video thumb

رقابت سکه‌ها: ۱۰ برنده برتر و بازندگان ارز دیجیتال در ماه آوریل

میزان برندگان و بازندگان ارز دیجیتال در ماه آوریل از ۱۰ برنده برتر سکه بر اساس بازار سرمایه، تقریباً به میزان مساوی تقسیم شده است.

ارزجو: شش سکه، سیر صعودی داشته و چهار سکه سیر نزولی را  طی کرده‌اند که این تعداد حتی شامل استیبل‌ کوین ‌ها (ارزهای دیجیتال با قیمت ثابت) مانند تتر (Tether) هم می ‌شود. آن چیزی که مطمئناً به صورت مساوی پیش نرفته، روند کلی تغییرات می‌ باشد: در حالی که سکه‌های برتری که قیمت بالاتر پیدا کرده‌اند، حدود ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته اند، هیچ کدام از سکه‌ هایی که سیر نزولی داشته اند افت قیمت بزرگی را تجربه نکردند. مهم‌ ترین آنها سکه استلار (Stellar) می باشد که هنوز هم منفی ۱۰٪ کاهش قیمت داشته است.

مقالات کوین ریس (Coin Race) ما بر اساس قوانین تقریباً هیچ گاه شامل استیبل کوین هایی مانند تتر نمی شود زیرا نوسانات در مورد آنها به ندرت اتفاق می ‌افتد و نسبت به دیگر سکه‌های بازار تغییرات قیمت کمتری را تجربه می‌ کنند. اما اخبار جدید که در مورد تتر و بیت فینکس (Bitfinex) به دست ما رسیده است نشان می دهد که تتر مطمئناً نیاز به توجه دارد با اینکه به میزان یک درصد کاهش قیمت داشته است.

 

۱۰ سکه برتر بر اساس بازار سرمایه:

لیست ۱۰ سکه برتر به خوبی ماه مارس نیست ولی باید گفت که ماه مارس کاملاً به رنگ سبز بود پس شاید نتوان تغییرات را قابل قیاس دانست. اما به نظر می رسد که به روال مثبتی که خیلی وقت بود منتظر آن بودیم برگشته ایم. بیت کوین ‌کش (BitcoinCash) در ابتدای این لیست قرار گرفته و ۶۰ درصد افزایش قیمت داشته است، در حالی که بیت کوین بعد از آن با ۲۸ درصد افزایش قیمت قرار گرفته است.

 

ده برنده اصلی

بزرگ ‌ترین برنده این ماه در میان ۵۰ سکه برتر بر اساس بازار سرمایه، بیت کوین کش می باشد که به میزان ۵۹ درصد افزایش قیمت داشته و توانست مقام اول در لیست سایت Crypto.com را کسب کرده و چین توکن (Chain Token) را به عقب براند. چین توکن که حدود ۵۵ درصد افزایش قیمت داشته در انتظار انتشار کارت های اعتباری خود در ایالات متحده و اروپا می باشد و شبکه اصلی آنها نیز امسال به بهره‌برداری خواهد رسید و این چیزی است که در سایت خبری کریپتو نیوز (Cryptonews.com) نیز قبلا به آن اشاره شده بود.

حتی آخرین برنده این ماه یعنی تزوس (Tezos) XTZ نیز به میزان ۲۲ درصد در ماه گذشته افزایش قیمت داشته است.

جالب است که ۶۹٪ افزایش قیمت بیت کوین کش بزرگ ‌ترین افزایش قیمت این ماه بوده در حالی که تقریباً همین میزان در مارس کمترین میزان افزایش قیمت را نشان می‌داد. که این مسئله نشان می دهد که افزایش قیمت‌ ها در این ماه واقعاً ناپایدار بوده است، با این حال هنوز هم افزایش قیمت ها به صورت مثبت ادامه دارد.

 

ده بازنده بزرگ

در ابتدای لیست بازنده ها میکر (Maker) MKR قرار می‌گیرد که حدوداً ۲۷ درصد در این ماه افت قیمت را تجربه کرده است. بخشی از دلیل آن می تواند این باشد که گزارش هایی از اختلافات داخلی در دفتر مرکزی میکر ارائه شده. مورد بعدی در این لیست ویوز (Waves) می باشد که به میزان ۲۲ درصد کاهش قیمت داشته و پس از آن نیز کوانتوم (QTUM) با ۱۷ درصد کاهش قیمت قرار می گیرد.

در انتهای این لیست زیلیکا (Zilliqa) ZIL با ۱۲ درصد کاهش قیمت قرار گرفته است. وقتی کاهش قیمت ها را با افزایش قیمت‌ ها مقایسه می‌کنیم، گرچه سیر صعودی بازار به میزانی که انتظارش را داشتیم نیست، ولی کاهش قیمت‌ ها باعث وحشت و دلواپسی نمی‌شود و نشان دهنده فراز و نشیب بیش از حد بازار ارز دیجیتال نیست.

 

برندگان و بازندگان از میان ۱۰۰/۲۰۰ برنده و بازنده برتر

در میان صد برنده برتر ارز دیجیتال CRO به وسیله وست ‌چین (VestChain) VEST که ۱۲۰٪ افزایش قیمت را در ماه آوریل داشته است، و همچنین مونا کوین (MonaCoin) MONA که ۱۱۵٪ رشد قیمت داشت، به عقب رانده شد. CRO و بیت کوین کش در مقام های بعدی قرار گرفته اند و افزایش قیمت کمتر آنها مؤلفه دقیق ‌تری از وضعیت کلیه جدول قیمت ارزهای دیجیتال می باشد. وضعیت حتی در بین ۲۰۰ ارز دیجیتال برتر، عجیب تر است و حتی تا ۴۴۰ درصد نیز افزایش قیمت را شاهد هستیم.

لیست کاهش قیمت‌ ها نیز نسبت به ماه مارس تغییراتی را داشته است. برنده ماه گذشته، ماکسی ماین ‌کوین (Maximine Coin) MXM در این ماه بزرگ ‌ترین بازنده لیست ۱۰۰ تایی بوده و ۶۲ درصد کاهش قیمت را تجربه کرده است. و به سرعت به اولین بازنده لیست ۲۰۰ تایی نیز تبدیل شد که این بدان معناست که سکه‌هایی از این نوع، در ماه آوریل به پایین ترین قیمت ممکن خود نرسیده است.