video thumb

اولین استیبل‌ کوین با پشتوانه دلار کانادا در راه است!

صرافی کوین‌ اسکوئر (Coinsquare) در حال راه اندازی یک استیبل کوین یا ارز دیجیتال با ثبات است که ارزش آن برابر با یک دلار کانادا می باشد. این صرافی در نظر دارد تا اقداماتی انجام دهد تا توکن جدید خود را که ای‌کد (eCAD) نام دارد، در پرداخت‌ها و تسویه‌ حساب‌های بین‌المللی، راه‌حل‌های پرداخت برای فروشندگان، تبدیل ارز در فارکس و نیز تبادلات مالی بین فردی کاربرد داشته باشد.

کول دیاموند (Cole Diamond)، مدیرعامل صرافی کوین‌ اسکوئر، طی اطلاعیه ای عنوان کرد:

راه اندازی توکن eCAD نخستین شیوه شفاف، در دسترس و امن برای انتقال ارزش در قالب دلار کانادا خواهد بود که ریسک عدم ثبات بازار ارزهای دیجیتال را نیز به همراه ندارد.

این صرافی اعلام کرده که هر توکن eCAD دارای پشتوانه‌ای معادل یک دلار کانادا خواهد بود. با وجود اینکه کوین ‌اسکوئر در اطلاعیه خود عنوان کرده که سپرده‌هایeCAD از شفافیت برخوردارخواهد بود، اما جزئیات بیشتری در خصوص این پشتوانه اعلام نکرده است.

این خبر مدتی پس از آن منتشر شد که کوین ‌اسکوئر صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال استلار اکس (StellarX) را خریداری کرد. گفتنی است که استلار اکس در حال حاضر متعلق به صرافی کوین اسکوئر بوده و در برمودا مستقر می باشد.

کوین‌ اسکوئر توسط شرکت خدمات مالی کاناکورد جنیویتی (Canaccord Genuity) پشتیبانی می شود. این شرکت در اوایل سال ۲۰۱۸، مبلغی معادل ۳۰ میلیون دلار سرمایه را جذب کرد. کوین‌ اسکوئر اعلام کرد که این سرمایه صرف اجرای برنامه‌های رشد این مجموعه و نیز هماهنگ ‌سازی بیشتر این پلتفرم با نیازهای مشتریان خواهد شد.

لازم به ذکر است که اخیرا، این پلتفرم به دلیل داشتن مجوزها و سیاست های دقیق در فرآیند احراز هویت مشتریان و سیاست های ضد پولشویی از سوی استارت آپ کوین ‌فرم (Coinfirm) به عنوان یک صرافی “کم ‌ریسک” (low risk) معرفی شده است.

در چند ماه اخیر شاهد عرضه  استیبل‌ کوین های زیادی بوده‌ایم. به عنوان مثال، اخیرا استارت آپ ارزهای دیجیتال تراست توکن (TrustToken) یک استیبل کوین راه اندازی کرده که ارزش آن برابر با ۱ پوند انگلیس است و صرافی ارزهای دیجیتال بیت رکس (Bittrex) نیز اعلام کرده که با همکاری ۵ شرکت بلاک چینی دیگر استیبل کوین euro-pegged را راه اندازی کرده که می تواند منجر به بازگشت سرمایه شود.

اما می توان گفت که قدیمی ترین و پرکاربردترین استیبل کوین “تتر” (USDT) است که به دلیل فقدان ممیزی های مستقل از ذخایرش همچنان بحث برانگیز می باشد. لازم به ذکر است که این استیبل کوین اخیرا اعلام کرده که به طور ۱۰۰ درصد توسط دلار آمریکا پشتیبانی نمی شود.