video thumb

ارائه‌دهندگان بیمه در فرانسه می‌توانند بر روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند!

خبرگزاری صرافی‌های خارجی FXStreet گزارش داد که پس از تصویب قانون جدید، شرکت های بیمه در فرانسه‌ می‌ توانند بر روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌ گذاری کند. طبق گزارش آژانس خبری محلی Les Echos، مجلس ملی فرانسه در تاریخ ۱۱ آوریل، لایحه‌ای را تصویب کرد که برای توسعه و تحریک کسب و کار محلی، از جمله هدایت پس انداز افراد به سوی کسب و کار، طراحی شده بود. بر اساس گزارش رویترز، ۱۴۷ نفر به این لایحه رای موافق دادند و ۵۰ نفر نیز با تصئیب این لایحه مخالفت کردند.

این قانون که با نام طرح اقدام برای رشد و تحول اقتصادی و تجاری (Pacte) شناخته می‌شود، به ارائه‌ دهندگان بیمه در فرانسه اجازه سرمایه‌ گذاری در ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین را بدون هیچ گونه محدودیتی در میزان سرمایه‌ گذاری می‌دهد.

طبق گزارش FXStreet، بند دوگانه این قانون، بیمه‌ گذاران را قادر می‌ سازد تا از طریق صندوق‌ های حرفه‌ای و تخصصی در ارز دیجیتال سرمایه‌ گذاری کنند و به آنها اجازه می‌دهد که سیاست‌ های بیمه عمر را در معرض ارز دیجیتال قرار دهند. این اقدام جدید بر صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری حرفه‌ای نیز تاثیرگذار خواهد بود.

طبق گزارش وب‌‌سایت خبری تراست نودز (TrustNodes)، Joel Giraud، مدیر بودجه و قائم مقام حزب امانوئل مکرون این خبر را تائید کرد و مدعی شد که این طرح جدید مرتبط با ارز دیجیتال، هدف اصلی Pacte نبود.

این لایحه به طور خاص روند خصوصی‌ سازی، از جمله فروش سهام دولت در گروه فرودگاهی ADP به منظور جمع‌آوری پول برای تخصیص بودجه به یک صندوق نوآوری جدید را هدف قرار داده است.

پیش از این در ماه مارس، اریک وورث (Eric Woerth)، رئیس کمیته مالی مجلس ملی فرانسه، پیشنهاد داده بود تا ارزهای دیجیتال ناشناس مانند مونرو (XMR) و زد‌کش (ZEC) ممنوع اعلام شود.