video thumb

ارائه مجدد لایحه TTA توسط نمایندگان ایالات متحده !

لیست عناوین این مطلب

وارن دیویدسون (Warren Davidson)، نماینده ایالات متحده مجددا قانون طبقه بندی توکن ها “Token Taxonomy Act (TTA)” را ارائه کرد و اظهار داشت که اگر این لایحه، توسط کنگره تصویب شده و قانونی شود، حاوی یک پیام برای نوآوران می باشد و آن پیام این است که “ایالات متحده بهترین خواستگاه برای فناوری بلاک چین است.

لازم به ذکر است که این لایحه، اولین بار در سال گذشته توسط رپز معرفی شد. همچنین، دیویدسون و دارن سوتو، به دنبال معاف کردن ارزهای دیجیتال و سایر دارایی های دیجیتال از قوانین فدرال اوراق بهادار آمریکا می باشند، چراکه این اقدام به افراد اجازه می دهد تا با ارزهای دیجیتال انتخابیشان راحت تر معاملات یا تراکنش های خود را انجام دهند.

این قانون، قانون اوراق بهادار در سال ۱۹۳۳ و قانون بورس اوراق بهادار در سال ۱۹۴۰ را اصلاح کرده و وظایف قانون گذارانی مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) را در مورد چگونگی اجرای قوانین اوراق بهادار پیرامون ارزهای دیجیتال مشخص می کند.

در حالی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، دستورالعمل های مربوط به کارکنان را منتشر کرده و در مورد اینکه آیا توکن‌های صادرکنندگان به عنوان یک پیشنهاد اوراق بهادار واجد شرایط است یا نه توضیحاتی ارائه می دهد، اما هنوز مشخص نیست که آن دسته از ارزهای دیجیتال که به منظور جمع آوری پول مورد استفاده قرار نمی گیرند، چگونه طبقه بندی خواهند شد.

علاوه بر داویدسون و سوتو، رپز جاش گاتهیمر (Reps. Josh Gottheimer) تد باد (Tedd Budd)، اسکات پری (Scott Perry) و تولسی گابارد (Tulsi Gabbard) در حال حمایت از نسخه ۲۰۱۹ این لایحه می باشند.

مقررات جدید

TTA، عمدتا مشابه لایحه ای است که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد، اما در نسخه جدید تغییراتی نیز اعمال شده است، از جمله اینکه در لایحه جدید تعریف روشن تری از توکن های دیجیتال ارائه شده است.

همچنین گفتنی است که در لایحه‌ی جدید مقرراتی وجود دارد که موجب تقویت حمایت از مصرف کنندگان شده و از اعمال هرگونه قانون ایالتی که با این قانون همپوشانی ندارد، ممانعت به عمل می آید.

کریستین اسمیت (Kristin Smith)، مدیر اجرایی انجمن بلاک چین طی بیانیه ای، به خبرگزاری کوین دسک عنوان کرد که گروه لابی (lobbying group) با خوشحالی از ارائه مجدد قانون TTA حمایت می کند.

وی گفت: “با درنظر گرفتن دستورالعمل های کارکنان اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، صنعت بلاک چین بیش از هر زمان دیگری به وضوح نظارتی نیاز دارد. اسمیت ادامه داد: ما معتقدیم که فناوری بلاک چین توانایی بالقوه‌ی فراوانی دارد و ما به قوانین هوشمند، ساده و حمایتی نیاز داریم تا اطمینان حاصل کنیم که ایالات متحده همچنان به عنوان یک رهبر در این اکوسیستم باقی خواهد ماند. وی افزود: ما از حامیان این لایحه به حهت پشتیبانی مداوم از این فناوری حیاتی سپاسگزاریم. “