video thumb

پروژه هلندی شهر بیت کوین یعنی بیشتر مردم نمی خواهند بیت کوین خود را خرج کنند!

تعداد تجاری که بیت کوین را پذیرفته اند، در سراسر جهان در حال افزایش است. اما این مسئله یک هشدار را نیز به همراه دارد و آن این است که اغلب کاربران بیت کوین نمی خواهند طلای دیجیتال خود را خرج کنند. حداقل فعلا تمایل به انجام چنین کاری ندارند.

۱۵ هزار تاجر در سراسر جهان بیت کوین را پذیرفته اند

تا ماه آوریل سال ۲۰۱۹ تعداد تاجران و بازرگانانی که پرداخت با بیت کوین را پذیرفته اند به عدد ۱۴۵۱۸ افزایش یافته است. همچنین تمرکز خودپردازهای بیت کوین در اروپا و آمریکا بیشتر شده و تعداد آنها نسبت به سال گذشته دو برابر شده و اکنون به بیش از ۴۰۰۰ خودپرداز افزایش یافته است. این موارد، شاخص های خوبی برای افزایش پذیرش بیت کوین می باشند.

اگر چه، همانطور که در نقشه بالا نمایان است، تعداد کمی از مردم علاقمند به خرید با استفاده از بیت کوین می باشند.

در حالی که نقشه حرارتی بالا در نگاه اول نشان می دهد که پذیرش بیت کوین توسط عده ی زیادی از تجار بدان معنا نیست که مردم هم بخواهند پرداخت خود را با بیت‌کوین انجام دهند.

در حالی که بیت‌کوین یک ابزار بسیار کاربردی در کشورهای دارای تورم شدید مانند ونزوئلا است، اما به نظر می رسد که دارندگان بیت کوین در غرب از بیت‌کوین برای حفظ و افزایش ارزش دارایی های خود استفاده می کنند.

می توان گفت، ممکن است که آنها بیت کوین را خریداری کنند، اما اکثر آنها قصد ندارند برای خرید پیتزا از این ارز دیجیتال استفاده کنند، چراکه امکان دارد هزینه‌ی تمام شده برای آنها بیشتر از حد تصورشان باشد.

وام هایی با پشتوانه ارزهای دیجیتال

گفتنی است که بروک پیرس (Brock Pierce) ، یک میلیاردر معروف یک آپارتمان ۱٫۲ میلیون دلاری را در آمستردام با استفده از یک وام مسکن با پشتوانه بیت کوین خریداری کرد.

یک میلیاردر به راحتی می تواند یک میلیون دلاری را برای خرید یک خانه خرج کند. اما یک تاجر و مبادله کننده بیت کوین نمی خواهد دارایی خود را به فروش برساند. و هنگامی که او حتی از یک ساتوشی هم برای خرید یک خانه خرج نمی کند، قطعا برای خرید قهوه نیز از آن استفاده نخواهد کرد.

شهر بیت کوین آرنم یک ایده بسیار هیجان انگیز است، اما…

شهر آرنم که در هلند قرار دارد، به عنوان شهر دوستدار بیت‌کوین در دنیا معرفی شده است که هدف آن نشان دادن یک جایگزین برای سیستم مالی فعلی با ایجاد یک اقتصاد بر پایه بیت‌کوین می باشد.

از فروشگاه های معمولی تا فروشگاه های پوشاک، هتل ها و رستوران ها و در کل حدود ۱۱۴ تاجر در این شهر وجود دارد که پرداخت با بیت‌کوین را پذیرفته اند.

در واقع شما می توانید در این شهر بمانید و در صورت تمایل مخارج خود را به طور کامل با بیت‌کوین پرداخت کنید.

از زمان افزایش قیمت بیت کوین که در سال ۲۰۱۴ اتفاق افتاد، تعداد افرادی که در طول این مدت بیت‌کوین خود را خرج می کردند، به دلیل افزایش قیمت این ارز دیجیتال، به شدت کاهش یافته است.

گفتنی است که از سال ۲۰۱۹ تا کنون، در شهر آرنم کمتر از ۵۰ تراکنش با استفاده از بیت کوین صورت گرفته است.

یکی از افراد این شهر که می خواست ناشناس باقی بماند، در مورد تجربیاتش در رابطه با این موضوع به سایت بیت کوینیست گفت:

من احساس حماقت می کنم، چراکه در سال ۲۰۱۵ یک تی شرت ۳۰ دلاری را با بیت کوین خریدم. اما پس از آن قیمت بیت کوین افزایش یافت و در واقع من حالا چیزی حدود ۱۰۰۰ دلار را برای خرید آن پرداخت کرده ام.

این تنها موردی نبود که این فرد برای پرداخت از بیت‌کوین استفاده می کرد، وی قبلا نیز برای اجاره یک دوچرخه به فروشگاهی مراجعه کرد بود که بیت‌کوین را می پذیرفت، اما در حال حاضر این فروشگاه تعطیل شده است.

استفاده از روش پرداخت با استفاده از بیت کوین در کشورهای توسعه یافته کم شده است

در حالی که استفاده از بیت‌کوین در زیرساخت ها در سراسر جهان بسیار تشویق می شود، اما واقعیت این است که اغلب خریداران بیت‌کوین، آن را طلای دیجیتال می دانند. در واقع شما کسی را نمی بینید که برای خرید مواد غذایی از طلا و جواهرات استفاده کند. حداقل در کشورهای توسعه یافته ای مانند هلند.

این مسئله به این دلیل است که سیستم بانکی آنها کاملا کارآمد است و پرداخت هایی که با استفاده از پایگاه داده انجام می شوند، بسیار ارزان و سریع هستند. آنها از تورم یا رنج و عذاب ناشی از ناآرامی های غیر قابل پیش بینی برخوردار نیستند. دارندگان بیت‌کوین در غرب، به شیوه بروک پیرس، همان میلیاردر معروف به حفظ و نگهداری بیت کوین می پردازند و این بسیار خوب است.

اما با وجود این که استفاده از بیت‌کوین به عنوان یک روش پرداخت در کشورهای توسعه یافته ترجیح داده نمی شود، تعداد تاجران و بازرگانان در حال افزایش است. پذیرش بیت کوین برای آنها آسان است و هیچ هزینه ای برای انجام ندارد. پس بنابراین بهتر است که حداق یک گزینه برای ذخیره سرمایه خود داشته باشید.