video thumb

بیت کوین در سال ۲۰۱۹ از ارزش سهام اپل پیش می‌افتد!

شرکت اپل، غول فناوری و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان، تا کنون شروع بسیار خوبی تا سال ۲۰۱۹ داشته است. سهام شرکت از اول ژانویه ۲۷ درصد افزایش یافته است، اما هنوز هم نسبت به افزایش قیمت بیت کوین در طول همان دوره آشکارا کمتر است.

 

افزایش سهام اپل در سال ۲۰۱۹

ارزجو: منطقی است که بگوییم اپل تاکنون در ۲۰۱۹ سال خوبی را پشت سر گذاشته است. از اول ژانویه، قیمت سهام شرکت حدود ۲۷ درصد افزایش یافته است و در حال حاضر هر سهم آن ۲۰۰٫۶۷ دلار خریدوفروش می‌شود.

مدیر عامل اپل به تازگی درآمد خود از محل سود شرکت در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ را تقسیم کرده است. به گفته مدیر اجرایی، یکی از نقاط قوت اصلی اپل در این سه ماهه، که درآمد آن به ۱۱٫۵ میلیارد دلار رسید، خدمات آن بود. این بهترین سه ماهه‌ای بوده است که تاکنون شرکت تجربه کرده است.

علاوه بر این، درآمد محصول محبوب آی پد نیز افزایش ۲۲ درصدی را از سال گذشته تاکنون تجربه کرده است. دستگاه‌های پوشیدنی نیز حدود ۵۰ درصد افزایش داشته اند.

اما، همه خبرها به این خوبی نیست. درآمد آیفون اپل، که شاید گل سرسبد و محبوب‌ترین محصول این شرکت باشد، در مقایسه با سال گذشته کاهش ۱۷ درصد کاهش یافته است.

به هر حال، از زمانی که کوک (Cook) این اطلاعات را منتشر کرد، سهام اپل کمی افت کرده است و روزی که این مطالب نوشته می‌شد حدود ۲ درصد کاهش یافت.

 

بیت کوین سال ۲۰۱۹ از اپل پیشی می‌گیرد

تا کنون عملکرد قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۹ نسبت به عملکرد سهام اپل بسیار چشمگیرتر بوده است. از ابتدای سال تاکنون، بیت کوین ۴۳ درصد افزایش یافته است و بیشتر این افزایش در طول ترقی سهام اپل اتفاق افتاده است.

به‌علاوه، ارز دیجیتال توانسته است این سودهای حاصل از افزایش ناگهانی را حفظ کند که به گفته مدیر صندوق پوشش ریسک ارز دیجیتال بیت بول کاپیتال (BitBullCapital) نشانه بسیار رضایت بخشی است که ممکن است در طول سال به افزایش‌های بیشتری منجر شود.

تام لی، تحلیل‌گر اصلی مشاوران جهانی فاند استرات (Fundstrat) نیز همین نظر را دارد. وی خاطرنشان کرده است که بسیاری از مبانی و اصول فنی در حال بهبود است، که احتمالاً نشانه آن است که عمر بازار دور و دراز خرسی پایان یافته است.

اپل تنها شرکتی نیست که عملکرد آن تحت‌الشعاع قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۹ قرار گرفته است. بیت‌کوینیست پیش از این در آوریل گزارش داد که بیت کوین نسبت به NASDAQ 100 (NDX)، اس اند پی ۵۰۰، نفت، گاز و دیگر کالاها نیز عملکرد بهتری دارد.