video thumb

افزایش دوباره نرخ بهره پرداختی توکن دای (DAI) !

جامعه غیرمتمرکز و ناشناس (DAO) میکر (DAOMAKER)، در پنجمین نظرسنجی خود در طول امسال تصمیم گرفت که نرخ بهره پرداختی برای توکن دای (DAI) را ۴ درصد افزایش دهند.

نتایج این نظرسنجی که نزدیک به ۸ ساعت طول کشید، نشان می دهد که گزینه افزایش ۴ درصدی با ۵۰۵۷۹٫۲۳ توکن میکر، بیشترین رای را از طرف کاربران دریافت کرد تا نرخ بهره پرداختی به ۱۱٫۵ درصد افزایش پیدا کند. سایر گزینه های موجود برای رای دادن شامل افزایش ۱ درصدی، افزایش ۲ درصدی، افزایش ۳ درصدی، افزایش ۴ درصدی و در نهایت عدم افزایش نرخ پرداختی بود. گفتنی است؛ دومین گزینه ای که رای آورد، گزینه افزایش ۲ درصدی نرخ بهره بود که ۱۱۶۵٫۷ توکن میکر رای آورد. این در حالی است که گزینه افزایش ۱ درصدی نرخ بهره پرداختی دارای کمترین رای می باشد که که تنها ۱٫۰۰ میکر رای آورده است.

لازم به ذکر است، ۲۷۸٫۵۲ میکر به این رای دادند که نرخ بهره پرداختی بدون تغییر و در همان سطح ۷٫۵ درصدی باقی بماند.

بیانیه ای که همراه با این نظرسنجی صادر شد بیانگر این است که نرخ بهره پرداختی باید دوباره افزایش پیدا کند تا جامعه بتواند ارزش توکن DAI را به نسبت ۱:۱ به دلار حفظ کند.

همانطور که قبلا گزارش شده است، دای یک استیبل کوین با نسبت ۱:۱ به دلار محسوب می شود که روی استاندارد ERC20 اتریوم نوشته شده است. ثابت ماندن ارزش ۱ دلاری این توکن بر اساس یک سیستم وام دهی غیرمتمرکز روی پلتفرم میکر انجام می شود.

این افزایش در نرخ بهره از زمانی که توکن دای شروع به فعالیت کرده به شرح بوده است:

در ماه فوریه، میزان نرخ بهره دوبار افزایش یافت که هر بار  ۰٫۵ درصد افزایش داشته؛ در ماه مارس افزایش ۲ درصدی و در دو هفته بعد شاهد افزایش ۴ درصدی بوده است. گفتنی است که تاثیر این افزایش ها و تغییرات در نرخ بهره حاکی از این مسئله است که این میزان مقدار بهره مناسب نبوده و نیازمند اصلاح بوده است.

ریچارد براون (Richard Brown)، سرپرست بخش توسعه دهندگان این توکن نیز طی جلسه ای اعلام کرد که مطمئنا این گونه نظرسنجی ها تا زمانی که به بهترین مقدار برای نرخ بهره دای دست یابیم، ادامه خواهد داشت. وی عنوان کرد:

تنش در رابطه با این موضوع بالاست، چراکه این یک مسئله‌ مهم است. مسلما مهم ترین کاری که ما در MakerDAO انجام می دهیم، پایداری نرخ بهره است.