video thumb

مشارکت بزرگ‌ترین بانک خصوصی هند با ریپل برای انتقالات بین‌المللی

بانک فدرال هند که یک بانک خصوصی تجاری است اعلام کرد که با ریپل همکاری می کند تا از شبکه این ارز دیجیتال برای انتقالات بین مرزی استفاده کند. این بانک این خبر را طی نامه ای در تاریخ ۲۸ مارس اعلام کرد. گفتنی است که مشارکت با ریپل به عنوان بخشی از یک طرح گسترده تر برای اعمال و استفاده از فناوری جدید جهت انتقالات در شبکه بانکی است. همچنین بانک فدرال در روز ۲۸ مارس، دو سامانه انتقال را در امارات متحده عربی برای پرداخت های هند راه اندازی کرد.

به نظر می رسد، یکی از این سامانه ها به افراد هندی که در امارات متحده عربی ساکن هستند این امکان را فراهم می آورد تا پول را از طریق صرافی ها ارسال کنند و بانک ها با استفاده از آدرس های پرداخت مجازی آن را دریافت کنند.

بانک فدرال هند که در سال ۲۰۱۸ درآمد ۱٫۵ میلیارد دلاری داشته است، ۱۵ درصد از بازار انتقال پول در هند را در اختیار دارد و در حال بررسی این مسئله است که فناوری های جدید مانند بلاک چین چگونه می تواند در افزایش سهم این بانک در کسب و کارها کمک کند. شیام سرینیواسان (Shyam Srinivasan)، مدیرعامل بانک فدرال در گفتگو با Gulf News گفت:

بانک فدرال بخش مهمی از سیستم اقتصادی انتقالات مالی به هند است. بنابراین طبیعی است که تلاش کنیم تا بتوانیم آخرین فناوری را به مشتریان و شرکای مالی خود مانند صرافی ها و بانک ها ارائه دهیم.

بانک اعلام کرد که ریپل تضمین می کند که تراکنش های بین مرزی بسیار امن تر و با اطمینان بیشتری انجام شود.

ریپل در حال افزایش ارتباطات خود می باشد، زیرا بانک ها در سراسر جهان در نظر دارند که کدام شبکه می تواند پرداخت های بین مرزی آنها را بهبود بخشد. در ماه فوریه دومین بانک بزرگ عمان از نظر ارزش بازار، شروع به استفاده از فناوری شبکه ریپل برای پرداخت های بین مرزی در هند کرد.

چهارمین و بزرگ ترین اجتماع حامیان بلاک چین در تاریخ ۳۰ مارس در بنگلور هند برگزار شد و پیش بینی می شود که تاثیر زیادی در سطح عمومی به دلیل مشارکت توسعه دهندگان متعدد داشته باشد.

لازم به ذکر است که پس از اینکه در سال گذشته بانک مرکزی هند (RBI) به موسسات مالی دستور داد تا از مشارکت با کسب و کارهای ارزهای دیجیتال ممانعت به عمل آورند، اعتراض عمومی علیه این بانک شکل گرفت.