video thumb

تهدید مدیرعامل بایننس مبنی بر عدم پشتیبانی از بیت کوین اس‌ وی (BSV) !

بعد از اینکه خالق بیت کوین اس وی (BSV) اعلام کرده که از یکی از اعضای جامعه بیت کوین شکایت می کند، مدیرعامل صرافی ارزهای دیجیتال بایننس، تهدید کرده که دیگر از آلت کوین بین کوین اس وی پشتیبانی نخواهد کرد.

چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیرعامل صرافی بایننس اخیرا با انتشار پستی در ‌توئیتر اعلام نموده که به دلیل کار‌های کریگ رایت و شکایت از کاربر توئیتری با نام مستعار Hodlonaut که ادعاهای او را فریب‌ آمیز و دروغین بیان کرده بود، به صف چهره های شاخص صنعت ارزهای دیجیتال و در جبهه مقابل کریگ رایت قرار گرفته است.

Hodlonaut، که در سال جاری به عنوان خالق مشعل شبکه لایتنینگ به خوبی شناخته شده است، پس از تهدیدات رایت، حساب کاربری توئیتر خود را حذف کرد.

از آن به بعد، رایت اعلام کرده که هر کسی بتواند هویت حقیقی Hodlonaut را برای او آشکار کند، به میزان ۷۰ توکن BSV معادل ۵ هزار دلار به او پاداش خواهد داد.

این چالش قانونی بلا‌فاصله با واکنش بسیاری از افراد شناخته شده در صنعت ارزهای دیجیتال روبرو شد، و ژائو نیز یکی از آخرین افرادی است که به این موج پیوسته است. این موضوع تا حدی جدی است که حتی برخی از کاربران، حساب توئیتری خود را تغییر داده و اصطلاح Hodlonaut را به آن اضافه کرده‌ اند.

فرض بر این است که انجام این کار باعث خواهد شد که تهدید و آزار و اذیت دیگر کاربران به دلیل انتقاد از ادعاهای رایت، برای او و پیروانش دشوارتر خواهد شد. رایت که در حال حاضر به دلیل ادعاهایش در پلتفرم‌ های رسانه‌ی اجتماعی به عنوان یکی از افراد بدنام شناخته می‌شود، ادعا می کند که ساتوشی‌ ناکاموتو، سازنده‌ی بیت‌ کوین است.

کاهش ۲۰ درصدی ارزش بیت ‌کوین اس وی

از زمانی که رایت اعلام کرد که این مسئله را به طور قانونی پیگیری خواهد کرد، ارز دیجیتال بیت‌ کوین اس وی با کاهش قیمت روبرو شد و می توان گفت که سقوط هفتگی ارزش آن نیز به ۲۰ درصد رسیده است.

از زمان اعلام پاداش برای شناسایی Hodlonaut ، محتویات نامه رایت به این کاربر در فضای اینترنت منتشر شده است.

محتویات این نامه که ادعا شده از طرف یک شرکت حقوقی واقع در کشور انگلستان است، عمدتا بسیار مشکوک بوده و جعلی به نظر می‌رسد، و بخش‌های زیادی از این نامه بسیار شبیه به نحوه‌ی گفتار رایت است.

یکی از جالب‌ ترین بخش‌های این نامه در رابطه با عذرخواهی کتبی Hodlonaut است که در آن گفته شده کاربر مذکور باید در نامه‌ی عذرخواهی خود بدون اشاره به نام کامل ناکاموتو، رایت را با اصطلاح “دکتر رایت” مورد خطاب قرار دهد. متن کامل این نامه بدین شرح است:

من در رابطه با اینکه گفته‌ ام کریگ رایت به دروغ مدعی شده که ساتوشی است، اشتباه کردم. من قبول دارم که او ساتوشی است. من متاسفم دکتر رایت. من این اتهام را تکرار نخواهم کرد.

در همین حال، در جامعه‌ی بیت ‌کوین تلاش برای محکوم کردن این حرکت ادامه دارد. به عنوان مثال در پادکست “کاری که بیت‌کوین کرد” با میزبانی پیتر مک‌کارمک (Peter McCormack) که به طور علنی از طرفداران بیت کوین اس وی دعوت کرد تا از او و Hodlonaut شکایت کنند.

برخی دیگر از کاربران را آشکارا رایت را محکوم کردند، زیرا خود او نیز در حال حاضر با یک دادخواست ۵ میلیون دلاری متهم به سرقت حجم زیادی بیت ‌کوین از شریک تجاری پیشین خودش است.

تراکنش های بلاک چین بیت کوین اس وی حاوی پیام “کریگ رایت یک متقلب است” می باشد. این کار باعث شده که این پیام برای همیشه در بلاک ‌چین این ارز دیجیتال ماندگار شود.

با این حال، نتیجه‌ی این اتفاقات برای معامله گران بیت‌ کوین اس وی، ضرر‌های مالی آخر هفته بود. تصویری از یک گروه تلگرامی نشان می‌ دهد که برخی دارندگان خوش‌ بین این ارز دیجیتال به دنبال تحقیق در رابطه با این موضوع هستند که آیا حذف توکن BSV از صرافی بایننس در واقع باعث افزایش قیمت آن خواهد شد یا خیر، زیرا این کار به نوعی تبلیغات رایگان برای آن محسوب می‌ شود.

لازم به ذکر است که افزایش تبلیغات این ارز دیجیتال تا کنون نتوانسته نتایج مطلوبی را برای سازندگانش به همراه داشته باشد.