video thumb

۳ حرکت رئیس جمهور آمریکا که باعث محبوبیت بیشتر بیت کوین شد

با توجه به گزارشات Fitch ratings، به اقدامات و تصمیمات دونالد ترامپ و دیگر رهبران کشور های جهان اشاره شده و این رفتار و کار آن ها را مورد نکوهش قرار داده است. در واقع این نکوهش به این دلیل است که،مداخله بی وقفه دولت ها استقلال بانک های مرکزی سراسر جهان را  از بین می برد  و باعث تضعیف رشد اقتصادی می شود. همین مورد احتمالا باعث افزایش محبوبیت بیت کوین شود. در ادامه با ما همراه باشید تا سه اقدام دونالد ترامپ که باعث محبوبیت بیشتر بیت کوین شد،اعلام کنیم.

تصمیم گیری و مداخله بسیار دونالد ترامپ در بانک فدرال رزرو آمریکا

از زمان رئیس جمهوری ترامپ وی برای به دست گرفتن و کنترل کردن بانک مرکزی آمریکا بسیار تلاش کرده است. برای کنترل بیشتر هم حتی وی از هفت عضو هیئت مدیره بانک فدرال، چهار عضو را در گذشته، خود تعیین کرده است. اخیرا این خبر بدست آمده است که ترامپ دو عضو دیگر را نیز برای کرسی های خالی در این جایگاه پیشنهاد داده است.

بر اساس گزارشات و اخبار های Fitch، مشخص شد که مداخله دولت ها و سران کشور تاثیرات خیلی مهمی در ایالت متحده  آمریکا و حتی در سراسر جهان خواهد داشت.

به نقل از جیمز مک کورمک، مدیر کل ارزیابی حاکمیت ها در Fitch: بانک‌های مرکزی به عنوان یک ابزار شناخته شده برای عرضه‌ی پول، به‌طور فزاینده‌ای توسط دولت‌ها نظارت می‌شوند.

با توجه به صحبت های مک کورمک اعلام کرد که، اکنون زمان مناسبی است تا سرمایه گذاران در رابطه با رکود جهانی و فشار بیشتر دولت بر بانک مرکزی با هدف پشتیبانی از رشد اقتصادی تفکر داشته باشند.

بیشتر بانک های مرکزی در سراسر جهان با توجه به انتقادات تند رهبران کشور های مختلف، اقدام به کاهش نرخ بهره خود کردند.

از این طرف تئوری مدرن پولی یعنی MMT هم در حال گسترش است. علامندان و طرفداران MMT این اعتقاد را دارند که بانک های مرکزی به جای تنظیم اقتصاد از روش تغییر نرخ بهره باید روش دیگری را استفاده کنند و آن، ایجاد کردن پول پایه خود است.

منصوب شدن طرفداران بیت کوین به مقام های مهم و کلیدی

در واقع طرفداران بیت کوین به سمت های مهم و کلیدی منصوب شده اند و این باعث می شود که نه تنها ترامپ به کاهش نرخ بهره به بانک های مرکزی فشار بیاورد، بلکه طرفداران بیت کوین هم که توسط ترامپ به سمت های بالا منصوب شده اند هم این کار را انجام می دهند. به طور مثال، همین اخیرا مایک مالوانی به عنوان مدیر بودجه انتخاب شد، وی از گذشته با ارزهای دیجیتالی آشنا بوده و آموزش هایی در زمینه بیت کوین و بلاکچین ارائه کرده است.

یکی از اقدامات مالوانی در زمینه فناوری ارزهای دیجیتالی، نوآوری Blockchain Caucusاست، که به صورت یک مرکز بحث و گفت و گو فعالیت دارد. هدف این نوآوری، دست یافتن به روش هایی در زمینه به کار گیری بلاک چین در دولت آمریکا است.

البته سیاست مالوانی در بخش تامین هزینه امنیت جهانی کاملا مخالف و در تضاد با نظرات و عقاید ترامپ است. اما با توجه به همین مورد و با توجه به جایگاهی که مالوانی دارد این وضع قوانین به طور کامل به نفع و به سود بیت کوین است.

محبوبیت بیت کوین

بی ثباتی اقتصادی

رهبران کشور های مختلف و ترامپ علاوه بر این که به بانک ای مرکزی متکی هستند اما فشار های هم بر این بانک ها وارد می کنند. در نتیجه هزینه های که قابل کنترل نیستند و آشفتگی اقتصادی باعث می شود تا شرایط برای پیشرفت بیت کوین بهتر شود.

در واقع باید بدانید که، اختلافات سیاسی و بی ثباتی اقتصاد از عواملی هستند که باعث می شود تا بیت کوین محبوبیت بیشتری پیدا کند و این عوامل، به پذیرفتن بیت کوین کمک های بسیاری می کند. در واقع عدم امکان تغییر قوانین در شبکه بیت کوین، باع شده است تا این ارزهای دیجیتالی به صورت یک پول بی طرف و خنثی از نظر سیاسی انتخاب بشوند.

با توجه به این مقاله مشخص شده است که، مداخلات ترامپ و رهبران کشور های دیگر و رکود اقتصادی موجب افزایش محبوبیت بیت کوین و رشد این ارزهای دیجیتالی خواهد شد.