video thumb

بورس لندن: بلاک چین تاریخ ۳۰۰ ساله خرید و فروش سهام را دگرگون خواهد کرد

ارزجو: مرکز بورس لندن یکی از بزرگ‌ ترین مراکز خرید و فروش سهام در جهان، در حال راه اندازی بخش بلاک چین (Blockchain) در فعالیت‌های تجاری خود است.

 

مرکز بورس لندن (LSE) در حال بررسی فواید استفاده از تکنولوژی بلاک چین برای خرید و فروش سهام و انجام معاملات است. نیکیل راتهی (Nikhil Rathid) مدیر اجرایی مرکز سهام لندن در مصاحبه ای با CNBC گفته است که تحت تأثیر ابتکارات بلاک چین در دیگر مراکز سهام قرار گرفته و در حال بررسی فواید این تکنولوژی ثبت می ‌باشد: «شما می ‌توانید ببینید که این تکنولوژی ثبت و توزیع دارای نوآوری‌ هایی در فرایند ثبت و صدور می ‌باشد و می‌ توانم تصور کنم که از این تکنولوژی در ثبت قراردادها نیز می‌ توان استفاده کرد.»

مرکز بورس لندن ششمین مرکز خرید و فروش بزرگ بورس در سراسر جهان است که از تکنولوژی بلاک چین استقبال کرده است. قبلاً در اوایل سال ۲۰۱۹ این مرکز حدود ۲۰ میلیون دلار سرمایه گذاری در استارت آپ بلاک چین نیواورا (Nivaura) داشته است. این مسئله علامت دیگری است که نشان می‌دهد مؤسسات مالی معتبر در حال پیش روی به سمت استفاده از تکنولوژی بلاک چین هستند. آینده جدید تجارت در حال ظهور است. همانطور که یکی از مدیران صنعت ارز دیجیتال به نام آنتونی پومپلانو (Anthony Pompliano) ادعا می‌ کند: «هر نوع سهام، قرارداد یا ارز و ملک دارای توکن خواهد شد.»

شرکت کیف پول دیجیتال آبرا (Abra) اعلام کرده که حالا می ‌توانید در زمینه سهام، عرضه اولیه سکه و دیگر شاخه‌های ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید که همگی بر اساس شبکه بیت کوین (Bitcoin) انجام می ‌شوند.

 

تغییر ۳۰۰ سال خرید و فروش، توسط بلاک چین

گفته های راتهی نیز به آینده ای اشاره دارد که در آن سهام و اوراق بهادار به وسیله بلاک چین مورد خرید و فروش و نقل و انتقال قرار می ‌گیرد. به عبارت دیگر شرکت ها نوع کاملاً دیجیتال دفتر بایگانی مالکیت و سهام خود را در اختیار خواهند داشت. شرکت اس آی ایکس (SIX) سوئیس در حال استفاده از این تکنولوژی به وسیله توکن دار کردن برخی از معاملات خود می ‌باشد. شرکت سهام جیبرالتار (Gibraltar) نیز از نسخه توکن دار واگذاری سهام استفاده کرده است.

همچنین راتهی از توانایی بلاک چین برای بهبود پروسه انجام قراردادها تمجید کرد. با اینکه به نظر می رسد نقل و انتقال سهام در حال حاضر به صورت دیجیتال انجام می گیرد ولی در پس پرده این فرایند هنوز هم به وسیله قراردادهایی بر روی کاغذ انجام می شود. بلاک چین می تواند این فرایند را تسریع کرده و همچنین امنیت آن را افزایش دهد.

آیا از مرکز سهام استرالیا الهام گرفته شد؟

ممکن است که راتهی از عملکرد مرکز سهام استرالیا پیروی کند. این مرکز سهام تصمیم دارد که تا سال ۲۰۲۱ سیستم مبتنی بر بلاک چین را در معاملات خود به کار گیرد. مدیر مرکز سهام استرالیا پیتر هیوم (Peter Hiom) در زمینه بودجه برای نقل و انتقال با بلاک چین صرفه جویی های مفیدی را مشاهده کرده بود و از آن به عنوان یک مهندسی بسیار هوشمندانه نام برده بود.

راتهی پیشرفت هایی را در مراکز رقیب مانند مرکز سهام استرالیا مورد بررسی دقیق قرار داده است. به گفته او این مراکز تجارب جالبی با امتحان کردن ایده های متفاوت به دست آورده‌اند و ما باید ببینیم که کدام یک از این ایده ها می‌تواند برای بازار ما مفید باشد.

 

سرمایه گذاری مرکز بورس لندن در زمینه بلاک چین

اخباری رسیده است که طبق آن مرکز بورس لندن سرمایه را به استارت آپ بلاک چین نیواورا اختصاص داده است. نیواورا بر روی قراردادهای توکن دار کاملاً اتوماتیک کار می‌ کند که بر روی بلاک چین ثبت می ‌شوند. راتهی پیشرفت هایی را در مراکز رقیب مانند مرکز سهام استرالیا مورد بررسی دقیق قرار داده است. به گفته او این مراکز تجارب جالبی با امتحان کردن ایده های متفاوت به دست آورده‌اند و ما باید ببینیم که کدام یک از این ایده ها می‌تواند برای بازار ما مفید باشد.

 

سرمایه گذاری مرکز بورس لندن در زمینه بلاک چین

اخباری رسیده است که طبق آن مرکز بورس لندن سرمایه را به استارت آپ بلاک چین نیواورا اختصاص داده است. نیواورا بر روی قراردادهای توکن دار کاملاً اتوماتیک کار می‌ کند که بر روی بلاک چین ثبت می ‌شوند.

در ماه آوریل نیواروا و مرکز بورس لندن ۳ میلیون پوند (۳/۹ میلیون دلار) بر روی شبکه بورس لندن سرمایه‌گذاری کردند. این کار برای یک مرکز بورس ۳۰۰ ساله تغییر بسیار بزرگی می ‌باشد. مراکز مالی سنتی در حال باز کردن آغوش خود بر روی بلاک چین هستند. در حال حاضر مرکز بورس لندن یکی از آخرین مراکز مالی سنتی است که از بلاک چین و ارزهای دیجیتال استفاده می کند.

مرکز بورس نیویورک نیز در حال امتحان سیستم مون‌شات (Moonshot) ارز دیجیتال برای انجام معاملات آتی خود می باشد. مرکز بورس نیویورک در حال راه اندازی بازار آینده بیت کوین خود و همچنین شاخص‌ های واقعی ارز دیجیتال است.

چه کسی می تواند حرکت بحث‌برانگیز جی پی مورگان (JP Morgan) را در زمینه ایجاد ارز دیجیتال جی‌پی‌ام کوین (JPMCoin) فراموش کند؟

در این سال ‌ها دنیای اقتصاد، از حاشیه به ارز دیجیتال نگاه کرده است. حالا وقت آن رسیده است که بالاخره دنیای اقتصادی و مالی نیز از خواب برخاسته و به میان میدان بیاید.