video thumb

کمک های مالی افزایشی بیت کوین به ویکی لیکس!

ویکی لیکس وب سایت معروف و مشهور در افشای اسناد محرمانه است. اما نکته قابل توجه این است که پس از دستگیری جولیان آسانژ، بنیان گذار ویکی لیکس کمک های مالی بیت کوین به این سازمان بیشتر شده است.

از بنیان گذارن ویکی لیکس یعنی جولیان آسانژ و همچنین یکی از حامیان اولیه بیت کوین، در ۲۲ فروردین یعنی روز گذشته در سفارت اکوادور در لندن دستگیر شد و با توجه به اتهاماتی که آمریکا به وی زده است با درخواست استرداد روبه رو است. در واقع جولیان آسانژ به مدت هفت سال در سفارت اکوادور پناهندگی داشت و پس از هفت سال دولت این کشور حمایت خودش را قطع کرد.

حمایت های بیت کوین از جولیان آسانژ

پس از دستگیری جولیان آسانژ در سفارت اکوادور توسط پلیس های بریتانیا، فیلمی از دستگیری وی در فضای مجازی منتشر شد، که این فیلم باعث شد تا فعالان زیادی در ارزهای دیجیتالی از مردم درخواست کردند که کمک های مالی خود را به صورت بیت کوین افزایش بدهند به این خاطر که جولیان آسانژ از حامی های اولیه ارزهای دیجیتالی بوده است.

با توجه به این موضوعات وب سایت ویکی لیکس در کنار روش های پرداخت سنتی، روش های پرداخت با بیت کوین،لایت کوین، اتریوم، مونرو و زی کش را هم به عنوان روش دریافت کمک مالی پذیرفته می شود.

کمک های مالی بیت کوین

تا الان که این گزارش نوشته شده است، کیف پول بیت کوین در وب سایت ویکی لیکس حدود ۶٫۲ بیت کوین معادل بیش از ۳۱۰۰۰دلار دریافتی داشته است.

ویکی لیکس از وب سایت های خصوصی در رابطه با افشای اسناد محرمانه است و این وبسایت در لیست اولین سازمان های پذیرنده ارزهای دیجیتالی است. ویکی لیکس از سال ۲۰۱۰ بیت کوین را پذیرفت و یکی از دلایل افزایش قیمت بیت کوین و آگاهی بوده است.

حتی در سال ۲۰۱۷ اعلام شده که ویکی لیکس ۴۰۰۰بیت کوین کمک مالی دریافت کرده است که در آن زمان ارزشی بالغ بر۲۲ میلیون دلار بوده.

دلایل دستگیری جولیان آسانژ

اخباری وجود دارد که قبل از پناهندگی جولیان آسانژ وی متهم به آزار جنسی دو زن در سوئد شده بود و کشور سوئد از بریتانیا درخواست کرده بود که آسانژ را دستگیر کند و بعد به سوئد استرداد کند اما سپس این حکم لغو شد و دادگاه تحقیقات را متوقف کرد.

اما انگلیس دلیل دستگیری جولیان آسانژ را، عدم حضور در دادگاه و نقض قوانین و مقرارت اعلام کرده است. یکی دیگر از  دلایل آقا آسانژ ۴۷ ساله به سفارت اکوادور در بریتانیا، افشا اسناد محرمانه دولت آمریکا در وب سایتش بوده و ترس از استرداد به آمریکا بوده است.