سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

استخراج بیت کوین در ایران و هزینه های آن برای شما چقدر است؟

برای وارد شدن به حوزه استخراج بیت کوین باید عوامل مختلفی را بررسی کنید و نیاز است در این حوزه با مطالعه دقیق و کافی وارد سرمایه گذاری شوید. پس اگر شما با تکنولوژی بلاک چین و ارزهای دیجیتال آشنا شده اید، حتما مبحث ماینینگ یا استخراج نیز به گوشتان خورده است.

استخراج یکی از زمینه های جذاب و پر هیجان برای بیشتر کسانی است که وارد این حوزه می شوند و در ایران نیز بین کاربران سوالات زیادی در این زمینه ایجاد می شود که ذهن آنها را درگیر کرده است. در حوزه استخراج بیت کوین علاوه بر مطالعه کافی و آشنایی با تمام دستگاه ها و ارزهای دیجیتال، حتما با افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند آشنا شوید و از آنها پرس و جو کنید تا بتوانید از تجربیات ارزشمندشان استفاده کنید و قادر باشید در این بازار بهترین تصمیم را بگیرید.

بحث میزان سودآوری در مقوله استخراج، یکی از مسائلی که حتما باید قبل از خرید دستگاه ماینینگ و ایجاد ریگ ماینینگ به آن پرداخت و به طور دقیق محاسباتی را انجام داد. بنابراین باید بدانیم با استخراج یک ارز دیجیتال واقعا چقدر سود به دست می آوریم؟ اول از همه باید بدانیم قصد داریم برای سخت افزار خود چقدر هزینه کنیم؟ اگر شما با یک دستگاه قادر هستید ماهانه ۰.۱ اتر ماین کنید، این مقدار در ماه بهمن سال گذشته ۱۰۰ دلار بوده و امروز کمتر از ۱۰ دلار! بنابراین میزان سوددهی استخراج نیز با توجه به نزولی یا صعودی بودن بازار می تواند عوض شود.

اما یک نکته ظریف وجود دارد و آن این است که شما در ایران زندگی می کنید و در ایران علاوه بر نوسان بازار ارزهای دیجیتال، دلار هم نوسانات نسبتا بالایی دارد. این امر می تواند گاهی به نفع شما باشد. پس درست است که شما امروز کوین کمتری استخراج می کنید اما در مرحله تبدیل آن به دلار باز هم میتوانید سود کنید.

از آنجایی که بازار استخراج بیت کوین به طور کلی و در این ۱۰ سال فعالیت آن معمولا به دوران صعودی خودش در حال بازگشتن است بنابراین اگر در زمان نزول در حال ماین هستید، توکن های استخراج شده را پس انداز کنید. و آنها را به سرعت از دست ندهید.

وقتی که شما بیت کوین ارزان استخراج کردید باید صبر کنید تا بازار صعودی شود. معمولا زمانیکه بازار روند صعودی دارد، تقاضا برای استخراج نیز افزایش پیدا می کند و متعاقبا سختی نیز افزایش پیدا می کند، بنابراین سختی شبکه با توجه به میزان درخواست برای ماین و تعداد ماینرهای یک شبکه متغیر است. در زمان نوشتن این مقاله به دلیل افت قیمت بیت کوین تا ۳ هزار و ۵۰۰ ودلار سختی شبکه نیز حدود ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است. پس این یعنی راحت تر می توان استخراج کرد.

دو نکته مهم در استخراج بیت کوین مصرف برق دستگاه و میزان سرمایه ای که قصد دارید وارد ماینینگ کنید. در واقع مصرف برق دستگاه شما از آن مواردی است که شما نمی توانید درباره آن در منابع خارجی و انگلیسی زبان چیزی پیدا کنید همچنین باید بدانید تعرفه برق کشورهای مختلف بسیار متقاوت است و این موضوع مستقیما روی میزان سود آوری شما تاثیر دارد.

در بازار ایران فروشندگان محدودی هستند که سخت افزارهای تولید شده در حوزه ماینینگ را دارند و تازه ممکن است همه دستگاه‌های ماینینگ موجود را نیز نداشته باشند، پس یا باید از بین آنها سخت افزار خود را انتخاب کنید یا خودتان از خارج از کشور آن را تهیه کنید. پس بررسی کنید و ببینید چه روشی برای شما به صرفه تر است.

سخت افزارهای تولید شده در حوزه ماینینگ از رقم هایی مانند ۳ میلیون تومان تا ۲۰۰ میلیون تومان متغیر است زیرا با توجه به میزان هش پاوری که تولید می کنند این مبلغ تعیین می شود. بنابراین شما هرچه دستگاه گران تری تهیه کنید قطعا قدرت بیشتری در شبکه خواهید داشت.

بیت کوین ماینینگ ارزهای دیجیتال

هزینه برق دستگاه اسیک حدود ۸۰ هزار تومان در ماه و بدون هزینه مصرف برق سیستم خنک کننده در ایران است. حالا شاید بپرسید این مبلغ از کجا آمده است؟ بسیار راحت است و شما می توانید با یک جستجو در جدول تعرفه میزان برق آن را محاسبه کنید. یک مثال برای شما می آوریم اگر به طور متوسط یک دستگاه اسیک (ASIC) بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ وات برق مصرف می کند و طبق جدول تعرفه مصرف برق، در گران ترین منطقه و در فصل گرما، هزینه برق در بازه ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلو وات برساعت، ۱۰۶۳ ریال است. فرض می کنیم که دستگاه شما تمام ۲۴ ساعت روز و تمام ۳۰ روز ماه روشن باشد. خوب حالا با ضرب اعداد به راحتی می توانید میزان هزینه برق خود را محاسبه کنید.

هزینه برق در ایران بسیار کمتر از اکثر کشورهای دنیاست و این یک خبر خوب برای ماینرهای داخل کشور است و نکته جالب تر اینکه اکثر ماینرهای ایرانی با این افت بازار هنوز در سود دهی هستند. البته فراموش نکنید محاسبات بالا به طور متوسط انجام شده و ممکن است برای بعضی نقاط کمی متفاوت باشد.

نکته مهم دیگر این است که معمولا برای استخراج از چند دستگاه ماین استفاده می شود که اصطلاحا به آن ماینینگ فارم یا مزرعه ماینینگ می گویند همچنین هزینه برق با تعرفه برق شهری محاسبه شده و این اعداد برای برق صنعتی متفاوت است پس این رقم را باید در تعداد دستگاه هایتان ضرب کنید.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location