سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

در تجارت ارزهای دیجیتال چه میزان باید احتیاط به خرج داد؟

مردم پولی را که به زحمت به دست آورده‌اند در بیت کوین، اتریوم، و دیگر ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند. چرا آنها باید این کار را بکنند؟ و مهم‌تر اینکه به چه میزان باید در خرید ارزهای دیجیتال تأمل و احتیاط کنند؟

ارزجو : در ماه دسامبر ۲۰۱۷، قیمت بیت کوین به رقم باورنکردنی و بی‌سابقه ۱۹۷۳۸ دلار رسید. چه معامله‌ای بهتر از این در سال ۲۰۱۸! حداقل این چیزی بود که به ذهن سرمایه‌گذاران خطور کرد ــ تا آنکه بیت کوین طی ماه جاری با سر زمین خورد و قیمت آن به ۷۱۷۸ دلار سقوط کرد.

از زمان پیدایش بیت کوین، ارزش بیش از ۱۳۰۰ ارز دیجیتال موجود دچار نوسان بوده و بالا و پایین رفته است. اما عدم ثبات این ارزها مانع سرمایه‌گذاری مردم بر روی آنها نشده است. در واقع حتی تعداد بیشتری از مردم به این سمت روی آورده‌اند.

با این وجود، اکثر سرمایه‌گذاران نسبت به ارزهای مجازی نظیر بیت کوین یا اتریوم دچار شک و تردید هستند و هزار و یک دلیل می‌آورند که چرا نباید بیت کوین بخرید. تمرکز آنها معمولاً بر روی ماهیت پرنوسان اینگونه ارزهاست که موجب شده یک سرمایه‌گذاری ناپایدار تلقی شوند.

با این حال، کسانی که سرمایه‌گذاری سنگین بر روی ارزهای دیجیتال انجام داده‌اند با این موضوع مخالفند و در این راستا به معاملات شفاف، سهولت استفاده، و ناشناس ماندن به ‌واسطه استفاده از ارزهای دیجیتال اشاره می‌کنند. برای مثال، استفاده از قراردادهای هوشمند تضمین می‌کند که همه معاملات به خوبی مستند می‌گردند و شفافیت میان طرفین به وجود می‌آید.

همچنین بخوانید: خرید ارز دیجیتال ، خرید بیت کوین ، خرید اتریوم ، خرید تتر ، خرید ترون ، خرید شیبا اینو ، خرید پرفکت مانی ، خرید لونا کلاسیک

برای مثال، الکساندر بورودیچ (Alexander Borodich) سرمایه‌گذار خطرپذیر و رئیس ارشد اجرایی شرکت یونیورسا (Universa) در گفتگو با نشریه فوربس اظهار داشت: «فناوری [بلاک چین] را نه فقط در آینده نزدیک بلکه همین امروز می‌توان در فرآیندهای تجاری گنجانید. قراردادهای هوشمند را عملاً می‌توان در راستای هر کاری شکل داد: از بیمه‌های هوشمند منزل و دارایی گرفته تا کارت‌های پرداخت و تدارکات.»

فراز و فرود قیمت بیت کوین، ترس از دست دادن پس‌اندازهای حاصل یک عمر کار و تلاش در اثر یک اتفاق غیرمنتظره، و دیدگاه‌های متضاد درباره مزایای سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال شاید موجب شوند نتوانید درباره دست زدن به اینگونه سرمایه‌گذاری‌ها تصمیم‌گیری کنید.

همچون هر تصمیم تجاری دیگری، کارآفرین مجبور است مستقیماً با بلاتکلیفی‌ها مواجه شده و تلاش خود را بکند. مطمئناً بعضی‌ها خوش اقبال خواهند بود و کسب‌وکارشان شکوفا خواهد شد، حال آنکه برخی دیگر شکست خواهند خورد و زیان‌های سنگین متحمل خواهند شد. اما دست زدن به ریسک بخشی از بازی است صرف‌نظر از اینکه چه پیامدی به همراه داشته باشد.

با این وجود، حتی علیرغم خطرات مورد انتظار، باید جانب احتیاط را رعایت کنید. سؤالی که مطرح می‌شود این است که چقدر باید محتاط بود؟ درباره ریسک‌پذیری باید چیزهای زیادی یاد بگیرید و این چیزها را یک شبه نمی‌شود فرا گرفت.

در این مرحله باید به ارزهای دیجیتال پرداخت. جاروجنجال درباره ارزهای دیجیتال از جمله در بر گیرنده داستان‌هایی است که بر لزوم احتیاط صحه می‌گذارند و مشوق کسانی هستند که از شجاعت کافی برخوردار بوده و سرمایه‌گذاری بر روی این ارزها را امتحان می‌کنند. اینگونه داستان‌ها سه درس ارزشمند را در بر می‌گیرند درباره اینکه چگونه بفهمیم به اندازه کافی احتیاط به خرج می‌دهیم یا نه.

ارزهای دیجیتال ارزهای دیجیتال ارز دیجیتال

۱- یک حد ضرر مطلوب برای خود تعیین کنید.

اگر آماده‌اید دست به ریسک بزنید، در صورت برهم خوردن اوضاع تا چه میزان ضرر و زیان برایتان مطلوب و مقبول خواهد بود؟

گرانت ساباتیر (Grant Sabatier) از شرکت موسوم به پول هزاره (Millennial Money) سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین را با خرید یک سکه به قیمت تنها ۷۲ دلار آغاز کرد. او در مصاحبه با سی‌ان‌ان اظهار داشت که پس از اندکی تحقیق تصمیم گرفته ۱ درصد از درآمد خالص خود (که در آن مقطع برابر با ۵۰۰۰ دلار بود) را بر روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کند. او صرفاً مشغول سبک و سنگین کردن اوضاع بود، اما می‌دانست که دست زدن به ریسک و سرمایه‌گذاری بر روی یک چیز تا این حد «بی‌ثبات» در صورت ناکامی ضرر و زیان چندانی به وی وارد نمی‌کند.

درسی که می‌توان گرفت: امتحان کردن چیزهای جدید ایرادی ندارد، اما صرفاً تا آنجا پیش بروید که احساس راحتی می‌کنید. اولین سرمایه‌گذاری ساباتیر نتیجه داد و ۱ میلیون دلار برای وی در سال ۲۰۱۷ به ارمغان آورد.

 

۲- بلند مدت بیندیشید

اولاف کارلسون وی (Olaf-Carlson Wee) زمانی میلیونر شد که به قابلیت‌های ارزهای دیجیتال پی برد و تصمیم گرفت دست به یک تغییر جسورانه بزند: او تصمیم گرفت پرداخت با بیت کوین را قبول کند. او در آن زمان ۲۶ ساله بود و بیت کوین نیز ۲۰ تا ۳۰ دلار قیمت داشت.

هنگامی که داستان موفقیت سرمایه‌گذاران اولیه بیت کوین را مطالعه می‌کنید متوجه یک وجه مشترک در میان همه آنها می‌شوید: آنها همگی از تفکر بلند مدت برخوردار بودند. اگرچه بیت کوین تنها در حد یک ایده بود، اما این افراد وقت و انرژی خود را صرف شناخت این پدیده جدید کردند. آنها پس از تحقیق و بررسی به قابلیت‌های این ارز پی بردند.

درسی که می‌توان فرا گرفت: سرمایه‌گذاری پول خود بر روی چیزی که از موفقیتش مطمئن نیستید امری پرمخاطره است. با این حال، سبک و سنگین کردن دقیق قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در بستر دنیای پرتکاپوی امروز به شما نشان خواهد داد که برداشتن چنین گامی اگرچه پرمخاطره است اما ارزشش را دارد.

 

۳- همه دار و ندار خود را هزینه نکنید

فرقی نمی‌کند یک پدیده چقدر خوب به نظر برسد، برای مشاهده و شناخت بهتر آن وقت بگذارید. بزرگ‌ترین اشتباهی که می‌توانید به عنوان کارآفرین مرتکب شوید این است که بی‌گدار به آب بزنید.

هنگامی که قیمت بیت کوین به بالاترین رقم خود در سال ۲۰۱۷ رسید، مردم بر این باور بودند که سرمایه‌گذاری بر روی این ارز دیجیتال سریع‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای پول در آوردن است. به ‌واسطه این شور و اشتیاق و برداشت اشتیاق، بسیاری از خانواده‌ها هر چند داشتند به طمع سود چند برابر بر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کردند و در نهایت دار و ندار خود را از دست دادند. آنها نمی‌دانستند که صرفاً ضرر و زیان خود را چند برابر خواهند کرد.

درسی که می‌توان فرا گرفت: نگذارید این اتفاق برای شما هم بیافتد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location