سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

ترید سرمایه گذاری بلند مدت و کوتاه مدت

یک واژه ای آشنا برای افراد علاقه مند و فعال در حوزه‌های مالی وجود دارد و آن واژه ترید است. در واقع معنی ای که ترید (Trade) در بطن خود دارد به معنی مبادله است، این لغت یک معنی لغوی نیز دارد که به عنوان یک کلمه لاتین به معنی تجارت یا داد و ستد است. تریدر (Trader) نیز یک لغت مهم دیگر در دنیای سرمایه گذاری است تریدر در واقع به فردی گفته می شود که در بازار ارزهای دیجیتال فعال است و در دنیای داد و ستد ارزهای دیجیتال به خرید و فروش این ارزها می‌پردازد.

ترید یا مبادله ارزهای دیجیتال و تریدر کلمات پرکاربردی و مهمی هستند که علاقمندان خاص خود را دارند. و افرادی که در این حیطه فعالیت می کنند با این عناوین شناخته می شوند.
می توان گفت ترید یک فعالیتی است که در حوزه های مالی مختلف مثل بورس اوراق بهادار، بازار سهام و بازار ارزهای فیات انجام می‌شود. و فعالیت های خاص خود را در این حوزه ها دارد. اما بازار ارزهای دیجیتالی نیز شرایط خاص خود را دارد و به خاطر این ویژگی های خاص خود و به خاطر وجود نوسانات بیشتر در هر روز، افراد مختلف و بسیاری از افرادی که در بازارهای مالی دیگر فعالیت می‌کردند را توانست به سمت خود بکشاند.

افرادی که سرمایه کم یا زیادی دارند همیشه علاقمندند راههایی را بیابند تا سود بیشتری را کسب کنند. برخی از افراد بخشی از سرمایه خود را به به امید کسب سود البته سودی که بیشتر از نگهداری ارز رایج کشور در بانک ها باشد را به ارزهای دیجیتال تبدیل می‌ کنند. و سعی می کنند در این عرصه موفق شوند و این افراد امیدوارند سود قابل ملاحظه ای کسب کرده و سرمایه خود را چندین برابر بیشتر کنند آنها آرزو دارند در بلند مدت بتوانند سود قابل توجه از آن ارزی که خریداری کرده اند به دست آورده و این ارز افزایش قیمت خوبی داشته باشد. اما این کار ریسک های مخصوص به خود را دارد و در عین اینکه ممکن است هر لحظه برای شما بسیار سودآور و پر رونق باشد ضررهای مخصوص خود را نیز داشته باشد بنابراین ارزهای دیجیتال ریسک‌های مختص به خود را نیز در عین سود می تواند داشته باشد یعنی ضرر و سود همراه با آن است و شما همانطور که انتظار سود دارید باید گاهی نیز خود را برای ضرر آماده کنید.

یکی از خصوصیات بلاک چین این است که تراکنش های مربوط به خرید و فروش ارز در بلاک چین به طور کامل و همان لحظه ثبت می‌ شوند. شما برای کسب سود می توانید هر ارزی مانند بیت کوین، اتریوم، ریپل را به هر مقدار که می خواهید خرید و فروش کنید. یعنی به قیمت پایین تر ارزی را خریداری کنید و وقتی قیمت آن بالاتر رفت آن را بفروشید و سودی کسب کنید و یا به ارزهای دیگر ارزی را که خریده اید، تبدیل کنید. هدف اصلی افرادی که ترید می‌ کنند همیشه کسب سود از این خرید و فروش ها یا مبادله ها است.

سرمایه گذاری بلند مدت و کوتاه مدت دو نوع رویکرد به ترید یا مبادله ارزهای دیجیتال دارد که سرمایه گذاری در کوتاه مدت (Short Term) خود به دو بخش ترید روزانه و سویینگ تقسیم می شود. در ترید روزانه که یک نوع سرمایه گذاری کوتاه مدت محسوب می شود. علاقمندان ارزهای دیجیتال در طول ۲۴ ساعت روزانه می توانند به خرید و فروش ارزهای دیجیتالی بپردازند. اما در ترید سویینگ، افرادی که سرمایه خود را برای بیشتر از ۲۴ ساعت یعنی تنها یک شبانه روز نگهداری می‌کنند، کمتر از یک الی دو هفته سعی می کنند که آنها را به فروش برسانند و مجددا ارز دیجیتالی دیگری را خریداری می‌کنند و در مدت کوتاه دیگری می فروشند. که البته این نوع خرید و فروش استرس بالایی به خاطر تغییر قیمت ها دارد.

سرمایه گذاری کوتاه مدت نیز مانند سرمایه گذاری بلند مدت، در عین اینکه ممکن است سود فراوانی داشته باشد ریسک های مختص به خود را نیز دارد. در سرمایه گذاری بلند مدت (Long Term) این تفکر وجود دارد که خرید هر ارز دیجیتال در بلند مدت سود بیشتری می تواند به همراه داشته باشد. اینکه واقعا در بلند مدت سود بیشتری وجود دارد، یک تفکر غلطی می باشد و اینگونه نیست که شما ارز خود را در مدت بسیار طولانی نگهدارید و از آن سود کلانی کسب کنید. پس لازم است قبل از سرمایه گذاری بلند مدت نسبت به آن ارزی که خریداری می کنید بررسی‌های زیادی داشته باشید و مطمین شوید که ارزش خود را از دست نمی دهند.

اکسچنج‌ ها به عنوان صرافی های ارزهای دیجیتال یک محیطی در فضای مجازی است که در آن فروشندگان و خریداران مختلف از سراسر دنیار در کنار یکدیگر و به صورت آنلاین برای خرید یا فروش ارزهای دیجیتالی مختلف وارد می شوند. پس در آنجا با واسطه گری اکسچنج‌ ها به خرید و فروش ارزهای دیجیتال خود می‌پردازند. برخی از کاربران در این خرید و فروش ها سود خوبی به دست می آورند.

البته راه های زیادی برای انجام فعالیت های ترید یا همان مبادله و یا حتی خرید و فروش می تواند وجود داشته باشد که می‌توان ترید با اشخاص حقیقی و حقوقی را نام برد. اما از جمله رایج‌ ترین آنها ترید از طریق اکسچنج‌ ها یا صرافی های ارزهای دیجیتال است. همچنین می توان با برقراری ارتباط مستقیم با یکدیگر، بدون واسطه ارزهای دیجیتالی خود را با یکدیگر مبادله کنند. که این هم خود یکی از راه های مبادله ارزهای دیجیتال است.

اگر قصدتان این باشد که سرمایه گذاری بلند مدت انجام دهید. برای خرید هر نوع از ارز دیجیتال می‌ بایست از کاربرد آن کاملا مطلع و مطمئن از آینده‌ آن ارز دیجیتال باشید. یعنی پروژه ای که در پشت آن ارز دیجیتالی که خریداری می کنید قرار دارد پروژه‌ای کاربردی، شدنی و مطمئن باشد. بسیاری از ارزهای دیجیتال بوده‌اند که پس از مدت طولانی و یا کوتاهی فاقد ارزش شده‌اند و قیمتشان افت بسیار شدیدی داشته است. پس مراقب سرمایه گذاری های خود در طولانی مدت باشید.

باید بدانید بررسی همه این موارد در سرمایه گذاری بلند مدت واقعا نیازمند صرف زمان زیادی است و علاوه بر آن باید به اندازه کافی مطالعه درباره آن پروژه، تیم پروژه و ایده‌ پروژه داشته باشید. شما باید بسیار هوشیار باشید چرا که ممکن است با یک غفلت یا نداشتن مطالعه و دانش کافی متضرر شوید که علت های مختلفی می تواند داشته باشد که از جمله این علل کلاهبرداری بودن آن پروژه، عدم فعالیت تیم پروژه و یا با شکست مواجه شدن پروژه موجب این ضرر است.

سرمایه گذاری کوتاه مدت گاهی افراد را دچار استرس می کند زیرا افراد را شدیدا درگیر خود می‌کند. زیرا استرس و هیجان ناشی از سرمایه گذاری کوتاه مدت بسیار بیشتر از سرمایه گذاری بلند مدت است. و شما مدام نگران قیمت ها هستید. این افراد اینقدر درگیر می شوند که زمان بسیاری زیادی از روز و یا حتی شب را به کار خود اختصاص می‌دهند. که این امر می تواند اعتیاد آور باشد. زیرا فرد به شدت مشغول خرید و فروش و یا حتی چک کردن لحظه‌ ای قیمت ها می شود و فکرش مدام درگیر افزایش یا کاهش قیمت ها است.

زمان خاصی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال وجود ندارد و نباید این امر موجب نگرانی شما باشد. افراد در سرمایه گذاری کوتاه مدت ارزهای دیجیتال خود را مدت زیادی نگه نمی‌دارند. یکی از نکات مثبت این است که شما می‌توانید در هر زمان و در هر مکانی به خرید و فروش ارزهای دیجیتال خود بپردازید. در ترید ارزهای دیجیتالی این عدم وجود محدودیت زمانی و مکانی یک نقطه مثبت محسوب می شود.

بسیاری از افراد به ترید به چشم یک شغل پردرآمد و مداوم برای خود نگاه می‌کنند. اما مساله این است که با وجود اینکه ترید ارزهای دیجیتالی به حضور فیزیکی در ساعت مقرر و در محل خاصی نیاز ندارد، اما نمی‌توان گفت که به صورت قطع هر ماه درآمد ثابتی را برایتان به ارمغان می‌آورد و شما از درآمد ثابتی برخوردار خواهید بود و گاهی به علت پایین آمدن قیمت ارز دیجیتالی که خریده اید ممکن است حتی به شدت موجب ضرر شما هم باشد و سرمایه خود را از دست بدهید.

برای اینکه صاحب یک ارز دیجیتال باشید شما مجبورید و حتما باید بخشی از ارز رایج کشور خود را به ارزهای دیجیتالی تبدیل کنید. اما این مقدار کاملا انعطاف پذیر و بدون سقف است و شما هر مقدار که بخواهید می توانید از ارزهای دیجیتال مورد نظر خود خریداری کنید و به دنبال سود ناشی از فروش آن باشید. در سرمایه گذاری کوتاه مدت روال بر این است که خرید در کف بوده یعنی ارز مورد نظر را در کمترین حالت قیمت خود خریداری کنید و فروش در سقف است یعنی ارز در بالاترین حالت خود به فروش برسد. پس شماباید ارز خریداری شده را پس از افزایش قیمت بفروشید که در این حالت قطعا تحلیل و بررسی تیم پروژه و ارز دیجیتالی مورد نظر در این بخش جایگاه خیلی ویژه‌ ای به طور قطع نخواهد داشت و بیشتر تحلیل های نموداری و تکنیکال به صورت اخبار، تب بازار و نوسانات آن مهم است که در بالا و پایین شدن قیمت‌ها تاثیر فراوانی خواهد داشت.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location