video thumb

معرفی ۶ کاتالیزور منفی و ۳ محرک مثبت برای قیمت بیت کوین !

آدامانت کپیتال (Adamant Capital)، یک صندوق ذخیره سازی که به تازگی شروع به کار کرده است، طی یک گزارش عنوان کرد، با توجه به اینکه قیمت ها در محدوده‌ی پایین تری نسبت به ارزش واقعی خود قرار دارند، بیت کوین در آخرین مرحله‌ی بازار خرسی یا به عبارتی در مرحله‌ی سرمایه گذاری قرار گرفته است.

این گزارش نیز ۶ دلیل را برای اینکه چرا ممکن است که قیمت بیت کوین به سطوح پایین تر اصلاح شود، عنوان کرده و سه محرکی را که ممکن است ارزش بیت کوین را افزایش دهند، فهرست می کند.

این صندوق همچنین عنوان کرد: در حالی که هنوز احتمال وقوع قیمت های پایین تر وجود دارد، اصول بیت کوین در حال بیشتر شدن هستند. اکوسیستم بیت کوین، هم به عنوان یک فناوری جزء به کل غیرمتمرکز و هم به عنوان یک فناوری غیر انحصاری و یک دارایی با نقدینگی بالا برای اوراق بهادار نهادی در سراسر جهان به سرعت در حال توسعه است.

آدامانت کپیتال توسط تور دمیستر (Tuur Demeester)، اقتصاددان و سرمایه گذار بیت کوین محبوب که سقوط سال گذشته‌ی بازار ارزهای دیجیتال را به درستی پیش بینی کرده بود، تاسیس شد.

در حال حاضر، آنها مدعی هستند که نسبت ریسک و پاداش طولانی مدت بیت کوین، مطلوب تر از هر نوع سرمایه گذاری نقدی در جهان است.

همچنین این صنودق اظهار داشت که ما انتظار داریم که بیت کوین در محدوده ۳۰۰۰ الی ۶۵۰۰ دلار مورد معامله قرار گیرد. پس از آن، ما ظهور یک بازار گاوی جدید را پیش بینی می کنیم. آنها افزودند که این مرحله در بازار خرسی پیشین بیت کوین از تاریخ فوریه ۲۰۱۵ تا مه ۲۰۱۶، زمانی که قیمت بیت کوین در بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ دلار قرار داشت، به طول انجامید.

پس چه چیزی می تواند محرک بیت کوین باشد؟

شش کاتالیزور ممکن برای قیمت های پایین تر:

۱٫ سقوط یا هک شدن صرافی های بیت کوین

با توجه به اینکه امروزه هیچ کدام از صرافی ها نتوانسته اند تسلط بازاری که صرافی ام تی گاکس (Mt. Gox) در آن زمان بدست آورده بود را ندارند، حرکتی مانند آن زمان، بعید به نظر می رسد. در عین حال، ما همچنان هک یا سقوط یک صرافی را به عنوان مهم ترین منبع بالقوه برای تکان بیت کوین در ۶ ماه آینده می بینیم.

۲٫ رکود کلان اقتصادی

ما شاهد یک بحران اقتصادی بلندمدت برای بیت کوین نیستیم. برعکس، ما بر این باور هستیم که بیت کوین دارای یک ارزش قانع کننده برای سرمایه گذارانی است که به دنبال تنوع بخشیدن به موجودی اوراق بهادار خود هستند تا از آنها در برابر خطرات موجود در بورس جهانی و بازارهای سهام جهانی محافظت کنند.

۳٫ کاپیتولاسیون ثانویه استخراج یا ماینینگ بیت کوین

با توجه به حجم معاملات و ظرفیت آنها برای نگهداری و یا فروش سکه ها، استخراج کنندگان بیت کوین تأثیر بسیار زیادی بر چرخه رونق و رکود اقتصادی این صنعت دارند.

۴٫ صرافی ام تی گاکس (Mt. Gox)

اگر چه با توجه به پرونده بلاتکلیف صرافی ام تی گاکس بعید به نظر می رسد، اما همچنان احتمال توزیع ۱۴۰۰۰۰ بیت کوین که در حال حاضر تحت مدیریت است، توسط متولی این صرافی وجود دارد. بعدا، درصد قابل توجهی از این موارد می تواند توسط مطالبه کنندگان به فروش برسد.

۵٫ هارد فورک جنجالی

این موضوع از قدیم یک عامل ترس تکراری در فضای بیت کوین بوده است. هر چند فکر نمی کنیم که در حال حاضر، این موضوع یک عامل مهم باشد.

۶٫ سخت گیری مقررات

با توجه به ماهیت مختل کننده ی بیت کوین، مقررات باید به عنوان یک عامل خطر دائمی به حساب آید. با این وجود، هیچ پیشنهاد جدی در این زمینه مطرح نشده است.

سه محرک اصلی برای قیمت بیت کوین:

۱٫ مقیاس جزء به کل

راه حل های زیادی می توانند به بیت کوین کمک کنند تا موقعیت خود را به عنوان یک پروتکل سبک، قدرتمند و قابل دسترس در سراسر جهان تقویت کند.

۲٫ سرمایه گذاری

همچنان که بیت کوین بالغ می شود، انتظار داریم که بیت کوین به عنوان طلای دیجیتال و یک ذخیره ارزش در سطح جهانی تبدیل شود.

۳٫ جوانان

نظرسنجی ها نشان می دهد که اکثر خریداران بیت کوین را جوانانی تشکیل می دهند که به ادارات دولتی بی اعتماد بوده بوده و انگیزه اصلی آنها برای خرید، چشم انداز رشد آن است. اگر نگرش جوانان همچنان به همین گونه ادامه پیدا کند، انتظار داریم که انگیزش بیشتری در جهت پذیرش بیت کوین و ارزش آن ایجاد شود.

آدامانت کپیتال ادعا می کند بیت کوین ۱۰ سال توسعه زیرساختی دارد و این سطح برای پذیرش انبوه بازار در ۵ سال آینده کافی است.

این شرکت عنوان می کند که طبق ارزیابی ما، بیت کوین در طول این مرحله به طور گسترده به عنوان یک ابزار تامینی و یک دارایی ذخیره شدنی شناخته شده است. این ارز پیشروی های قابل توجهی را به عنوان یک شبکه پرداخت شروع خواهد کرد.

سایر تلاش های اخیر برای اررزیابی بیت کوین:

دیجیتال دلفی، یک مرکز تحقیق و مشاوره در نیویورک که تخصص آن بازار دارایی دیجیتال است، ادعا می کند از پایین ترین سطح قیمت بیت کوین در سه ماهه اول سال جاری رخ داده است، چراکه فروشندگان بیشتری ظهور نمی کنند.

پیتر براندت (Peter Brandt)، معامله گر با تجربه ای که بازار خرسی سال ۲۰۱۸ را به درستی پیش بینی کرده بود، اکنون پیش بینی می کند که احتمالا قیمت بیت کوین طی دو سال آینده به ۵۰۰۰۰ دلار برسد.

وینی لینگام (Vinny Lingham)، شریک عمومی صندوق ارز ارزهای دیجیتال مالتی کوین کپیتال (Multicoin Capital) در ماه آوریل عنوان کرد که این افزایش اخیر می تواند به خوبی باعث وقوع یک جهش دیگر، قبل از سقوط احتمالی تا ۳۰۰۰ دلار شود.

آرتور هایس (Arthur Hayes)، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل پلتفرم معاملاتی محبوب بیت مکس اخیرا پیش بینی کرده است که بیت کوین بیش از دو برابر می شود و و قیمت هر واحد آن در سال جاری به ۱۰،۰۰۰ دلار می رسد.