سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

ارزهای دیجیتال قابل استخراج با ارزش تر از ارزهای دیجیتال غیرقابل استخراج می باشند!

در حال حاضر در حدود ۲۱۲۰ ارز دیجیتال در بازار وجود دارد که ارزش بازار آنها بیش از ۱۴۰ میلیارد دلار است. آمارهای مربوط به پایان سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ نشانگر این است که دارایی های دیجیتال قابل استخراج، در حال حاضر ارزشمندترین ارزهای موجود در بازار هستند. هشت ارز قابل استخراج برتر در مجموع، ۶۸ درصد از کل اقتصاد ارزهای دیجیتال را تشکیل می دهند.

ارزهای دیجیتال قابل استخراج نزدیک به ۷۰ درصد از بازار را در اختیار دارند

امروزه ارزهای دیجیتال زیادی در بازار وجود دارند، اما فقط تعداد انگشت شماری از آنها دارای یک مقدار قابل توجه سرمایه و جامعه بزرگ طرفداران هستند. در حال حاضر در بین ۱۰ ارز برتر از نظر ارزش بازار، تنها چهار ارز قابل استخراج وجود دارد. سایر ارزهای دیجیتال مانند استلار و ریپل از مکانیزم های متفاوتی مثل اثبات سهام استفاده می کنند. مجموع ارزش بازار این ۴ ارز دیجیتال قابل استخراج که عبارتند از بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و بیت کوین کش چهار ارز در حدود ۹۱٫۷ میلیارد دلار است. این ارزها مجموعا ۶۵٫۵ درصد از ارزش بازار اکوسیستم ارزهای دیجیتال را تشکیل می دهند. سایر ارزهای برتر تا رتبه دهم که غیرقابل استخراج می باشند، در مجموع ارزش بازاری برابر با ۲۴ میلیارد دلار دارند که ۱۷ درصد از کل اقتصاد ارزهای دیجیتال را در اختیار دارند.

ارزهای دیجیتال قابل استخراج

علاوه بر این، در بین ۲۰ ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار تنها ۸ ارز دیجیتال قابل استخراج وجود دارد که علاوه بر ۴ ارز عنوان شده، ارزهای بیت کوین اس وی، مونرو، دش و اتریوم کلاسیک نیز قابل استخراج می باشند. این ۴ ارز دیجیتال اضافه شده در مجموع ۳٫۳۲ میلیارد دلار ارزش دارند که ۲٫۲ درصد از ارزش کل اقتصاد ارزهای دیجیتال را شامل می شود. مجموع این ۸ ارز در حدود ۶۷٫۷ درصد از ارزش بازار را در اختیار دارند و مجموع ارزش آنها بسیار بیشتر از ۲۱۰۰ ارز دیگر است. تمامی این ارزهای دیجیتال برتر را که قابل استخراج می باشند، می توان به وسیله ماشین های استخراج GPU و اسیک استخراج کرد. ارزهایی مانند مونرو و اتریوم دارای جامعه ای هستند که به نوعی به استخراج مقاوم به اسیک معتقد هستند. لایت کوین نیز هنگامی که برای اولین بار راه اندازی شد، قرار بود که در برابر استخراج اسیک مقاوم باشد، اما این هدف تقریبا بلافاصله ناکام ماند.

برخی از استخرهای استخراج از چندین ارز دیجیتال استفاده می کنند

یک واقعیت جالب این است که تمام چهار ارز قابل استخراج در بین ۱۰ ارز برتر، دارای استخرهای استخراج مشابهی هستند. هر دو ارز بیت کوین و بیت کوین کش دارای استخرهای استخراج، با همپوشانی کامل هستند که فرآیند پردازش ارزها را در شبکه انجام می دهد. از جمله این استخرها می توان به BTC.com ،Antpool، Bitcoin.com و Viabtc اشاره کرد. پردازش در شبکه لایت کوین نیز توسط استخرهای استخراجی مانند F2pool ،Antpool ،Poolin و Viabtc انجام می شود که شباهت زیادی به بیت کوین و بیت کوین کش دارد.

هر دو ارز دیجیتال بیت کوین و بیت کوین کش دارای استخرهای استخراج، با همپوشانی کامل هستند

همچنین لازم به ذکر است که استخرهای استخراج سهم عمده ای در شبکه هر سه ارز دیجیتال دارند. از سوی دیگر اتریوم همپوشانی بسیار کمی با سه ارز دیگر دارد و از استخرهای استخراج مشابه تنها می توان F2pool را نام برد که بخش بزرگی از قدرت هش را در اختیار دارد. استخراج کنندگان ناشناس در پایان سه ماهه اول سال جاری سهم مناسبی از شبکه استخراج را در اختیار دارند. استخراج کنندگان ناشناس بیت کوین کش در حال حاضر تقریبا ۱۹٫۴ درصد از نرخ هش شبکه را در اختیار دارند. در همین حال برای بیت کوین نیز، استخراج کنندگان ناشناس ۲۳٫۹ درصد از نرخ هش فعلی را دارند.

استخرهای استخراج اتریوم و لایت کوین به جز F2pool همپوشانی بسیار کمی با یکدیگر دارند

این روزها ارزهای دیجیتال متنوع زیادی وجود دارد. تیم بسیاری از این ارزهای دیجیتال، ارزهای دیجیتال قابل استخراج را مورد انتقاد قرار می دهند، چراکه این نوع ارزها منابع زیادی را هدر می دهند. این یک نقطه بحث بزرگ برای سکه های پیش از معدن است که متقاطع الگوریتم اجماع اثبات کار است، این یک نقطه قابل بحث برای ارزهای دیجیتال از پیش استخراج شده می باشد که از الگوریتم اجماع اثبات سهام استفاده می کنند، اما داده ها به وضوح نشان می دهد که دارایی های قابل استخراج نزدیک به دو سوم، ارزشمندتر از دارایی های غیر قابل استخراج هستند. همچنین همه می توانند ببینند که استخرهای استخراج برتر سهم بزرگی از نرخ هش ارزهای قابل استخراج را در اختیار دارند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location