سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

سرقت ۴۰ میلیون دلاری هکرها از صرافی بایننس

هکرها توانسته‌اند در یکی از تراکنش‌های انجام شده، ۷ هزار واحد بیت کوین (BTC) معادل ۴۰ میایون دلار را از صرافی بایننس بربایند.
به گزارش ارزجو، بایننس که یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال در دنیا است توسط هکرها مورد دستبرد قرار گرفت و هکرها ۴۰ میلیون دلار معادل ۷ هزار بیت کوین را از این صرافی به سرقت بردند.

این دستبرد هکرها که امروز ۱۷ اردیبهشت ماه یا ۷ می صورت گرفته است با شیوه های مختلفی مانند فیشینگ و ویروس انجام شده است. علاوه بر این ۴۰ میلیون دلارهکرها تعداد زیادی از کدهای ۲FA و کلیدهای API به علاوه اطلاعات دیگر را به سرقت برده اند.
صرافی بایننس که یک رخنه امنیتی را تجربه کرده به شیوه‌های گوناگونی هک شده است در این راستا چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیرعامل این صرافی در وب‌ سایت بایننس یک بیانیه منتشر کرده و در آن عنوان کرده است که که بیت کوین‌ها از کیف پول‌های داغ این صرافی برداشت شده‌اند.
در ادامه این بیانیه آمده است که تنها ۲ درصد از دارایی‌های بایننس را نگهداری می‌کنند. به گفته ژائو، بقیه کیف پول‌های بایننس تحت تاثیر هک قرار نگرفته‌اند. بایننس به منظور انجام بررسی امنیتی بر روی سیستم خود، کلیه واریزها و برداشت‌ها را تعلیق خواهد کرد.
با وجود اینکه ۷ هزار واحد بیت کوین از صرافی Binance به سرقت رفته است مدیرعامل این صرافی تخمین می‌زند تا یک هفته این تعلیق ادامه خواهد داشت با این حال معاملات همچنان فعال هستند و معامله‌گران می‌توانند اقدام به ترید کنند. اما وی همچنین هشدار داده است که هکرها ممکن است هنوز کنترل بخشی از حساب‌های کاربری را در دست داشته باشند. هرچند آنها وضعیت را از نزدیک تحت نظر دارند.
مدیرعامل این صرافی عنوان کرده که هکرها انگیزه زیادی برای تاثیرگذاری در قیمت‌ها ندارند با این وجود کاربران باید آگاه باشند تا هکرها نتوانند با کنترل بخشی از حساب‌های کاربری برای تاثیرگذاری در قیمت‌ها استفاده کنند.
Binance برای پوشش زیان‌های این حادثه از صندوق دارایی امن خود برای کاربران (SAFU) استفاده می‌کند همچنین این صرافی اعلام کرده که یک برنامه «پرسش از ما» در توییتر (Twitter AMA) ایجاد خواهد شد تا به سوالات جامعه و کاربران پاسخ داده شود.
یادآور می شود در این صندوق که برای زمان های اضطراری در جولای ۲۰۱۸ به عنوان نوعی بیمه دایر شد۱۰ درصد از تمام سود بایننس از کمیسیون معاملات به این صندوق اختصاص می‌یابد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location