video thumb

بانک‌ها برای تأیید هویت مشتریان خود به استفاده از فناوری بلاک چین روی آورده اند

در حال حاضر پنج بانک به کاربران خود اجازه می‌ دهند که از اپلیکیشن و فناوری بلاک چین برای اثبات هویت خود استفاده کنند.

ارزجو: پنج بانک کانادایی در حال حاضر به مشتریان اجازه می‌ دهند که به روش دیجیتال هویت خود را با روشی امن و اختصاصی با استفاده از تکنولوژی بلاک چین تائید کنند.

بانک تجارت ایمپریال کانادا CBUC)، بانک سلطنتی کانادا (RBC)، اسکاتیابانک (Scotiabank)، بانک تورونتو-دومینیون (TD) و گروه دسجاردینز (Desjardins Group) با یک اپلیکیشن موبایل با نام Verfied.Me که توسط شرکت سکیورکی تکنولوژی (Securekey Technologies) طراحی شده است تائید هویت کاربران خود را انجام می دهند.

سکیورکی این خبر را در روز چهارشنبه اعلام کرده و توضیح داد که این اپلیکیشن بر روی سیستم های آی او اس ios و اندروید قابل دسترسی می باشد و بر اساس بلاک چین آی بی ام IBM برنامه ریزی شده و بر روی هایپرلجر فابریک v1.2 قرار گرفته است. بعدها می ‌توان آن را بر روی پروژه‌های هایپرلجر ایندی (Hyperledger Indy) نیز منتقل کرد که سیستمی غیرمتمرکز طراحی شده برای تائید هویت می باشد.

پیتر تیلتون (Peter Tilton) یکی از مدیران بخش دیجیتال شرکت RBC گفته است: «امنیت و اعتماد دو موردی است که مشتریان ما در مورد اطلاعات شخصی و هویت دیجیتالی خود از ما انتظار دارند. در اختیار قرار دادن امکانی برای تجربه شفاف و روشن، چیزی است که آنها از ما انتظار دارند تا این امنیت و اعتماد را در زمینه احتیاجات دیجیتالشان برآورده کنیم.»

شرکت سان لایف فایننشال (Sun Life Financial) به عنوان اولین شرکت بیمه آمریکایی شمالی برای این نوع سرویس با دو بانک دیگر به نام بانک بی‌ ام او BMO مونترال و بانک ملی کانادا به زودی از این محصول استفاده می کنند.

کیتی گرینبرگ (Katie Greenberg) نایب رئیس تولیدات دیجیتال و بخش فروش و پرداخت در اسکوتیابانک می‌گوید: «در حال ورود به بخش جدیدی می باشیم که در آن مردم کانادا به صورت روشن و با اعتماد کامل می‌توانند تعیین کنند که هویت دیجیتال شان با چه کسانی در میان گذاشته شود.»

اپلیکیشن وریفاید می Verified.Me یک نقطه اشتراک بین آژانس های دولتی و کمپانی ها از جمله شناسه عمومی و تائید اعتبار کانادا، وزارت امنیت ملی، علوم و تکنولوژی ایالات متحده، آژانس تعیین هویت ایکوییفکس و اینستریم (Equifax and Enstream) که شرکت‌ های مخابراتی ادغام شده کانادایی می ‌باشد.