video thumb

چگونه امنیت سرمایه گذاری خود را در جهان ارزهای دیجیتال محفوظ نگاه داریم

بدون ترید سرمایه گذاری در فضای ارزهای دیجیتال کار افراد بی دل و جرات نیست. چرا که جهان کریپتو سرشار از ترس، شک و تردید است. درک فضای ارزهای دیجیتال و داشتن درک خوبی از ذهن خود، می تواند احتمال اشتباه را تا حد زیادی پایین بیاورد. اگر چه همه اشتباه می کنند و اشتباه جز ماهیت بشر است. در این مطلب سعی می کنیم عوامل مهم امنیتی را در جهان سرمایه گذاری دیجیتالی بیان کنیم. چیزهایی که درباره امنیت ارزهای دیجیتال بعد از سرمایه گذاری اولیه باید بدانیم وانجام گیرد.

اشتباهی که اکثر تریدر های کم تجربه می کنند این است که وقتی کوینی را می خرند، فکر می کنند که سریع ثروتمند می‌شوند. در حالیکه هیچ طرح و برنامه ای برای این کار ندارند فقط بیت کوینی را می خرند. آنها نمی دانند که چنین موقعیتی یک فرصت برای سرمایه گذاری بلند مدت است. زیرا فکر می کنند این خرید فرصتی برای سریع پول در آوردن است.

باور کنید رصد کردن مداوم قیمت ارزهای خریداری شده ممکن است در نهایت منجر به تصمیمات بدی شود. از عواقب این کار این است که باعث نگرانی، استرس و ناراحتی شما می شود و باعث می شود که شما در نهایت با عجله همه ارزهای دیجیتالیتان را بفروشید که توصیه نمی شود. ممکن است برخی از این توصیه ها بسیار مشهود و واضح باشد اما دانستن آنها به شما کمک می کند که نهایت استفاده را از سرمایه گذاری خود ببرید و از مشکلاتی احتمالی که ممکن است ایجاد شوند، دور بمانید

صحبت کردن در مورد سرمایه گذاری در بیت کوین عواقب جبران نشدنی دارد که شاید به فکر کمتر کسی برسد. پس توصیه میکنیم در هیچ شرایطی درباره ارزهای دیجیتال خود و مقدارشان در فضای مجازی به دیگران اطلاعات ندهید. می پرسید چرا؟ باید در پاسخ به شما بگویم موارد زیادی بوده که افراد از جانب دوستان نزدیکشان دچار باج گیری و تقلب شده اند. این افراد به دام هکر ها و مجرمان گرفتار شده اند این هکرها پس از آنکه دریافته اند که فرد قربانی دارای بیت کوین یا رمز ارزی دیگر است با ترفندهایی به او آسیب رسانده اند.

پس فراموش نکنید باید از چنین کاری خودداری کرد چون یکی از بدترین کار هایی که بعد خرید رمز ارز می توان انجام داد، صحبت کردن در مورد این سرمایه گذاری با افراد دیگر است. منظور ما این است که لزومی ندارد آن را از افراد محبوب و یا دوستان نزدیک خود که راز‌دار هستند، مخفی کنید. بلکه لازم است هرگز در اینترنت به افراد نگویید که ما بیت کوین داریم و هرگز در میان عموم از بیت کوین و رمز ارز خود سخن نگویید.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می تواند کسب و کاری با ریسک بالا و همچنین با سود بالا نیز باشد. با توجه به صعود درخشان بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال به خصوص در سال ۲۰۱۷، جای تعجب نیست که مردم از سراسر جهان علاقمند به این سرمایه گذاری شده باشند. افراد زیادی هم بوده اند که با مقداری شانس و تفکری نوآورانه موفق به کسب سود باور نکردنی شده اند.

یکی دیگر از موارد امنیتی مهم این است که حواستان را جمع کنید و به کسی نگویید که عبارت بازیابی شما که شامل رشته کلماتی از ۱۲ تا ۲۴ حرف، کلمه و … می باشند، چیست یا کجاست زیرا این عبارت برای راه اندازی و بازیابی کیف پول فرد مورد استفاده قرار می گیرند، همانطور که می دانید بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال توسط هیچ حکومت و شخص ثالثی کنترل نمی شوند و این یعنی کنترل کامل وجوه شما در دستان خودتان است پس شما در زمینه امنیت آنها کاملا مسئول هستید.

به خاطر داشته باشید اگر هم تصمیم گرفته اید عبارت بازیابی خود را به کسی بگویید بنا به دلایلی مانند اتفاقات ناگوار یا ناخواسته مانند مرگ بهتر است حداقل نصف آن را به یک دوست نزدیک و نصف دیگر آن را به دوست مورد اعتماد دیگری بسپارید. این اقدام هم تا حدودی در ارتباط با اقدام ذکر شده قبلی می باشد و همچنین توصیه‌ای برای اطمینان از سلامت بیت کوین و ارزهای دیجیتالی شماست. زیرا هر کسی که عبارت بازیابی شما را بداند در واقع به وجوه شما دسترسی دارد. و یا اطلاعات ارزهای دیجیتالی خود را در وصیت نامه اتان قرار دهید تا عزیزان شما بتوانند بعد از شما از آنها استفاده کنند.

سرقت ارزهای دیجیتال

یک توصیه مهم دیگر این است که ارزهای دیجیتال خود را هر چه سریعتر به کیف پول خود انتقال دهید وهرگز نباید ارزهای دیجیتالی خود را در صرافی ها نگه ندارید. زیرا قانون گذاری در خصوص رمز ارز در صرافیها هنور وجود ندارد. به این معنی که هیچ هیات قانون گذاری وجود ندارد که صرافی ها را ملزم به بازگرداندن ضرر و زیان کند. ممکن است بنا به دلایلی صرافی با مداخله حکومتی بسته شود، که در این صورت شما همه ارزهای دیجیتالی خود را از دست خواهید داد.

تازه وارد ها در فضای ارزهای دیجیتال یا کریپتو یکی از بزرگترین اشتباهاتی را که می توانند انجام دهند نگهداری کوین ها و توکن هایی را که به تازگی بدست آورده اند در والت های صرافی است. و در نگاه اول این کار بسیار منطقی به نظر می رسد زیرا والت های صرافی ها رایگان و راحت هستند. قطعا اما این والت ها اصلا توصیه نمی شوند و کار بسیار خطرناکی است که ممکن است به قیمت کل سرمایه شما تمام شود.

یک کیف پول سخت افزاری مانند CoolWallet S ، KeepKey ، Ledger nano، Trezor و غیره احتمالا بهترین گزینه نگهداری رمز ارز است همچنین اگر شما مقادیر زیادی رمز ارز ندارید هم می توانید آنها را بر روی موبایل یا دسکتاپ نگه دارید. در این صورت مطمئن می شوید که دارایی های شما واقعا امن هستند.

در پایان این نکته را به یاد داشته باشید که بر اساس ترس به ترید به خرید و فروش تمامی ارزهای دیجیتالی خود نپردازید. چنین اقداماتی باید بر اساس پیش بینی ها و استراتژی های خوب اقتصادی انجام گیرند نه بر اساس ترس و تردید. افرادی هستند که تصمیم خود را بدون تردیدگرفته اند و بر اکثر موانع ذهنی موجود فایق آمده اند و تعدادی بیت کوین یا حداقل کسری از بیت کوین و یا هر رمز ارز دیگری که به نظرشان با ارزش می رسد، خریداری کرده اند.