video thumb

شش نکته خوب و بد که قبل از سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال باید بدانید

یک سرمایه‌گذاری کوچک بر روی ارزهای دیجیتال چند سال قبل می‌توانست اکنون یک ثروت بزرگ را محقق سازد. این امر به هیچوجه نمایانگر آن نیست که سرمایه‌گذاری در مقطع کنونی چه سرنوشتی را در آینده خواهد یافت.

سرمایکس : ارزهای دیجیتال این روزها یک موضوع داغ به شمار می‌روند. مردم در سرتاسر دنیا به واسطه سرمایه‌گذاری بر روی این توکن‌های دیجیتال هزاران دلار کسب درآمد می‌کنند. با این حال، بازده احتمالی با ریسک و بی‌ثباتی فراوان همراه است. قبل از سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال باید وقت صرف کرده و دست به تحقیق بزنید. در ادامه شش نکته خوب و بد درباره سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال عنوان خواهد شد.

همچنین بخوانید: خرید ارز دیجیتال ، خرید بیت کوین ، خرید اتریوم ، خرید تتر ، خرید ترون ، خرید شیبا اینو ، خرید پرفکت مانی ، خرید لونا کلاسیک

۱- نکته خوب: بازده احتمالی می‌توانید عظیم باشد

هر روز خبرهای هیجان‌انگیزی درباره افرادی که از راه ارزهای دیجیتال کسب درآمد می‌کنند به گوشتان می‌رسد. برای مثال، اگر هزار دلار در سال ۲۰۱۳ بر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کردید اکنون ارزش آن به ۴۰۰ هزار دلار رسیده بود. چند سکه جایگزین (آلت کوین) که اخیراً از لحاظ ارزش بازاری در میان ۱۰ توکن برتر قرار گرفته‌اند یک رشد ۱۰۰۰ درصدی را طی چند ماه گذشته تجربه کرده‌اند.

 

۲- نکته بد: تیم‌های بی‌تجربه

هر ارز دیجیتالی اساساً یک استارت‌آپ است که محصولی را در راستای حل یک مشکل تولید می‌کند. ارزهای دیجیتال پدیده نسبتاً جدیدی هستند. تیم‌های بسیاری هستند که از تجربیات ناچیزی در این زمینه برخوردارند و افراد باتجربه و آگاه تعدادشان ناچیز است. یک تیم نیز همانند یک استارت‌آپ اگر به درستی مدیریت نشود پروژه مربوطه ممکن است به شکست بیانجامد. اکثر پروژه‌ها اطلاعاتی درباره تیم مربوطه را در بر می‌گیرند. یک جستجوی سریع در وب‌سایت لینکدین (LinkedIn) می‌تواند در رابطه با تجربیات این تیم‌ها جزئیات بسیاری ارائه دهد.

بیت کوین و ارزهای دیجیتال قیمت بیت کوین

۳- خبر خوب: نقدینگی

هنگامی که بر روی یک دارایی نظیر یک استارت‌آپ سرمایه‌گذاری می‌کنید، پول شما ممکن است تا سال‌ها گیر بیافتد. شما همانجا گرفتار می‌شوید، مگر آنکه کسی پیدا شود سهامتان را بخرد یا شرکت خریداری شده یا به شرکت سهامی عام تبدیل شود. این امر البته در مورد ارزهای دیجیتال صادق نیست، زیرا سرمایه‌گذاری شما در بازار مذکور عمدتاً شناور است.

با استفاده از ارزهای دیجیتال همواره می‌توانید دست به خرید و فروش بزنید. بازارها ۲۴ ساعت روز و هفت روز هفته فعالیت می‌کنند. خرید و فروش‌ها عمدتاً سریع اتفاق می‌افتند و در نتیجه هنگامی که بازار دچار نوسان می‌شود به سرعت می‌توانید واکنش نشان دهید.

 

۴- نکته بد: دشواری‌های فنی

هنگامی که بحث سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال مطرح می‌شود، سخت‌ترین چیزی که برای مردم درکش ساده و آسان نیست این است که کل فرآیند به شکل دیجیتال است. شما می‌توانید تقریباً هر سرمایه‌گذاری دیگری را با یک بعد فیزیکی برابر بدانید، اما بیت کوین را عملاً نمی‌توانید در دستان خود بگیرید.

با توجه به آنکه اینگونه سرمایه‌گذاری‌ها کلاً به صورت دیجیتال هستند در نتیجه اغلب با دشواری‌های فنی مواجه می‌شوید. بازارها و بورس هنگامی که سرشان شلوغ است شاید به کندی عمل کنند. هنگامی که شبکه با ترافیک بیش از حد مواجه می‌شود قابلیت سپرده‌گذاری و برداشت پول مربوط به برخی توکن‌ها غیرفعال می‌شوند. در چنین مواقعی اگر قصد فروش یا انتقال سکه را داشته باشید کارتان به مشکل می‌خورد.

بیت کوین و ارزهای دیجیتال

۵- نکته خوب: شفافیت

در رابطه با این نکته باید با احتیاط برخورد کنید. مگر آنکه جزو تیم مربوطه باشید، در غیر این صورت قادر نخواهید بود تصویر کلی را مشاهده کنید. بسیاری از ارزهای دیجیتال معتبر در رابطه با اقدامات خود بسیار شفاف هستند. اکثر آنها در رابطه با پروژه و فناوری مورد استفاده و موارد دیگر جزئیات فراوانی در قالب گزارش کار خود ارائه می‌دهند. این جزئیات معمولاً نقشه راه، اعضای تیم، و در اغلب موارد نظام‌نامه آنها را شامل می‌شوند.

نظام‌نامه معمولاً از طریق پلتفرم گیت‌هاب (Github) در دسترس عموم قرار می‌گیرد. هنگامی که شرکت فعالیت چندانی بر روی پلتفرم گیت‌هاب ندارد، چنین چیزی نشانه خوبی نیست.

 

۶- نکته بد: امنیت

امنیت یکی از بزرگ‌ترین کاستی‌های ارزهای دیجیتال است. صرافی‌ها در مواردی هک شده‌اند و میلیون‌ها دلار توکن دیجیتال از دست داده‌اند. کسانی که سکه‌های خود را درون صرافی‌ها نگهداری می‌کردند تقریباً همه چیز را از دست دادند.

ارزهای دیجیتال توسط شرکت بیمه سپرده دیجیتال (FDIC) پوشش داده نمی‌شوند و این امر به این زودی‌ها نیز اتفاق نخواهد افتاد. هنگام خرید، فروش، و نگهداری این سکه‌ها باید حواستان کاملاً جمع باشد.

توصیه من این است که از کیف پول سرد استفاده کنید. این کیف پول به شما امکان می‌دهد تا رمزهای شخصی را در کنترل خود داشته باشید. رمز شخصی شما دسترسی به سکه‌هایی که بر روی بلاک چین دارید را امکان‌پذیر می‌سازد. بهتر است این رمز را به صورت آفلاین در یک جای امن نگهداری کنید.

سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال بسیار پرمخاطره است. بازارها پرنوسان هستند و فناوری‌ها هنوز در دوران طفولیت بسر می‌برند. با این حال، ارزهای دیجیتال هنوز برای کسانی که به سرمایه‌گذاری علاقه دارند یک فرصت خوب به شمار می‌روند. اینگونه سرمایه‌گذاری‌ها را نیز همانند سرمایه‌گذاری‌های دیگر بدانید و یادتان باشد که درباره آن تحقیق کنید.

 

مؤلف این مقاله دارای ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتریوم، آیوتا (IOTA)، آدا (ADA)، استلار (XLM)، و ترون (TRX) است. مطالب مندرج در این گزارش به معنای توصیه در رابطه با سرمایه‌گذاری نیست. پس از انجام تحقیقات لازم بر اساس تصمیم خود دست به سرمایه‌گذاری بزنید.