video thumb

بانک ژاپنی رزونا با ریپل در پروژه انتقال پول Money Tap قطع همکاری می کند

رزونا (Resona)، یکی از سه بانک ژاپنی است که با شرکت SBI Holdings و ریپل در برنامه کاربردی انتقال پول نقد Money Tap، همکاری می‌کند، گفتنی است که این بانک اخیرا اعلام کرده که از این پروژه خارج می‌ شود.

این بانک که پنجمین بانک بزرگ کشور ژاپن است، تصمیم خود را اعلام کرد و گفت که سرویس انتقال وجه ارائه شده از طریق این برنامه را در ۱۳ مه لغو خواهد کرد. اما، این بانک هیچ دلیلی برای این تصمیم خود بیان نکرده است.

برنامه Money Tap، در اکتبر سال گذشته با مشارکت سه بانک SBI Sumishin Net Bank، Suruga Bank و Resona راه‌ اندازی شده است. این محصول امکان انتقال پول “بدون وقفه” بین بانک‌ ها را با سرویس پرداخت اکس‌ کارنت (xCurrent) ریپل فراهم می‌کند.

با توجه به گزارش SBI، برنامه Money Tap با استفاده از فناوری دفتر کل توزیع شده ساخته شده است. این برنامه به کاربران این امکان را می‌ دهد که تا انتقال پول به دیگران را بدون هیچ هزینه‌ ای‌ و تنها با استفاده از شماره تلفن گیرنده یا اسکن کد QR انجام دهند و از ویژگی‌ های بیومتریک دستگاه مانند اسکن اثر انگشت برای امنیت استفاده کنند.

تنها در ماه گذشته، ۱۳ بانک به عنوان سهامدار بر روی این برنامه سرمایه گذاری کردند، اما به نظر می رسند که هنوز از این فناوری استفاده نکرده اند.
دقیقا یک سال پیش، کوین دسک گزارش داد که سانتندر (Santander)، غول صنعت بانکداری در حال راه‌ اندازی برنامه کاربردی‌ مبتنی بر فناوری دفتر کل توزیع شده ریپل است. این برنامه که با نام Santander One Pay FX شناخته شده بود و به مشتریان و کاربران این امکان را می‌ داد تا در عرض یک روز انتقال بین‌ المللی خود را تکمیل کنند.

گروه SBI در طول دو سال گذشته با تاسیس یک صرافی، استخراج ارزهای دیجیتال، سرمایه‌ گذاری بر روی سازندگان کیف پول‌ های سخت‌ افزاری و اخیرا نیز با تولید پردازنده‌ های استخراج، به طور کامل وارد عرصه ارزهای دیجیتال شده است.