video thumb

در ۱۵ ماه اخیر بیت کوین به بالاترین سطح اشباع خود رسیده است

طبق مقاله ای که در روزهای اخیر منتشر شده است، مایک مک گلون تحلیلگر بلومبرگ اینتلیجنس اعلام کرده است که، بیت کوین به بالاترین سطح اشباع خرید از ماه دسامبر ۲۰۱۷ تا الان رسیده است.

گزارش تحلیلگر بلومبرگ چیست؟

علاوه بر این مورد تحلیلگر بلومبرگ اعلام کرده است که، طبق شاخص قدرت جهانی GTI بیت کوین از زمانی که قیمت بیت کوین به ۲۰ هزار دلار رسید تا الان به چنین سطح اشباعی نرسیده بود. طبق الگوهایی که در گذشته منتشر شده است نشان دهنده افت چند هفته ای قیمت ها بوده است.

همچنین مگ گلون این ادعا را کرد رشد بازار دلیلی جز، فشردگی قیمت ها و نوسان کم بازار نبوده است و این دو دلیل باعث شده است تا بیت کوین به سطح فراتر خود برود. این ادعا را کرد که پس از این رشد اخیری که بیت کوین داشته است، روند نزولی به مانند گذشته دوباره اتفاق خواهد افتاد.

در این مقاله تحلیلگر بلومبرگ نقل کرده است که: اکنون بحث مدت زمان مطرح است و من فکر می‌کنم هنگامی که چنین حباب بزرگی اتفاق می‌افتد، همواره طیف گسترده‌ای از افرادی وجود خواهد داشت که نیاز به فروش پیدا خواهند کرد.

همچنین مگ گلون در این گزارش نقلی از دیوید تایل، رئیس صندوق پوششی پروچین کپیتال کرده است که وی اعلام کرده است، انتظار این است که بازار روند نزولی خود را ادامه دهد و همچنین در ادامه گفته است که، درست که شاهد بودن روند مثبت در مقابل روند منفی بسیار خوب و خوشایند خواهد بود اما نتیجه را نمی توان تغییر داد و این امر آرام کننده نخواهد بود. طبق گفته وی یک سرمایه گذار ترجیحش این است که در روند نزولی که اکنون در بازار وجود دارد یک قیمت ثابت و مثبتی داشته باشد نه صعود خیلی سریع و زیاد، زیرا این رشد خیلی سریع امکان دارد که به راحتی اتفاق بیافتد و به راحتی هم از بین برود.

تضاد تحلیل های مک گلون و تاویل

البته در مقابل تحلیل های تاویل و مک گلون تحلیل های توماس لی در خلاف است و درست تضاد تحلیل های آنها قرار دارد. توماس لی، از بنیان گذاران شرکت خدمات مشاوره ای Fundstrat Global Advisors است که در گزارشی که داشته است اعلام کرده است که بیت کوین به رشد صعودی خود بازگشته است. در واقع توماسلی این ادعا را کرده است که قیمت بیت کوین از میانگین ۲۰۰روز گذشته خود بالاتر رفته است.

علاوه بر توماس لی، پیتر برندت تریدر و نویسنده معروف نیز با گزارشات مک گلون مخالف است و در روز ۵ آوریل پستی در توییترخود منتشر کرد که در آن اعلام کرده بود که، از این که قیمت بیت کوین وارد مرحله سهمی وارد می شود تعجبی ندارد.

همچنین در اوایل این هفته هم گروه بورس بازرگانی، بازار مشتقات پیشروی آمریکایی و کالای شیکاگو اعلام کرده است که تعداد قراردادهای آینده بیت کوین در این گروه رکورد جدیدی را در ۴آوریل معادل ۱۵ فروردین به ثبت رسانده است.