video thumb

نحوه ایجاد و ارسال صورتحساب ارزهای دیجیتال که باید بدانید

در حال حاضر، حسابداری برای بسیاری از شرکت ها، کارآفرینان و افرادی که در صنعت ارزهای دیجیتال مشغول به کار هستند، بخش مهمی از فعالیت های روزمره کسب و کار آنها را تشکیل می دهد و گفتنی است که تعدادی از پلتفرم ها در حال حاضر خدماتی را به منظور برآورده ساختن نیازهایی نظیر پرداخت صورتحساب ارزهای دیجیتال ارائه می دهند.

ارزهای دیجیتال از مزایای متعددی برخوردار است

پذیرش ارزهای دیجیتال در کسب و کارها و حرفه های مختلف از مزایای متعددی برخوردار است که از جمله آنها می توان به پرداخت سریع، کارمزد تراکنش پایین و عدم پرداخت حق بیمه اشاره کرد. با این حال، منابع مالی ارزهای دیجیتال دارای ویژگی های خاصی بوده و نیازمند خدماتی هستند تا این ویژگی ها را برآورده سازد.

خوشبختانه، در حال حاضر چندین پلتفرم آنلاین در حال ارائه این خدمات هستند که شامل نرم افزاری می باشند که ایجاد صورتحساب های ارزهای دیجیتال را تسهیل می بخشد.

Gilded یک نمونه از همین پلتفرم هاست که می تواند برای تهیه و ارسال صورتحساب به مشتریانی که مایل به پرداخت از طریق ارزهای دیجیتال هستند، مورد استفاده قرار گیرد. این پلتفرم، صاحبان مشاغل را قادر می سازد تا بلافاصله و بدون واسطه و همچنین بدون کارمزدهای کلان، پرداخت های خود را دریافت کنند. برای بهره برداری از این سرویس، ضروری است که کاربران با ارائه اطلاعات اولیه در مورد شرکت خود ثبت نام لازم را انجام دهند. سپس آنها باید یک ارز پایه فیات را انتخاب کرده و آدرس های عمومی را برای ارزهای دیجیتالی که قصد پذیرش آنها را دارند، از طریق گزینه «افزودن کیف پول خود» یا (Add Your Wallets) اضافه کنند.

برای ایجاد یک صورتحساب، حسابداران باید بر روی گزینه “درخواست پرداخت” (Request Payment) و “اضافه کردن یک تماس جدید” (Add a New Contact) برای هر شریک تجاری جدید کلیک کنند. برای تکمیل جزئیات صورتحساب، بر روی گزینه «برو به روش پرداخت» (Go to Payment Method) کلیک کنید و آدرس و کد QR را انتخاب کنید. در گزینه «انتخاب یک ارز» (Choose a Currency) می توانید یکی از چهار ارز اصلی را عبارتند از: دلار آمریکا، یورو، دلار کانادا و دلار استرالیا انتخاب کنید.

قیمت اقلام لیست شده در یک صورتحساب با ارز فیات محاسبه شده و در مجموع به ارز دیجیتال تبدیل می شود. کاربران باید ارز دیجیتال خود را برای هر پرداخت انتخاب کنند. صورتحساب های ایجاد شده توسط پلتفرم Gilded در حال حاضر از چهار ارز دیجیتال پشتیبانی می کنند که عبارتند از: هسته بیت کوین، لایت کوین، اتریوم، و دای (dai). زمانی که صورتحساب ارسال می شود، هر دو طرف معامله اعلان های مربوط به ایمیل را دریافت می کنند. گفتنی است که فرستنده نیز از تکمیل پرداخت مطلع خواهد شد.

Anypay، یک سیستم پرداخت فروشگاهی است که می تواند برای ایجاد صورتحساب های رایگان ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار گیرد. اخیرا چنین گزارش شده است که این سیستم از بیت کوین کش (BCH) و چندین ارز دیجیتال دیگر پشتیبانی می کند. برای ایجاد یک صورتحساب، تجار باید یک حساب کاربری را با استفاده از تنها یک آدرس ایمیل تنظیم کنند. آنها می توانند ارز دیجیتال محبوب خود را با ارائه یک آدرس عمومی برای ارز دیجیتال مربوطه فعال کنند. صورتحساب ایجاد شده توسط Anypay شامل مقداری ارزهای دیجیتال، آدرس دریافتی و کد QR است.

یک ویژگی مفید برای تجار و علاقمندان به بیت کوین کش، گزینه پرداخت صورتحساب از طریق یک متن پیامکی ساده است. این امر به لطف ادغام با Cointext امکان پذیر می باشد. این پلتفرم به کاربران اجازه می دهد تا بیت کوین کش را از طریق اس ام اس ارسال کنند و پرداخت های بیت کوین کش را در کیف پول های Cointext خود دریافت کنند. صورتحساب های بیت کوین کشی که از طریق Anypay ایجاد شده اند، یک کد ارائه می دهند که می تواند برای پرداخت از طریق Cointext حتی بدون دسترسی به اینترنت مورد استفاده قرار گیرد.

Blockonomics، پلتفرمی است که به کاربران اجازه می دهد تا صورتحساب ارزهای دیجیتال همتا به همتا ایجاد کنند. این سیستم با استفاده از فناوری ارزهای دیجیتال از خواندن اسناد حسابداری توسط اشخاص ثالث جلوگیری به عمل می آورد. این پلتفرم در حال حاضر از هسته بیت کوین و تعدادی از ارزهای فیات پشتیبانی می کند.

کاربران برای ایجاد صورتحساب های یک بار مصرف، نیازی به حساب کاربری ندارند. آنها باید یک آدرس معتبر بیت کوین را از کیف پول خود کپی کرده و به وب‌ سایت Blockonomics مراجعه کنند، و آن آدرس را در نوار جستجو پیست (وارد) کنند و در نهایت آن را ارسال کنند. کلیک بر روی گزینه ایجاد صورتحساب همتا به همتا، آنها را به صفحه ای می برد که می توانند یک توضیح اضافه کنند، ده ها ارز فیات را وارد کنند و چند روز قبل از پایان اعتبار صورتحساب را تعیین کنند. آنها می توانند صورتحساب هایی را که دارای یک کد QR بوده مشاهده کرده و یا لینکی را که می توانند به مشتریان خود ارسال کنند، کپی کنند.

CD Pay، یک دروازه پرداخت ارزهای دیجیتال است که به شرکت ها اجازه می دهد تا صورتحساب های ارزهای دیجیتال را در چند مرحله ایجاد کنند. کاربران ثبت شده می توانند پس از ورود به این پلتفرم، این عمل را در قسمت «صورتحساب ها» انجام دهند. با کلیک بر روی “ایجاد صورتحساب” یک صفحه باز می شود که در آن می توان مقدار ارز فیات محلی را از میان گزینه های متعددی نظیر یورو (EUR)، دلار (USD)، لیره (GBP)، دلار کانادا (CAD)، دلار استرالیا (AUD) و ین (JPY) انتخاب کرد. سپس باید مقدار را اضافه کرده و تاریخ انقضاء را برای صورتحساب تعیین کرد.

صورتحساب به صورت یک فایل پی دی اف که حاوی داده های ارسال شده است، ذخیره می شود که می تواند از طریق ایمیل به مشتریان ارسال شود. هنگامی که کاربران فایل را باز می کنند، چندین گزینه برای پرداخت مشاهده می کنند که با اطلاعات مربوط به تاریخ انقضاء صورتحساب و فرستنده آن همراه می باشد. CD Pay کدهای QR را برای پرداخت در هسته بیت کوین، لایت کوین، زدکش، و مونرو تولید می کند. مشتریان تمام اطلاعاتی را برای انجام یک تراکنش نیاز دارند، مشاهده خواهند کرد. لازم به ذکر است که این اطلاغات عبارتند از: مقدار ارز فیات و نرخ صرافی فعلی.

یک پلتفرم به نام Coinpayments دارای بخشی است که برای کاربران ثبت شده این امکان را فراهم می آورد تا صورتحساب ارزهای دیجیتال را ایجاد کنند. این ویژگی تحت عنوان ابزارهای تجارتی (Merchant Tools) در وب سایت این پلتفرم قابل مشاهده است. این پلتفرم برای مشتریان کسب و کارها امکان انتخاب بین ارزهای فیات و ارزهای دیجیتال را فراهم می آورد. گفتنی است که فرم صورتحساب این پلتفرم شامل شرح خدمات، شماره صورتحساب، میزان مالیات، اطلاعات حمل و نقل و هزینه است.