سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

تام لی: در حال حاضر، ارزش منصفانه بیت کوین ۱۴،۰۰۰ دلار است

تام لی (Tom Lee)، رئیس تحقیقات و یکی از مدیران Fundstrat Global Advisors معتقد است که ارزش منصفانه بیت کوین چیزی در حدود ۱۴،۰۰۰ دلار است. وی عنوان کرد که نهنگ‌ های با سابقه‌ی بیت‌ کوین به بازار بازگشته و به دلیل تغییر جریانات بازار، خرید بیت ‌کوین را آغاز کرده‌اند.

نهنگ های با سابقه بیت کوین بازگشته اند

تام لی در گفتگو با CNBC در مورد افزایش قیمت اخیر بیت کوین عنوان کرد:

بیت ‌کوین در سال ۲۰۱۸ و سال ۲۰۱۹ شرایط سختی را تجربه کرد. با توجه به داده‌هایی که جمع‌ آوری شده دلیل افزایش قیمت بیت ‌کوین، وجود تعداد زیادی فرآیند‌های مثبت است. تعداد زیادی از نهنگ ‌های قدیمی بیت‌ کوین در حال خرید این ارز دیجیتال هستند.

به گفته لی، بسیاری از این نهنگ های قدیمی، سهام بیت کوین خود را پس از آن که قیمت بیت کوین تقریبا در اواسط دسامبر ۲۰۱۷ به بیش از ۲۰،۰۰۰ دلار رسید، به پول نقد تبدیل کردند. و در حال حاضر چنین به نظر می رسد که تغییر در جریان بازار ارزهای دیجیتال تاثیر مثبتی بر روی آنها داشته است.

تام لی در اوایل سال جاری چشم‌انداز Fundstrat را برای سال ۲۰۱۹ منتشر کرد که شامل انتظار تغییر روند بازار می‌شود. لی معتقد است که پیشرفت‌هایی مانند بکت (Bakkt) و روش نگهداری فیدلیتی (Fidelity)، قیمت بیت‌ کوین را در سال ۲۰۱۹ افزایش خواهد داد.

تام لی همچنین به افزایش استفاده از بیت‌ کوین در کشورهایی که در سراسر جهان با مشکلات اقتصادی مواجه هستند، اشاره کرد. وی افزود: در کشور‌هایی همانند ونزوئلا و ایران، مردم به ‌طور پیوسته به سمت بیت‌ کوین و سایر ارزهای دیجیتال روی می‌آورند.

همانطور که قبلا توسط بیت کوینیست گزارش شده، دولت آمریکا به دنبال این است که استفاده از ویزا و مسترکارت را در کشور ونزوئلا ممنوع کند. چنین اقداماتی موجب می ‌گردد که بیت کوین مورد پذیرش افراد بیشتری قرار بگیرد.

نمودار بیت کوین/دلار آمریکا

ارزش منصفانه بیت کوین ۱۴،۰۰۰ دلار است

تام لی با تاکید بر اظهارات قبلی خود در مورد قیمت بیت ‌کوین ادعا کرد که برترین ارز دیجیتال همچنان در سطحی پایین‌تر از ارزش واقعی خود معامله می‌شود. بر اساس اظهارات وی، قیمت منصفانه‌ی بیت‌ کوین در حدود ۱۴ هزار دلار است.

بر اساس ادعای لی، بیت کوین در حال حاضر ۴۰ درصد کمتر از ارزش واقعی خود معامله می شود. طبق گفته های لی، یک ارزش‌گذاری دقیق برای بیت کوین با در نظر گرفتن آدرس های فعال و فعالیت هر کاربر ۱۴۰۰۰ دلار می باشد.

رئیس تحقیقات Fundstrat مبنای ارزش‌ گذاری خود را این حقیقت که کالا‌های اساسی در شرایط بازار صعودی باید در سطح ۲٫۵ برابر قیمت تمام شده‌ی خود معامله شوند، عنوان کرد. با این وجود، هزینه‌ی ماینینگ یا استخراج بیت ‌کوین حدود ۵ هزار تا ۶ هزار دلار برآورد می شود.

قیمت بیت‌کوین تا چه اندازه بالا می رود؟

از زمان افزایش قیمت بیت‌ کوین در ۲ آوریل ۲۰۱۹، بیشتر مباحث بر روی این موضوع ‌ متمرکز بوده که رالی کنونی تا چه سطحی ادامه خواهد یافت. با وجود بازگشت قیمت بیت‌ کوین، قیمت این ارز دیجیتال در سطح ۵۰۰۰ دلار باقی مانده است. این سطح هم اکنون به عنوان سطح حمایت بیت‌ کوین عمل می‌کند.

گفتنی است که برایان کلی (Brian Kelly)، از BKCM پیش‌بینی می‌ کند که قیمت بیت ‌کوین می ‌تواند تا محدوده‌ی ۶ هزار دلار تا ۶۵۰۰ دلار افزایش پیدا کند. با توجه به شکسته شدن مقاومت بیت ‌کوین در سطح ۴۲۰۰ دلار، سوال بسیاری از صاحب نظران این است که سطح مقاومت بعدی بیت‌ کوین چیست؟

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location