video thumb

آیا در سال ۲۰۱۸ همچنان باید بر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرد؟

آیا از قطار بیت کوین جا مانده‌اید؟ شاید بله و شاید هم نه. سال ۲۰۱۷ سال بیت کوین بود. قیمت این ارز دیجیتال بیش از ۱۰۰۰ درصد رشد کرد و از ۱۰۰۰ دلار در ابتدای سال ۲۰۱۷ به ۱۹۰۰۰ دلار در اواسط ماه سپتامبر رسید. این رشد خیره‌کننده توجه همه اقشار مردم را جلب کرد و آنها را بر آن داشت تا بر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند. اکنون صندوق‌های دادوستد و سرمایه‌گذاران تازه‌کار به دنبال پیوستن به این موج سرمایه‌گذاری و بهره‌مندی از بازده بالا هستند.

ارزجو : با توجه به آنچه که گفته شد، آیا در سال ۲۰۱۸ سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین همچنان گزینه خوبی است؟ آیا از قطار بیت کوین جا مانده‌اید؟ در ادامه نظر خود را در این باره ارائه می‌دهم. لطفاً توجه داشته باشد که من مشاور مالی نیستم. سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال توأم با گمانه‌زنی و مخاطره‌آمیز است. این دیدگاه‌ها صرفاً نظرات شخصی من هستند. به صلاحدید خود دست به سرمایه‌گذاری بزنید.

همچنین بخوانید: خرید ارز دیجیتال ، خرید بیت کوین ، خرید اتریوم ، خرید تتر ، خرید ترون ، خرید شیبا اینو ، خرید پرفکت مانی ، خرید لونا کلاسیک

برای چه سرمایه‌گذاری می‌کنید؟

به نظر من دو نوع از افراد بر روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند. گروه اول کسانی هستند که معتقدند ارزهای دیجیتال آینده پول را رقم می‌زنند و از یک سیستم مالی غیرمتمرکز حمایت می‌کنند. گروه دوم نیز کسانی هستند که صرفاً به دنبال کسب سود هستند. لزومی ندارد حتماً جزو این دو گروه باشید، اما سرمایه‌گذاران در اغلب موارد به سمت یکی از این دو گروه متمایل هستند.

اگر به آینده پول اعتقاد دارید در آن صورت به این امید بر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کنید که روزی از آن جهت انجام خریدهای خود استفاده کنید. شما همچنین قصد دارید ارز دیجیتال خود را نگه‌ دارید به این امید که ارزش آن افزایش یابد. برای آنکه بیت کوین به عنوان یک ارز روزمره مورد استفاده قرار گیرد، نوسانات روزانه چند هزار دلاری آن باید متوقف شود. سؤالی که باید از خود بپرسید این است که آیا قیمت بیت کوین قرار است در سطح کنونی آرام گیرد یا نه. اگر اعتقاد دارید که قیمت این ارز دیجیتال در بلند مدت افزایش می‌یابد، در آن صورت باید دست به سرمایه‌گذاری بزنید و البته توجه داشته باشید که نوسانات زیادی را باید پشت سر بگذارید.

 ارز دیجیتال بیت کوین

اگر صرفاً به دنبال کسب درآمد از طریق ارزهای دیجیتال هستید، در آن صورت پاسخ به سؤال فوق آسان‌تر است. بیت کوین بسیار متغیر و پر از نوسان است. همانگونه که قبلاً گفتم، قیمت بیت کوین در اواسط سال ۲۰۱۷ به نزدیک ۲۰۰۰۰ دلار رسید و یک ماه بعد قیمت آن به ۱۱۰۰۰ دلار سقوط کرد. هنگامی که بازار تا این حد پرنوسان است، فرصت‌های بسیاری برای کسب درآمد وجود دارند. تصور من این است که نوسان بازار به این زودی‌ها تمام نخواهد شد. با توجه به این موضوع، اگر به دنبال داد و ستد کوتاه مدت هستید مطمئناً فرصت کسب درآمد موجود است.

از کجا باید شروع کرد؟

۱- تحقیق کنید

اگر برای اولین بار است که بر روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنید، در آن صورت پیشنهاد می‌کنم ابتدا کمی تحقیق کنید. هیچگاه صرفاً بر مبنای نظرات دیگران دست به سرمایه‌گذاری نزنید و قبل از سرمایه‌گذاری بر روی هر چیزی درباره آن اطلاعات کسب کنید. مردم معمولاً مستقیم سراغ ارزهای دیجیتال می‌روند از آن جهت که از دور آن را پرزرق‌وبرق می‌بینند. این عادت بدی است و به اتخاذ تصمیمات اشتباه می‌انجامد.

تازه‌کارها باید درباره بلاک چین و این که چگونه این فناوری دنیای مالی را دگرگون می‌سازد چیزهایی فرا گیرند. پیشنهاد من این است که به کانال ایوان آن تک (Ivan on Tech) بر روی یوتیوب رجوع کنید و ویدئوهای وی را تماشا کنید. او مفاهیم را خیلی خوب تشریح نموده و درباره برخی خبرها نظر کارشناسی ارائه داده است.

ارز دیجیتال بیت کوین

۲- یک حساب معامله‌ای افتتاح کنید

پس از آنکه آماده سرمایه‌گذاری شدید، پیشنهاد من این است که یک حساب کاربری بر روی پلتفرم کوین بیس (Coinbase) باز کنید. این پلتفرم یک رابط کاربری شسته‌ورفته ارائه می‌دهد و برای سرمایه‌گذاران تازه‌کار گزینه بسیار خوبی است.

پس از آنکه حساب کاربری خود را ایجاد نمودید، توصیه من این است که همه معاملات خود را از طریق صرافی کوین بیس موسوم به جی‌دی‌ای‌ایکس (GDAX) انجام دهید. این صرافی به شما امکان می‌دهد تا به صورت بلادرنگ به داده‌ها و نمودارها دسترسی داشته باشید.

همچنین ویدئوهای زیادی بر روی یوتیوب موجود هستند که به صورت قدم به قدم به شما نشان می‌دهند چگونه به صرافی‌های گوناگون دسترسی پیدا کرده و از آنها بهره بگیرید. این ویدئوها شاید در وهله اول دلسردکننده به نظر برسند، اما پس از آنکه با شیوه کار آشنا شدید همه چیز برایتان ساده و آسان می‌شود.

 

۳- سکه‌های خود را امن و ایمن سازید

شما باید بتوانید بیت کوین‌های خود را امن و ایمن سازید. می‌توانید سکه‌های خود را بر روی پلتفرم کوین بیس نگه‌ دارید، اما من پیشنهاد می‌کنم آنها را به فضای آفلاین یا کیف پول سرد انتقال دهید. نانو لدجر اس (Nano Ledger S) و ترزور (Trezor) دو کیف پول پرطرفدار هستند. این کیف پول‌ها به شما امکان می‌دهند تا بیت کوین خود را به صورت آفلاین در یک مکان امن نگهداری کنید.

ارزهای دیجیتال فناوری بلاک چین

صرافی‌ها در گذشته در مواردی هک شده‌اند و کسانی که سکه‌های خود را به بر روی پلتفرم‌های آنها نگهداری می‌کردند دار و ندار خود را از دست دادند. پس بهتر است سکه‌های خود را در جای امن نگه‌ دارید تا بعداً افسوس نخورید.

 

کلام آخر

همچون هر سرمایه‌گذاری دیگری باید آماده باشید همه دار و ندار خود را از دست بدهید. بعلاوه، همواره باید دست به تحقیق بزنید و از تازه‌ترین روندهای جاری مطلع شوید. به نظر من، بیت کوین هنوز هم در سال ۲۰۱۸ سرمایه‌گذاری خوبی است صرف نظر از اینکه به دنبال سرمایه‌گذاری کوتاه مدت هستید یا بلند مدت.