video thumb

دانستنی های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال چیست؟

برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال نکات بسیار مهم و دقیقی وجود دارد که همه علاقمندان و فعالان این حوزه باید با آن آشنایی داشته باشند. زیرا این افراد به دنبال راهی برای کسب درآمد از ارز دیجیتال هستند. آنها ممکن است پولی برای سرمایه گذاری برای خود داشته باشند، اما دقیقا ندانند که چه کاری باید با این پول انجام دهند.

امروزه همه به دنبال راهی برای کسب درآمد از ارز دیجیتال هستند. راه های زیادی از طریق ماینینگ، تجارت یا سرمایه گذاری وجود دارد که می توانید سود حاصله خود را افزایش دهید. اما به همین سادگی که به نظر می رسد نیست. اولین و مهم ترین نکته این است که تحت تاثیر احساسات خود قرار نگیرید و بدانید که بازار ارزهای دیجیتال مستعد نوسانات شدید است. شما باید استراتژی سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال خود را استفاده کنید.

کسانی که بتوانند بیش از ۱۲ ماه سرمایه خود را نگهداری کنند، بر اساس تجربه معمولا از سود بیشتری برخوردار هستند. پس تجربه نشان داده که سرمایه گذاران بلند مدت موفق تر هستند. زیرا خود را درگیر نوسانات روزانه،‌ هفتگی یا حتی ماهانه نمی کنند. البته سرمایه گذاران کوتاه مدت به هر حال باید هزینه کارمزدها و تبدیل هایی که انجام می دهند را از سود خود کم کنند. آن هم در صورتی که اطلاعات کافی همراه با چاشنی خوش شانسی داشته باشند.

شما باید اینقدر روی خود کار کنید که اجازه ندهید ترس شما را کنترل کند. زیرا برای موفقیت و کسب سود، شما باید بسیار قوی و محکم باشید. زیرا به همان میزان که نوسانات قیمت ها را رصد می کنید. باید اتفاقات ناگوار و منفی را نیز مدیریت کنید. و بیت کوین‌های خود را فقط به این دلیل که کمی پول بیشتر می‌ خواهید به دست آورید، سریعا به پول نقد تبدیل نکنید. به همین دلیل است که بسیاری از معامله گران جدید عرصه بیت کوین اشتباهات بزرگی مرتکب می شوند و از ترس و وحشت دارایی خود را در یک زمان نامناسب می فروشند.

پذیرش موقعیتی که بیش از حد بزرگ است می تواند به لحاظ احساسی دشوار باشد و در نهایت منجر به تصمیم گیری بد خواهد شد. بنابراین خرید خود را به مرور زمان و به صورت افزایشی انجام دهید و نه بصورت کلان و یک جا، البته این امر به معنای خریدن با قیمت متوسط است. این کار شما می تواند یک استراتژی کارآمد برای اجتناب از اثرات مخرب یک معامله ضعیف به لحاظ زمانبندی باشد و برای کسانی که از شاخص های فنی و نحوه کارایی نوسان بازار مطلع نیستند، می تواند یک استراتژی مفید باشد. البته نباید گمان کنید که برای وارد کردن سرمایه به این روش و کم کم به بازار بیت کوین یک حرکت محافظه کارانه است. این استراتژی در واقع باعث کاهش استرسی می شود که در هنگام نوسان بازار اتفاق می افتد.

مشاهده افزایش قیمت کوین شما می‌تواند وسوسه برانگیز باشد، اما به این معنی نیست که حتما شما سود کسب کرده اید. بسیاری از افراد به جای تصمیم گیری هوشمندانه بر اساس تحلیل دقیق بازار بر اساس عواطف خود تصمیم می گیرند. باید بدانید که بازار ارزهای دیجیتال مستعد نوسانات شدید است. این امر اغلب منجر به زیان بیشتر یا کاهش سود می شود.

برای کار در بازار بیت کوین بهتر است روی اهداف خود متمرکز شوید و با یک افزایش کم ناامید و دلسرد نشوید و از مسیر دور نشوید باید سعی کنید به اخباری که می توانند در عملکرد آن کوین تاثیر بگذارند دقت کنید. سود واقعی زمانی اتفاق می افتد که کوین هایتان را به پول نقد تبدیل کنید. این موضوع به علت ماهیت بی ثبات ارزهای دیجیتال بسیار مهم است.

همیشه اخبار کوین یا توکنی که روی آن سرمایه گذاری کردید را با حساسیت دنبال کنید و پیگیر اتفاقاتی که قرار است در آینده برای آن بیفتد باشید. زیرا باید به نوسانات و روندهای کریپتو دقت کنید. بازار رمزنگاری بازاری است که به شدت تحت تاثیر اتفاقات و اخبار است همچنین میانگین موقعیت خود را نیز به دست آورید.

در اکثر مواقع قیمت یک کوین معمولا در زمانی افزایش می یابد که تحولات و مشارکت های جدید اعلام می شود و زمانی که شایعات و یا اخبار مربوط به یک هک یا قوانین محدود کننده ای در مورد کریپتو ها بیان می شود، نیز باعث کاهش آن می‌شود.

با توجه به شرایط صرافی ها؛ حتما در انتخاب صرافی که قصد انجام معاملات خود را دارید، دقت لازم و کافی را به داشته باشید. صرافی بایننس، بدون احراز هویت افراد به کاربران اجازه می دهد تا ترید کنند. اما صرافی هایی مانند بیت مکس یا کوین بیس اجازه فعالیت به کاربران ایرانی را نمی دهند. پس در انتخاب صرافی بسیار دقت کنید از یک صرافی امن و مطمین استفاده کنید زیرا صرافی های مختلف در دنیا محدودیت هایی که به دلیل تحریم برای کاربران ایرانی ایجاد شده تبعیت می کنند.

راجع به این گفته، از سوی سازنده یک توکن یا کوین، مبنی بر اینکه، یک بیت کوین تا سال آینده چند صد برابر خواهد شد، بسنده نکنید. زیرا قوانین عرضه و تقاضا همانگونه که در اقتصاد بازار مهم و اثرگذار است نیز در مورد جهان ارزهای دیجیتال نیز کاملا صادق است یعنی هرچه مردم بیشتر در یک کوین سرمایه گذاری کنند، قیمت آن بالاتر خواهد رفت.

در واقع شما نمی توانید تعیین کنید که سرمایه گذاری بر روی یک کوین لزوما به علت ارزان بودن سودآور است. زیرا ارزش آن کوین باید با عرضه و گردش آن مقایسه شود. بهتر است شما میزان عرضه، تقاضا و گردش کوین را رصد کنید. بنابراین برای موفقیت بیشتر اگر تعداد کوین هایی که در گردش هستند، به حداکثر میزان عرضه نزدیک باشد که می توان آنها را ماین یا صادر کرد، و احتمال افزایش ارزش این کوین بسیار وجود دارد. و طبق قانون عرضه و تقاضا این امر به دلیل کمبود عرضه این کوین در زمان افزایش تقاضا رخ می دهد.

توجه کنید که تنها در یک لحظه ممکن است ارزش یک کوین به بالاترین حد ممکن خود برسد و در یک لحظه ممکن است به ارزشی پایین تر از سرمایه گذاری اولیه شما سقوط کند. بنابراین هنگامی که بیت کوین‌های شما به پول نقد یا فیات تبدیل شد، سود یا ضرر خود را محاسبه کنید. زیرا شما نمی توانید فقط با نگاه کردن به قیمت ها میزان سود یا ضرر خود را محاسبه کنید.

شما باید این درک را داشته باشید که کوین را برای سرمایه گذاری کوتاه مدت انتخاب کرده اید یا قصد سرمایه گذاری بلند مدت دارید؟ پس شما باید استراتژی طولانی مدت یا کوتاه مدت را برای خود اتخاذ کنید. اگر تصمیم به سرمایه گذاری بلند مدت دارید، یک حد یا سقف متوسط را انتخاب کنید. باید همواره به یاد داشته باشید برای موفقیت و کسب سود، همینقدر که باید قوی باشید و به همان میزان که نوسانات قیمت ها را رصد می کنید، باید اتفاقات ناگوار و منفی را نیز مدیریت کنید.