video thumb

انتخابات هند بر روی مقررات ارزهای دیجیتال تاثیر می گذارد؟

انتخابات عمومی پیشین هند می توانست بر روند فرآیند قانون گذاری صنعت ارزهای دیجیتال تأثیر گذار باشد. یک وکیل محلی به خبرگزاری news.Bitcoin.com در مورد چگونگی تاثیرگذاری این فرآیند توضیحاتی ارائه داد. لازم به ذکر است که طبق اظهارات کمیسیون قانون گذاری انتخابات هند، هیچ قانون جدیدی در طول انتخابات قابل تصویب نیست.

انتخابات هند می تواند تنظیم مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال را به تعویق اندازد

انتخابات عمومی هند در هفت مرحله بین ۱۱ آوریل و ۱۹ می رأی گیری شده و نتایج در ۲۳ ماه می اعلام خواهد شد. Varun Sethi که یک وکیل بلاک چین است، در مورد چگونگی تاثیر گذاری انتخابات بر صنعت ارزهای دیجیتال در هند بیان کرد:

در طول انتخابات هند،”aachar sanhita” یا نظام نامه اخلاقی این کشور اعمال می شود، به این ترتیب هیچ قانون جدیدی قابل تصویب نیست. به این ترتیب ما از دولت انتظار نداریم که مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال یا غیره را رسما اعلام کند.

Sumit Gupta، مدیرعامل صرافی ارزهای دیجیتال Coindcx، نیز در گفتگو با News.Bitcoin.com عنوان کرد: طبق اصول نظام نامه اخلاقی کمیسیون انتخابات، هنگامی که زمان انتخابات عمومی تعیین شده باشد، هیچ گونه تغییری در آن قابل اعمال نیست و از آنجایی که تاریخ انتخابات عمومی سال ۲۰۱۹ تعیین شده است، دولت هند ممکن است قادر باشد که قانون گذاری در مورد ارزهای دیجیتال را تا بعد از انتخابات عمومی به تعویق بیندازد.

Sethi خاطرنشان کرد: تا زمانی که پرونده دیوان عالی در حال بررسی است، دولت از انتشار اعلامیه خودداری می کند. وی همچنین اظهار داشت که قوانین مربوط به ارزهای دیجیتال می تواند بلافاصله پس از اعلام نتایج انتخابات تصویب شود. گفتنی است که نظام نامه اخلاقی پیش از برگزاری انتخابات اعمال می شود نه بعد از آن.

دیوان عالی هند در تاریخ ۲۵ فوریه به دولت، چهار هفته فرصت داد تا گزارش مربوط به ارزهای دیجیتال را ارائه دهد. با این حال این امر تا ماه ژوئیه به تعویق افتاد.

در تنظیم مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال نباید عجله کرد

دولت هند یک چارچوب قانونی برای ارزهای دیجیتال را برای مدت زمان کوتاهی آماده کرده است. Garg پیش از این نیز در مصاحبه ای با تلویزیون اعلام کرده بود که پیش نویس مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال در ماه جولای سال گذشته آماده شده است. با این حال، دولت هنوز هیچ گونه مقرراتی را برای صنعت ارزهای دیجیتال اعلام نکرده است.

در پایان سال گذشته، وزارت خزانه‌داری هند به Lok Sabha گفت که این وزارتخانه با احتیاط به دنبال این موضوع است و افزود: ارائه یک زمان بندی مشخص برای آن بسیار دشوار است. با این وجود، دولت در جلسه ماه فوریه به دیوان عالی کشور عنوان کرد که این کمیته در مراحل نهایی قانون گذاری قرار دارد.

Sethi در گفتگو با news.Bitcoin.com عنوان کرد:

پس از انتخابات، دولت ممکن است که در یک اقدام پوپولیستی قوانین مربوط به ارزهای دیجیتال را تصویب کرده و از آن بهره مند شود. با این حال این امر تنها در صورتی اتفاق می افتد که دیوان عالی آن را تصویب کند.

Gupta اظهار داشت که تنظیم مقررات مربوط ارزهای دیجیتال یک تصمیم حیاتی است، بنابراین نباید در تصویب آن عجله کرد. وی در ادامه تأکید کرد: بهتر است که برای تنظیم مقررات خوب، زمان صرف شود تا اینکه تصمیم اشتباهی در این مورد گرفته شود. وی ادعا کرد که انتخابات می تواند دلیلی برای به تعویق انداختن مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال باشد، چرا که هر کسی سرگرم انتخابات عمومی است و هیچکس نمی خواهد در چنین تصمیمی عجله به خرج دهد.

در همین حال، رویترز اعلام کرد که Narendra Modi، نخست وزیر هند یک پیروزی آسان را پیش بینی کرده و معتقد است که ائتلاف حاکم بر آن، حضور اکثریت مردم را در انتخابات آینده هند افزایش خواهد داد.