video thumb

صعود قیمت ارزهای دیجیتال در بازار!

بعد از سقوط ناگهانی ارزهای دیجیتال در روز سه شنبه، آنها توانستند در روز چهارشنبه ۲۷ مارس، وارد محدوده سبز شدند، گفتنی است که بیت کوین توانست جایگاهش را به دست آورد و در حال حاضر بیش از ۴۰۰۰ دلار معامله می شود.

ارز دیجیتال بیت کوین روزانه ۲٫۳۴ درصد بر ارزشش افزوده شده و در در زمان نگارش این مقاله حدود ۴٫۰۶۱ دلار معامله می شود. روز سه شنبه بیت کوین به سطح ۴۰۰۰ دلار رسید و در ابتدای همان روز نیز ۳٫۹۶۲ دلار قیمت داشت. بانگاهی به نمودار هفتگی بیت کوین متوجه می شویم که این ارز دیجیتال در پایین ترین سطح خود ۳٫۹۳۴ دلار قیمت داشت و در بالاترین سطحش ۴٫۹۱ دلار بود.

نمودار ۲۴ ساعته بیت کوین، منبع: کوین مارکت کپ

اتریوم نیز در روز سه شنبه ۳٫۴۸ درصد رشد داشت و در زمان نگارش این مقاله در حدود ۱۳۹٫۵۲ دلار معامله می شود. گفتنی است که اتریوم در طول هفته ۰٫۱۶ درصد کاهش قیمت داشته و در طول ماهی که گذشت، تنها ۰٫۰۴ درصد رشد داشته است.

نمودار ۲۴ ساعته اتریوم، منبع: کوین مارکت کپ

ریپل، سومین ارز دیجیتال برتر نیز در زمان نگارش این مقاله ۰٫۳۰۹ دلار معامله می شود و این ارز دیجیتال توانسته در طول ۲۴ گذشته ۲٫۵۷ درصد رشد یابد. گفتنی است که در هفت روز گذشته، ریپل تقریبا ۴ درصد کاهش یافته است.

نمودار ۲۴ ساعته ریپل، منبع: کوین مارکت کپ

استلار (XLM) نیز که در حال حاضر هشتمین ارز دیجیتال برتر می باشد، ۳٫۹ درصد در روز افزایش قیمت داشته و در حال حاضر در حدود ۰٫۱۰۷۴ دلار معامله می شود. این ارز دیجیتال در ابتدای روز پنجشنبه در حدود ۰٫۱۰۲ دلار قیمت داشت، در حالی که در انتهای روز ۰٫۱۰۷۶ دلار معامله می شد.

نمودار ۲۴ ساعته استلار، منبع: کوین مارکت کپ

اخباری که از سوی صرافی ارزهای دیجیتال آمریکایی کوین بیس منتشر کرد، حاکی از این است که این صرافی ا میلیارد استلار با ارزش قیمتی حدود ۱۰۶ میلیون دلار به کاربرانی که پروتکل استلار را مطالعه کنند، جایزه می دهد. این اقدام بخشی از دستاوردهای کوین بیس می باشد. لازم به ذکر است که این صرافی ارزهای دیجیتال بر روی برنامه های آموزشی متمرکز می باشد.

همه ۲۰ ارز دیجیتال برتر در سایت کوین مارکت کپ در قسمت سبز رنگ قرار دارند، و انتظار می رود که بین ۰٫۵ تا ۲۰ درصد در روز افزایش قیمت داشته باشند. گفتنی است که ارز دیجیتال ایوس (EOS) افزایش قابل توجهی را در طول روز به دست آورده و توانسته بیش از ۱۷ درصد رشد پیدا کند و در حال حاضر در سطح ۴٫۳۱ دلار معامله می شود.

ارزش بازار سرمایه‌ی همه ارزهای دیجیتال در زمان نگارش این مقاله تقریبا برابر با ۱۴۲٫۶ میلیارد دلار می باشد که ازهفته گذشته که ۱۳۶٫۴ میلیارد دلار ارزش داشت، تا کنون به اندازه ۶ میلیارد دلار افزایش یافته است.

نمودار ۷ روزه بازار کلی سرمایه ، منبع: کوین مارکت کپ

در همین حال، نیک پرکوکو (Nick Percoco)، مدیر ارشد امنیت صرافی ارزهای دیجیتال آمریکایی کراکن اعلام کرد که در حال حاضر، احراز هویت دو عاملی (۲FA) برای کاربران یک امر اجباری می باشد. طبق این اطلاعیه، از ارزیابی گوگل و یوبیکی (YubiKey ) برای احراز هویت دوعاملی پشتیبانی می کند.

لازم به ذکر است که طبق گزارش CNBC، در روز پنجشنبه قیمت پالادیوم به میزان ۶ درصد کاهش یافته است. همچنین، قیمت نفت در همین با کاهش روبرو بوده است. قیمت نفت خام وست تگزاس در بازار آمریکا نزدیک به ۵۹٫۴۱ دلار می باشد که به ازای هر بشکه نفت خام، ۵۳ سنت کاهش یافته است، و در روز پنجشنبه نیز تقریبا یک درصد کاهش داشته است. قیمت هر بشکه نفت خام برنت در اواسط روز به میزان ۱۵ سنت کاهش یافت و به ۶۷٫۸۲ دلار رسید.