video thumb

افزایش تعداد کیف پول های فعال بیت کوین پیش از جهش اخیر بازار ارزهای دیجیتال

بلومبرگ چند روز قبل گزارش داد که تعداد کیف پول های فعال بیت کوین (BTC) در دو هفته اخیر و پیش از جهش اخیر بازار ارزهای دیجیتال افزایش یافته است. با توجه به اطلاعات یک شرکت ارائه دهنده اطلاعات بازار به نام فلیپ ساید کریپتو (Flipside Crypto)، طی دو هفته ی گذشته شمار زیادی از کیف پول های دیجیتالی که از بیت کوین نگهداری می کنند، فعال شدند. قیمت بیت کوین در روزهای اخیر افزایش یافت و روند رو به رشدی را در پیش گرفته است و برای اولین بار در سال جاری با قیمتی بیش از ۴۵۰۰ دلار فروخته شد.

این در حالی است که ۴۰ تا ۵۰ درصد از تمام بیت کوین ها معمولا در کیف پول هایی قرار دارند که برای یک تا شش ماه غیرفعال بوده اند، این شرکت پی برد میانگین این مقدار از تاریخ پانزدهم مارس ۱۰ درصد بوده است. اریک استون ()، از بنیانگذاران در فلیپ ساید کریپتو عنوان کرد: در حال حاضر مردم علاقه بیشتری به خرید بیت کوین نشان می دهند.

استون همچنین عنوان کرد که افزایش قیمت ها معمولا نتیجه علاقه سرمایه گذارن بزرگ به ارزهای دیجیتال است. این افزایش قیمت اخیر همچنین نشان دهنده همین مورد در پاییز سال گذشته است، زمانی که قیمت بیت کوین ۴۰ درصد افزایش یافت، اگر چه در حال حاضر بسیاری از سرمایه گذاران کوچک تر نیز در حال سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال می باشند. دیو بالتر (Dave Balter)، یکی دیگر از بنیانگذاران و مدیر اجرایی فلیپ ساید کریپتو اظهار داشت:

ما این حرکت را بسیار معتبرتر از حرکت های چند نهنگ در ماه اکتبر می بینیم.  این ممکن است نشان دهنده یک تغییر در احساس و اطمینان (از طرف مردم) در این نوع کلاس دارایی باشد.

پیش از این، بلومبرگ گزارش داد که جهش اخیر بازار ارزهای دیجیتال می تواند به معاملات الگوریتمی مرتبط باشد، گفتنی است که یک معاملات الگوریتمی یک روش معاملاتی است که از نرم افزار خودکار برای تشخیص روند و تعیین زمانی که معاملات باید انجام شود، استفاده می کند. یک یا چند الگوریتم در انتخاب و اعمال این سفارش‌ها از جنبه های مختلف مانند زمانبندی، قیمت یا حجم آن تصمیم می گیرند. در بسیاری اوقات ورود و انجام سفارش‌ها بدون دخالت انسان انجام می‌شود.

بلومبرگ بیان کرد که این افزایش قیمت ۲۰ درصدی ممکن است که در نتیجه یک معامله ۱۰۰ میلیون دلاری در سه صرافی بزرگ ایجاد شده باشد. طبق گزارش رویترز، سفارش ۲۰،۰۰۰ بیت کوین در صرافی های ارزهای دیجیتال آمریکایی کوین بیس، کراکن و بیت استمپ لوکزامبورگ انجام شده است.

در حال حاضر، قیمت بیت کوین از ۵۰۰۰ دلار عبور کرده و این سومین روز متوالی استکه قیمت بیت کوین افزایش داشته است و در زمان نگارش این مقاله، این ارز دیجیتال با قیمت ۴۹۶۵ دلار و با ۱۰ درصد افزایش مورد معامله قرار می گیرد.