شرایط مواجه شدید و سریعا جامعه را در جریان گذاشتید.