سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

سرقت ۱۹ میلیون دلار ایوس و ریپل در صرافی ارزهای دیجیتال Bithumb!

صرافی ارز دیجیتال بیت هامب (Bithumb) با انتشار پستی در توییتر عنوان کرد که امکان برداشت از حساب و سپرده‌گذاری ارز دیجیتال در این صرافی به طور موقت متوقف شده است. این صرافی در ادامه توضیح داد که در ساعت ۱۰٫۱۵ (منطقه زمانی نامشخص) روز ۲۹ مارس آنها از طریق سیستم نظارت، متوجه‌ برداشت‌هایی غیرمعمول شدند.

این صرافی همچنین اشاره کرد که از زمان کشف این مسئله، تمامی ارزهای دیجیتال را با استفاده از کیف پول سرد ایمن کرده و با مسدود کردن سرویس سپرده‌گذاری و برداشت، آن‌ها را مورد بررسی قرار داده است.

بر اساس این یادداشت ترجمه ‌شده، این اتفاق، حادثه‌ای از سوی افراد داخلی بوده است. در پست بروزرسانی شده در وبلاگ این صرافی عنوان شده که اشتباه از جانب این صرافی بوده که تنها بر روی حملات بیرونی متمرکز بوده و کارمندان خودش را تائید هویت نکرده است. در این اعلامیه آمده است که این اتفاق دیگر تکرار نخواهد شد زیرا این شرکت در حال توسعه‌ی سیستم تائیدهویت نیروی کار خود می باشد.

کیف پول داغ ایوس (EOS) این صرافی تا زمانی که به انجام حمله پی نبرده بود، به آدرس هکرها، ارز دیجیتال ایوس ارسال می‌کرد، اما زمانی که این صرافی متوجه‌ این حمله شد، تمامی سرمایه‌ها را به کیف پول سردی که ظاهرا در خطر نبوده است، انتقال داد.

بیش از ۳ میلیون ایاس که حدود ۱۲٫۵ میلیون دلار ارزش داشت، از کیف پول داغ به کیف پول سرد منتقل شده است. این شرکت همچنین اعلام کرد که تمام وجوهی که به سرقت رفته، به خود صرافی تعلق داشته و سرمایه‌های کاربران در کیف پول سرد قرار دارند. بنا بر گزارش خبرگزاری ارز دیجیتال The Block Crypto، حدود ۲۰ میلیون ریپل (XRP) به ارزش حدودی ۶٫۲ میلیون دلار، نیز به سرقت رفته است.

این دومین هکی است که این صرافی در کمتر از یک سال با آن روبرو شده است. در تحقیق انجام شده پس از آخرین هک، این صرافی ۱۴ میلیون دلار از وجوه به سرقت رفته را بازگرداند و اظهار داشت که انتظار می رود این بار نیز این کار انجام شود. بیت هامب مدعی است که در حال حاضر مشغول به انجام تحقیقات فشرده با همکاری اداره پلیس سایبری، شرکت‌های امنیت مجازی و آژانس امنیت و اینترنت کره (KISA) است.

در نهایت، این شرکت یادآور شد:

ما سعی خود را می‌کنیم تا در اسرع وقت امکان سپرده‌گذاری و برداشت از سر گرفته شده و ثبات سرویس تضمین شود.

تجزیه و تحلیل این جریان توسط یکی از کاربران توییتر نشان می دهد که در حال حاضر بخشی از وجوه بین صرافی ها توزیع شده، در حالی که بخش دیگری به آدرس های دیگری منتقل شده است. صرافی که بیشترین وجه را دریافت کرده، صرافی EXMO با ۶۶۲ هزار ایوس بوده است و پس از آن صرافی هیوبی با ۲۶۳ هزار ایوس، چینجلی (Changelly) با ۱۹۲ هزار ایوس، چینج نو (ChangeNOW) با ۱۴۰ هزار ایوس، کوکوین با ۹۶ هزار ایوس و غیره قرار دارند.

طی پستی که صرافی چینجلی منتشر کرده، عنوان شده است که مبادله‌ی فوری، قادر به شناسایی و مسدودسازی ۲۴۳ هزار ریپل (۷۶ هزار دلار)، ۱۱۴ هزار ایاس (۴۷۹ هزار لار) به سرقت رفته در هک بیت هامب، شده است. ریپل‌ها در ۸ و ایوس‌ها در ۵۲ تراکنش مختلف به چنجلی فرستاده شدند و آدرس کیف پول‌ها در لیست سیاه قرار گرفتند.

یکی از دیگر کاربران توییتر نیز عنوان کرده که این هک ممکن است به تعدیل نیروی اخیر صرافی بیت هامب مرتبط باشد. گزارش شده است که هفته‌ی گذشته، صرافی بیت هامب ۵۰ درصد از نیروی کار خود را اخراج کرده است.

لازم به ذکر است که محققان داده در شرکت مبتنی بر بلاک چین المنتوس (Elementus) جزئیات مربوط به تراکنش های اخیر صرافی کوین بن (CoinBene) را که به دلیل انتقال سریع ۱۰۵ میلیون دلار ارز دیجیتال از کیف پول داغ خود، از نظر آنها مشکوک به نظر می رسیده، منتشر کرده است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location