video thumb

یک تحلیلگر: قیمت بیت کوین در بالاترین سطح ممکن می تواند به ۷۵،۰۰۰ دلار برسد

با توجه به اینکه اکثر ناظران و تحلیلگران فنی صنعت موافق این مسئله هستند که احتمال افت قیمت بیت کوین وجود دارد و ممکن است که روند فعلی معکوس شود، آنها از هم اکنون در حال پیش بینی نقاط افزایشی بعدی برای این ارز دیجیتال می باشند. می توان گفت که راه های بسیار زیادی برای پیش بینی چرخه بازار وجود دارد، اما نگاهی به رویدادهای گذشته می تواند یک روش بسیار مناسب برای این کار باشد.

موج های تاریخی بیت کوین می توانند پاسخ را به ما نشان دهند

احتمال اینکه بیت کوین سال جاری را با قیمت بالاتری نسبت به شروع سال به پایان برساند، بسیار زیاد است. یکی از تحلیلگران چرخه رشدهای پیشین، بیت کوین را با رشد فعلی آن مقایسه کرده است تا بتواند افزایش قیمت بعدی بیت‌کوین را پیش بینی کند. در ادامه به ارائه گزارشات وی در این باره می پردازیم:

بررسی ها نشان می دهند که اولین موج صعودی، بیت کوین را از ۵ دلار به ۲۰۰ دلار رساند که تقریبا نشان دهنده افزایش قیمت ۳۹۰۰ درصدی می باشد و سپس به دنبال آن بازار خرسی پدیدار شد. موج دوم، قیمت بیت‌کوین را از ۵۰ دلار به ۱۲۰۰ دلار رساند که رشد ۲۳۰۰ درصدی را به همراه داشت. موج سوم که اخیرا اتفاق افتاده، بیت‌کوین را از ۲۰۰ دلار به ۲۰ هزار دلار رساند که یک جهش ۹۸۰۰ درصدی برای این ارز دیجیتال بود.

با مشاهده اینکه افزایش ۲۳۰۰ درصدی می تواند بیت کوین با قیمت ۳۲۰۰ دلار را در موج بعدی افزایش قیمت به ۷۴ هزار دلار برساند. می توان گفت که افزایش ۵۳۳۳ درصدی از موج سوم می تواند قیمت بیت کوین را به ۱۷۰ هزار نیز دلار برساند.

همچنین می‌توان از این افزایش قیمت ها برای تخمین قیمت های بیت‌کوین در آینده استفاده کرد. گفتنی است که اولین صعود قیمت بیت کوین نسبت به دومین صعود شاهد رشد ۲۷۵۰ درصدی بود، به طوری که قیمت بیت کوین از ۷ دلار به ۲۰۰ دلار رسید، دومین صعود قیمت این ارز نسبت به سومین صعود، رشدی کمتر از ۵۰۰ درصد را به همراه داشت و بیت کوین از ۲۰۰ دلار به ۱۱۵۰ دلار رسید. آخرین صعود قیمت کمتر از ۲۰ هزار دلار بود که نشان‌دهنده افزایش ۱۶۴۰ درصدی قیمت بیت‌کوین است.

با استفاده از کمترین درصد افزایش یعنی ۵۰۰ درصد قیمت فعلی، بیت‌کوین می تواند به حدود ۱۰۰ هزار دلار برسد. ویکتور درگنوف (Victor Dergunov) پیش بینی کرد که روند گاوی بعدی می تواند قیمت بیت‌کوین را به ۷۵ هزار تا ۱۰۰ هزار دلار برساند و احتمالا چند سال طول خواهد کشید تا به چرخه رشد بعدی خود دست یابد.

قیمت بیت کوین در تمام دوره ها

وی افزود که عوامل افزایش قیمت ساده خواهند بود. با احتساب ۱۸ میلیون کاربری که دارای بیت‌کوین می‌باشند و ۳٫۲ میلیارد نفری که از اینترنت استفاده می‌کنند، میزان نفوذ بیت‌کوین تنها ۰٫۵۶ درصد است. ۹۹٫۴۴ درصد باقی مانده نیز می‌توانند در آینده بیت‌کوین را انتخاب کنند. در مقایسه با غول های اینترنتی نظیر آمازون، گوگل و فیسبوک که چندین سال قبل حتی وجود هم نداشتند، می‌توان گفت که پذیرش گسترده ای در انتظار بیت کوین می باشد.

این استدلال ها بسیار متقاعد کننده هستند و می توان گفت که اعتماد دوباره به بیت‌کوین و دارایی های دیجیتال مجددا می‌تواند بازار ارزهای دیجیتال را افزایش قیمت های جدیدی روبرو کند.