سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

آیا دولت‌ها می توانند بیت کوین را از بین ببرند؟

یک اقتصاددان می‌ گوید، بانک ‌ها در صورتی که این جمله را به کار ببرند، برای بیت کوین تبلیغات کرده‌اند: «نمی‌ توانید بیت کوین بخرید»

اقتصاددانی به نام سیف الدین آموس (Saifedean Ammous) به تازگی در مصاحبه ای با پادکست استیفن لیورا (Stephan Livera) بهترین راهی که به وسیله آن دولت ها می توانند بیت‌کوین را شکست دهند و علت اینکه چرا ممنوعیت بیت‌کوین می تواند تأثیر عکس داشته باشد را بیان کرده است.

اگر بانک شما بگوید که نمی توانید با حساب بانکی خود بیت‌کوین خریداری کنید، در واقع این یک تبلیغ برای بیت کوین است.

 

ممنوعیت دولت برای بیت کوین مفید است

آموس دو دلیل را برای این که ممنوعیت دولت برای بیت کوین مفید می باشد و باعث بیرون رفتن بیت کوین از بازار نمی گردد، بیان می کند. اولین دلیل این اقتصاددان مسئله پاداش و خطای استفاده از این سکه در همان دفعات اول می باشد. اگر این سکه از لحاظ قانونی غیر قابل استفاده بود، به این معنا می‌ شد که ریسک زیادی برای استفاده از آن وجود دارد، بنابراین بر روی قیمت سکه تأثیر می گذاشت.

دومین دلیل که آموس بیان می کند این است که چنین محدودیت هایی در خرید بیت کوین قدمی مهم توسط دولت در زمینه محدودیت آزادی مردم می‌ باشد. در هر دو زمینه تقاضا برای بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال مشابه به خاطر واکنش عمومی و بازار های زیرزمینی افزایش پیدا می‌ کند و اثر استریسند (Streisand effect) ایجاد می ‌شود.

 

آیا دولت ها می توانند بیت کوین را از بین ببرند؟

پس از این مباحثی که به وسیله آموس بیان شده است، لیورا می‌ پرسد که آیا استراتژی مناسبی برای دولت ها در زمینه رقابت با بیت‌کوین وجود دارد؟ آموس در این باره می گوید که دولت ها می توانند با تکنولوژی بیت کوین به رقابت بپردازند، و بنابراین آن را از نظر عملی، منسوخ کنند. همچنین قرار دادن آزادی ها و حریم خصوصی بیشتر، در اختیار افراد، دیگر پیشنهاد او برای بازگرداندن استانداردهای طلایی کلاسیک می باشد.

آموس ظاهرا بر روی استاندارد های طلایی خود تأکید دارد، زیرا در این مصاحبه می گوید: «در صورتی که یک سیستم پولی داشته باشید و در سراسر جهان آن را گسترش دهید، فکر می کنم که می‌توانید از پس تقاضا برای بیت‌کوین بربیایید.»

نشریه بیتکوینیست (Bitcoinist) به تازگی گزارش کرده است که بیت کوین نسبت به طلا خواص فیزیکی برتر و خدمات بازاری مناسب ‌تری دارد. این مسئله حتی دوقلوهای وینکلواس (Vinklevoss) را هم شامل می ‌شود که اعتقاد دارند بیت‌کوین از بازار هفت تریلیون دلاری طلا نیز بالاتر خواهد رفت.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location