سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

SEC اعلام کرد که تصمیم‌گیری در خصوص ETF بیت کوین دو شرکت VanEck و Bitwise را به تعویق انداخته است!

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) طی اطلاعیه در تاریخ ۲۹ مارس اعلام کرد که تصمیم خود را در خصوص تغییر قانون اوراق بهادار که می تواند موجب فهرست شدن صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) برای بیت کوین شود را به تعویق انداخته است.

شرکت بیت وایز (Bitwise) برنامه خود را در تاریخ ۱۵ فوریه نزد بازار بورس NYSE Arca به ثبت رساند. از زمان ثبت این طرح، یک مهلت ۴۵ روزه برای این تصمیم گیری تعیین شد که می تواند مطابق نظر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تا مدت ۹۰ روز تمدید شود.

در پی این تصمیم، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نیز باید در مورد تصویب یا رد تغییر قانون اوراق بهادار تا تاریخ ۱۶ می ۲۰۱۹، تصمیم گیری کند.

ETF ها، اوراق بهاداری هستند که سبد دارایی هایی که به طور متناسب در سهام این صندوق نمایش داده می شود را ردیابی می کنند. از دید عده ای، ETF گامی برای پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال می باشد.

شرکت های NYSE Arca و بیت وایز در ابتدا برنامه های خود برای راه اندازی ETF بیت کوین را در ماه ژانویه اعلام کرده بودند. بر اساس گزارش های موجود، NYSE Arca در سال ۲۰۱۸ برای راه اندازی چند ETF مرتبط با بیت کوین درخواست ثبت کرده است. این شرکت قصد ایجاد ۵ صندوق ETF مجزا را دارد که به قراردادهای آتی بازارهای نزولی و صعودی در بازار بورس NYSE Arca مرتبط می باشند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نیز مدت زمان تصمیم گیری در خصوص پیشنهاد VanEck/CBOE را تمدید کرده است. این کمیسیون تحت شرایط مشابه، مدت دوره بررسی اولیه را از ۴۵ روز به ۹۰ روز افزایش داده است. مهلت جدید تعیین شده برای تصمیم گیری در تاریخ ۲۱ می، خواهد بود.

در حالی که درخواست CBOE اولین بار سال گذشته به ثبت رسیده بود، این گروه در ماه ژانویه درخواست خود را لغو کرد. به گفته سخنگوی CBOE، دلیل این اقدام تعطیلی دولت آمریکا بود که ظرفیت اجرایی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را کاهش می داد. CBOE و VanEck زمانی که موضوع تعطیلی دولت کم و بیش حل و فصل شد، مجددا در تاریخ ۳۱ ژانویه درخواست خود را مطرح کردند.

لازم به ذکر است که بررسی این درخواست بارها با تاخیر روبرو بوده است. این شرکت ها اولین بار در تاریخ ۶ ژوئن ۲۰۱۸ درخواست فهرست کردن یک صندوق ETF مرتبط با بیت کوین را ثبت کرده بودند. سپس در ماه آگوست، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تصمیم خود را تا تاریخ ۳۰ سپتامبر به تاخیر انداخت. پس از آن، این کمیسیون خواستار دریافت توضیحات بیشتر در خصوص این تصمیم شد و اعلام کرد که هنوز در رابطه با هیچ یک از مسائل مربوط به تغییر قانون اوراق بهادار به نتیجه گیری نرسیده است.

برخی از کارشناسان این صنعت، در رابطه با احتمال پذیرش ETF بیت کوین تردید خود را ابراز کرده اند. در ماه ژانویه، برایان کلی (Brian Kelly)، کارآفرین عرصه ارزهای دیجیتال و تحلیلگر CNBC در ماه ژانویه عنوان کرد که هیچ شانسی برای تائید ETF بیت کوین در سال ۲۰۱۹ وجود ندارد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location