سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

تنها ۲ درصد از مردم روسیه در بیت کوین سرمایه گذاری کرده اند

موسسه vtsiom، مرکز تحقیقات در زمینه افکار عمومی در روسیه با توجه به نظر سنجی که انجام داده است، مشخص شده است که فقط ۲درصد از مردم روسیه در بیت کوین سرمایه گذاری کرده اند. این خبر که یکی از اخبار بسیار مهم برای فعالان ارزهای دیجیتال است، در روزهای قبل منتشر شده و تاثیرات بسزایی در این کشور داشته است.

مرکز آماری vtsiom

موسسه vtsiom یکی از مرکز تحقیقات و آماری قدیمی است که از شوروی سابق در روسیه فعالیت دارد، طبق بررسی هایی که این موسسه انجام داده است متوجه شده است که ارزهای دیجیتال در بین مردم روسیه محبوبیت زیادی ندارد و دو سوم مردم روسیه سرمایه گذاری در ارز دیجیتال را به چشم سرمایه گذاری بدی نگاه می کنند.

البته باید دقت داشته باشید که این موسسه آماری، هیچ گونه اطلاعاتی در رابطه با بازه زمانی و تعداد پاسخ دهندگان این نظر سنجی منتشر نکرده است. اما طبق این نظر سنجی مشخص شد که، تنها ۵۶ درصد از مردم روسیه ادعا می کنند که درباره بیت کوین آگاهی دارند و ۱۸ درصد فقط نام آن را شنیده اند. البته موسسه آماری vtsiom اعلام کرد که اطلاعات دقیق مردم درباره بیت کوین بسیار پایین است، زیرا با توجه به نظر سنجی ها مشخص شده است که ۱۲ درصد مردم که ادعا دارند بیت کوین را می شناسند تصور می کنند که بیت کوین در روسیه ممنوع است.

تصمیمات دولت روسیه

تا به امروز دولت روسیه به طور رسمی قوانین فدرال ارزهای دیجیتالی را اجرا نکرده است، با توجه به این موضوع روسیه در می ۲۰۱۸ پیش نویس لایحه ای درزمینه ارزهای دیجیتالی منتشر کرد. اما این لایحه به دلیل نبود و کمبود مفاهیم کلیدی همچون استخراج ارز دیجیتالی پیش نویس لایحه در روز های پایانی ۲۰۱۸ به بررسی لایحه برگردانده شد. اما جالب است که در اواخر فوریه ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه اعلام کرد که حتما باید تا تاریخ ۱ جولای ۲۰۱۹ برای بیت کوین قانون گذاری انجام شود.

با توجه به نتایج آماری، تنها ۹ درصد از افراد اطلاعات دقیقی درباره بیت کوین دارند. این سطح آگاهی از بیت کوین بیشتر در مرد های ۲۵ ساله تحصیل کرده و بیشتر در بین افراد ساکن در شهر های مسکو و سنت پترزبورگ است.

بیت کوین در روسیه

نظر سنجی ها در کشور های دیگر

علاوه بر نظر سنجی و اطلاعات آماری موسسه vtsiom، در نوامبر ۲۰۱۸ Forbes Russia آماری را منتشر کرد که طبق این آمار، تنها ۵ درصد از مردم مسکو از سیستم های پرداختی به جز پرداخت نقدی استفاده می کنند در واقع تنها ۵ درصد از شهروندان مسکو آمادگی پرداخت هزینه های خرید هایشان با استفاده از ارزهای دیجیتالی هستند.

علاوه بر این چند وقت پیش، بانک آمریکایی wells Fargo هم آماری منتشر کرد که طبق این آمار، تنها ۲ درصد از سرمایه گذاران آمریکایی بیت کوین دارند. در این نظر سنجی ۹۶ درصد از مردم گفته اند که نام بیت‌کوین را شنیده اند و فقط ۲۹ درصد از آن ها گفته اند که اطلاعات دقیقی درباره بیت‌کوین دارند.

جالب است که نظر سنجی Cointelegraph، بانک مرکزی بریتانیا که اخیرا این نظر سنجی را منتشر کرده است، تعداد زیادی از پاسخ دهندگان ترجیح می دهند که اگر قرار باشد پولی به عنوان هدیه دریافت کنند آن پول به صورت ارز دیجیتالی باشد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location