video thumb

پامپ و دامپ چگونه کاربران ارزهای دیجیتال را متضرر می کنند؟

پامپ شدن ارزهای دیجیتالی زمانی اتفاق می افتد که ارزهای دیجیتال به صورت موقت افزایش قیمت داشته باشند. یکی از علل این امر گسترش روز افزون کانال ها و گروه های تلگرامی در زمینه فروش ارزهای دیجیتالی و سیگنال دهی خرید است. که البته خوشحالی کاربران طولانی نخواهد بود زیرا بعد از مدت کوتاهی این ارزهای دیجیتالی به قیمت قبلی یا حتی بسیار کمتر از آن می رسند. این کاهش قیمت همان دامپ شدن است.

قیمت خرید و قیمت فروش معمولا از سیگنال هایی است که در بازار ارزهای دیجیتالی داده می شود در این راستا ممکن است چندین قیمت هدف ارائه شود و توقف ضرر محسوب می شود. البته این را هم باید گفت که بعضی از این کانال ها سیگنال های بسیار خوبی ارائه می دهند و موفق شده اند طرفداران زیادی هم به دست آورند ولی بسیاری از کانال های فعال در این زمینه فقط به فکر جیب خودشان هستند و در واقع به دنبال سوء استفاده از مردم هستند.

ارزهای دیجیتال از قانون پیش بینی قیمت مانند پیش بینی در بازارهای مالی مستثنی نیست. اما سوال این است که چرا مردم به دنبال این پیش بینی ها هستند؟ مخصوصا مردم به پیش بینی هایی که از آدم های معروف شنیده می شود بیشتر توجه و علاقه نشان می دهند. اما اول باید مشخص کنیم سیگنال چیست؟ سیگنال یک پیام خرید یا فروش است که بر اساس تحلیل به کاربران پیشنهاد می شود. کسب سود بیشتر در زمان کمتر انگیزه ای قوی شده تا گروه ها و کانال هایی شکل بگیرد و با ارائه سیگنال های خرید و فروش به مردم به اصطلاح در رسیدن به کسب سود زیاد کمک کنند.

بسیاری از مردم به دنبال کسب سود بسیار زیاد در بازه زمانی کوتاه از بازار ارزهای دیجیتال هستند. پس سود، انگیزه اصلی مردم است در این راستا سابقه بازار ارزهای دیجیتال نگاه مردم را به خود جلب کرده است. اما در هنگام خرید سیگنالی که استفاده می‌کنید، اگر تحقق پیدا نکند تمام سرمایه خود را از دست خواهید داد.

با توجه به حضور تحلیل های متفاوت و به نوسانات بسیار زیادی که در بازار ارزهای دیجیتالی وجود دارد در نظر داشته باشید که سیگنال ها ممکن است به هر دلیلی تحقق پیدا نکنند. در بازار ارزهای دیجیتالی کوین ها و توکن هایی وجود دارند که در ۲۴ ساعت حجم مبادله یک دلار و یا حتی کمتر از آن را دارند. با توجه به بررسی ها بالغ بر ۷۰ درصد سیگنال های به اشتراک گذاشته شده، تحقق پیدا نکرده‌اند. بنابراین باید بدانید که یادگیری تحلیل تکنیکال از طریق اینترنت کار دشواری نیست و شما می توانید بسیار سریع و راحت این تحلیل ها را یاد بگیرید.

پس کانال های سیگنال دهی ارزهای دیجیتالی با توجه به انگیزه مردم برای کسب سود، در مرور زمان افزایش پیدا کرده اند. و افرادی هم با برنامه ریزی دقیق از این بستر سوء استفاده کرده تا جیبایشان را پر کنند. اغلب این سیگنال ها برای کوین ها و توکن هایی ارائه می شود که حجم مبادله کمی در ۲۴ ساعت دارند.پس سیگنال دهنده کوین یا توکنی انتخاب می کند که خودش به راحتی می تواند قیمت آن را کنترل، افزایش یا کاهش دهد و اینگونه علاقمندان به این بازار را در دام خود بیندازد.

اما باور کنید در بازار ارزهای دیجیتالی، عوامل زیادی در قیمت تاثیر گذار است پس تحلیل تکنیکال به تنهایی نمی تواند به شما در کسب سود کمکی کند. یکی از این عوامل مهم نهنگ ها هستند. نهنگ ها همان افرادی هستند که با استراتژی های مختلف بازار را به سمت و سویی که خودشان دوست دارند، هدایت می کنند پس با وجود این افراد باید بیشتر هوشیار باشید و سرمایه خود را با دقت وارد بازار کنید در واقع شما باید بسیار مراقب سرمایه خود باشید.

روش کار این نهنگ ها یا سیگنال دهنده ین است که با توجه به سرمایه ای که در دست دارد به سرعت کوین یا توکن را انتخاب کرده و با توجه به استراتژی خود، مقداری از آن تهیه و خریداری می کند. سپس بر اساس روز و ساعت خاصی در کانال تلگرامی خود از کاربران می خواهد که خرید ارز دیجیتالی مشخص شده را آغاز کنند. کاربران از همه جا بی خبر هم این ارز را تهیه می کنند به مرور زمان کاربران بیشتری به این بازی اضافه می شوند و صف خرید تشکیل می شود.

سیگنال دهنده که اوردرهای بالاتر ثبت می کند و کاربران هم که مشغول خرید هستند و در واقع زمینه مهیا شده است پس سیگنال دهنده وارد شده و کوین مشخص خود را با قیمتی چند برابر قیمت خرید خود در حجم بالا به فروش می رساند پس سود هنگفتی به دست می آورد. کاربران که سرمایه خود را به باد داده اند ضرر می کنند و این وسط سیگنال دهنده سود بسیار زیادی نصیبش شده به دنبال ترفند دیگری برای بیشتر و بیشتر کردن سود خود می رود. تعداد گروه هایی که از این روش ها استفاده می کنند کم نیستند و هر روز نیز بر تعدادشان افزوده می شود. این گروه ها همان گروه های پامپ و دامپ هستند.