video thumb

هند به دنبال ممنوعیت کامل ارزهای دیجیتال !

خبرگزاری محلی The Economic Times گزارش داد که پیش‌نویس لایحه‌ای که در آن به وضوح ارزهای دیجیتال ممنوع اعلام شده‌اند، در حال پخش شدن میان ادارات مختلف دولت هند می باشد.

یکی از مقامات آگاه به این موضوع، به The Economic Times عنوان کرده است که دولت هند، مذاکرات بین وزارت‌خانه‌ای را در خصوص پیش‌نویس لایحه‌ی رسمی “ممنوعیت و قانون‌گذاری لایحه‌ی ۲۰۱۹ ارزهای دیجیتال” آغاز کرده است.

یک کمیته متشکل از اداره امور اقتصادی (DEA)، اداره مرکزی مالیات مستقیم (CBDT)، شورای مرکزی مالیات و گمرک غیر مستقیم (CBIC) و ادارۀ صندوق آموزش و حمایت از سرمایه‌گذاران (IEPFA)، از ایده‌ی ممنوعیت کامل فروش، خرید و صدور هرگونه ارز دیجیتال حمایت کرده‌اند.

چنین عنوان شده که این کمیته همچنین قصد دارد تا گزینه‌ای را برای ممنوعیت ارزهای دیجیتال طبق قانون پیشگیری از فعالیت‌های پولشویی (PMLA) در نظر بگیرد، چراکه از این ارزها می‌توان برای پولشویی استفاده کرد. وزارت امور شرکتی هند اعلام کرد که از ارزهای دیجیتال در فعالیت‌های کلاه‌برداری برای فریب سرمایه‌گذاران زودباور استفاده می‌شود.

گزارشات به دست آمده از نشریه‌ی محلی The Economics Times در تضاد با گزارش‌های به دست آمده در ماه دسامبر می باشند، چراکه در این گزارش‌ها عنوان شده بود که کمیته‌های دولتی مختلف پیشنهاد کردند که ارزهای دیجیتال باید در این کشور به رسمیت شناخته شوند و همچنین تأکید دارند که توافق عمومی بر سر این موضوع وجود دارد که ارزهای دیجیتال را نمی‌توان کاملاً غیرقانونی اعلام کرد.

در ماه فوریه، دیوان عالی هند، چهار هفته به مقامات این کشور فرصت داد تا پیش از آن که پرونده‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال از جمله احزابی که خواستار لغو بخشنامه‌ی منتشرشده از سوی بانک مرکزی هند هستند را متوقف کند، سیاست‌های قانون‌گذاری ارزهای دیجیتالی را تنظیم کنند.

در همان ماه، هیئتی تحت رهبری وزیر امور اقتصادی هند، گزارشی را منتشر کرد مبنی بر اینکه اگر این ارزها برای انجام پرداخت‌ها پذیرفته شوند، باعث افزایش نگرانی ها در مورد تأثیر ارزهای دیجیتال بر ارز فیات محلی می شود.

 

دانلود اپلیکیشن ارزجو در گوگل پلی:

دانلود اپلیکیشن ارزجو به صورت مستقیم:

دسترسی به فروشگاه ارزجو:

فروشگاه ارزجو