video thumb

تائید ۱۰ صرافی ارزهای دیجیتال توسط بانک مرکزی فیلیپین (BSP) !

فیلیپینی ها با افزایش روزافزون تعداد صرافی های ارزهای دیجیتال خود در حال رسیدن به ژاپن هستند. بانک مرکزی این کشور تا کنون ۱۰ صرافی ارزهای دیجیتال را مورد تائید قرار داده است. گفتنی است که یکی از بزرگ‌ترین بانک های این کشور یک دستگاه خودپرداز بیت کوین را در یکی از شعبه های اصلی خود قرار داده است. علاوه بر این، رئیس سازمان منطقه اقتصادی کاگایان نیز به طور مستقل دارای ۲۴ صرافی ارز دیجیتال می باشد.

۱۰ صرافی قانونی ارزهای دیجیتال

طبق گزارش خبرگزاری Manila Times ، بانک مرکزی فیلیپین (BSP) در کل ۱۰ صرافی ارزهای دیجیتال را مورد تائید قرار داده است که سه تای آنها اخیرا مورد تائید قرار گرفته اند.

Melchor T. Plabasan، مسئول اداره‌ی ریسک فناوری اطلاعات و نظارت بر نوآوری بانک مرکزی عنوان کرد که آخرین اپراتورهای صرافی های ارزهای دیجیتال مصوب عبارتند از: Bexpress Inc.، Coinvillel Phils Inc. و Aba Global Philippines Inc.

و هفت شرکتی که از قبل مورد تائید قرار گرفته بودند، عبارتند از: Betur Inc. dba Coins.ph, Remittance Inc., Bloomsolutions Inc., Virtual Currency Philippines Inc., Etranss Remittance International Corp., Fyntegrate Inc., و Zybi Tech Inc..

بزرگ ترین قانون گذار مالی ژاپن نیز اخیرا دو صرافی جدید ارزهای دیجیتال را در این کشور به ثبت رسانده است که جمع کل صرافی های این کشور را به عدد ۱۹ رسانده است. گفتنی است که این قانون گذار در گفتگو با خبرگزاری news.Bitcoin.com عنوان کرده که بیش از ۱۴۰ شرکت نیز نسبت به فعالیت در زمینه صرافی ارزهای دیجیتال ابراز علاقه کرده اند.

خودپرداز بیت کوین در یک بانک بزرگ

بانک بین المللی فیلیپین (UBP) به نام aka Unionbank که یکی از بزرگ ترین بانک های این کشور است، اخیرا با تائید بانک مرکزی و با همکاری Coins.ph دستگاه خودپرداز بیت کوین را در یکی از شعبه های اصلی خود نصب نموده است. ماه گذشته این بانک اعلام کرد که این دستگاه در حال حاضر عملیاتی می باشد.

نماینده این بانک در گفتگو با News.Bitcoin.com عنوان کرد که این دستگاه در حال حاضر صرفا قابلیت خرید و فروش بیت کوین را دارا می باشد. وی با توجه به اینکه این دستگاه خودپرداز در بانک Ark Makati واقع شده و تنها در طول ساعات اداری این بانک در دسترس است، گفت:

هنگامی که آنها بیت کوین خود را به فروش می رسانند، کاربران قادر خواهند بود تا پول خود را به صورت مستقیم در تراکنش از دستگاه خودپرداز برداشت کنند. برای انجام این کار کاربران باید دارای یک حساب UBP بوده و یک کیف پول ارز دیجیتال مانند Coinsph داشته باشند، کاربرانی که حساب UBP ندارند، می توانند یک حساب در Ark که دستگاه خودپرداز در آن واقع شده است، باز کنند.

بانک مرکزی فیلیپین در روز ۱۴ مارس، یادداشت تفاهم ۲۰۱۹-۰۰۶ را به بانک های این کشور یادآوری کرد که طبق این یادداشت، اپراتورهای خودپردازهای ارزهای دیجیتال به عنوان صرافی ارزهای دیجیتال در نظر گرفته می شوند و همانطور که در بخشنامه شماره ۹۴۴ در تاریخ ۶ام فوریه سال ۲۰۱۷ صادر شده، آنها باید در بانک ثبت شوند.

Edwin R. Bautista، مدیرعامل Unionbank نیز عنوان کرد که این بانک در نظر دارد تا با تائید BSP، خودپردازهای بیشتری را در سایر شعب نیز راه اندازی کند. گفتنی است که این بانک در حال حاضر دارای حدود ۳۰۰ شعبه می باشد.

Ceza، مجوز ۲۴ صرافی ارزهای دیجیتال را صادر کرده است

صرافی های ارزهای دیجیتال می توانند به جای کسب مجوز از سوی بانک مرکزی، مجوز خود را از مسئول سازمان منطقه اقتصادی کاگایان (Ceza) دریافت کنند که خود وی نیز به طور مستقل چندین صرفی ارزهای دیجیتال را تائید کرده است.

رائول لامبینو (Raul Lambino)، مدیرعامل Ceza در ماه گذشته عنوان کرد که “۲۴ مجوز اصلی و شش مجوز قانونی برای صرافی های ارزهای دیجیتال صادر شده است” و همچنین “چهار مجوز برای ۱۵ شرکت مرتبط با راهکارهای فناوری مالی صادر شده است.”

با این حال، بر خلاف صدور مجوز توسط بانک مرکزی فیلیپین، راهکارهای فناوری مالی و مجوز ارزهای دیجیتال برون مرزی (Ftsovc) که توسط Ceza صادر می شوند، با محدودیت هایی همراه می باشند. طبق گزارش خبرگزاری Bitpinas، این مجوز به صرافی ها اجازه می دهد تا کسب و کار خود را صرفا در فیلیپین انجام دهند، اما بیشتر خدمات کاربران در خارج از کشور است. بیانیه های منتشر شده در این رابطه عنوان می کنند که این مجوز به شرکت ها صرفا اجازه انجام تراکنش های ارز دیجیتال به ارز دیجیتال را فرهم می آورد، اما اجازه انجام تراکنش های ارز دیجیتال به ارز فیات را نمی دهد و انجام چنین کاری نیاز به یک مجوز جداگانه از سوی بانک مرکزی فیلیپین دارد.