video thumb

چهار نکته مثبت و منفی سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال جدید

افزایش قیمت سریع ارزهای دیجیتال به میزان ریسک‌پذیری شما، و تحملتان در صورت افت قیمت بستگی دارد. عرضه اولیه سکه آیکو (ICO) در واقع قمار است. این سکه‌ها می‌تواند برای شما سرمایه خوبی به همراه بیاورند ولی با ریسک و فراریت بالا هم همراه هستند. با اینکه مردم در مورد ریسک عرضه اولیه سکه صحبت می‌کنند مؤسسات مالی بزرگ مانند گلدمن ساکس (Goldman Sachs) و جی پی مورگان (JP Morgan) در حال سرمایه‌گذاری در این بخش هستند.

ارزجو : فرقی نمی‌کند که مقدار زیاد یا مقدار کمی پول نقد در اختیار داشته باشید، ارز دیجیتال منبع خوبی برای سرمایه‌گذاری است. در این مقاله چند مورد از نکات مثبت و منفی سرمایه‌گذاری در عرضه اولیه سکه ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

نکته مثبت شماره یک: پتانسیل بزرگ بازگشت سرمایه

یکی از موارد مهمی که باعث می‌شود همه به فکر سرمایه‌گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال بیافتند این است که هزار دلاری که در سال ۲۰۱۳ در زمینه بیت کوین سرمایه‌گذاری شد امروز ۴۰۰ هزار دلار ارزش دارد. سرمایه‌گذاری‌های جدید سودهای سرشاری را در مدت زمان کمی برای سرمایه‌گذاران به ارمغان آوردند. ارز دیجیتال استراتیس (Stratis) در زمان عرضه اولیه سکه در سال ۲۰۱۶، ۶۰۰ هزار دلار افزایش قیمت پیدا کرد و از آن موقع ۶۳ هزار درصد افزایش قیمت داشته است. ارز دیجیتال اسپکتورو کوین (spectrocoin) در ژانویه ۲۰۱۷ در جریان عرضه اولیه سکه ۱۵۰۰۰ دلار افزایش قیمت داشت و از آن زمان ۱۳ هزار درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

همچنین بخوانید: خرید ارز دیجیتال ، خرید بیت کوین ، خرید اتریوم ، خرید تتر ، خرید ترون ، خرید شیبا اینو ، خرید پرفکت مانی ، خرید لونا کلاسیک

 ارزهای دیجیتال فناوری بلاک چین

نکته مثبت شماره ۲: افق زمانی کوتاه‌تر

از آنجا که سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال پر ریسک‌تر است بهتر است که آن را با سرمایه‌گذاری زاویه‌ای و سرمایه‌گذاری ریسک سرمایه مقایسه کنیم. دیتوم (Datum) عرضه اولیه سکه خود را در اواخر اکتبر ۲۰۱۷ انجام داد در حالی که سرمایه‌اش به میزان یک و نیم میلیون دلار قبل از عرضه اولیه سکه افزایش پیدا کرد. از آنجا که ارزهای دیجیتال بر اساس شبکه به پیش می‌روند و دیتوم از پشتیبانی سرمایه‌گذاران خوبی برخوردار شده است، احتمالاً آنها به همان سرعت سود خود را از این سرمایه‌گذاری خواهند گرفت.

همچنین بخوانید: خرید ارز دیجیتال ، خرید بیت کوین ، خرید اتریوم ، خرید تتر ، خرید ترون ، خرید شیبا اینو ، خرید پرفکت مانی ، خرید لونا کلاسیک

نکته مثبت شماره ۳: افزایش نقدینگی

وقتی در یک استارتاپ سرمایه‌گذاری می‌کنید برای اینکه سود به دست بیاورید باید کسی را پیدا کنید تا معادل آن را از شما خریداری کند یا صبر کنید تا امکان فروش یا ارائه عمومی پیش بیاید. با این حال هیچ کدام از این گزینه‌ها به شما اجازه نمی‌دهد تا متوجه شوید که دقیقاً چه زمانی باید سرمایه‌تان را نقد کنید. اگر یک عرضه کننده اولیه سکه بتواند شبکه محکمی بسازد مانند شبکه ۵۶۰۰۰ عضوی دیتوم، سرمایه‌گذاران بی‌درنگ دارای نقدینگی بیشتر خواهند بود و قدرت تبدیل ارزهای خود را به دلار و اتر (ether) بلافاصله خواهند داشت.

قیمت بیت کوین صنعت بلاک چین صدای ارزجو

نکته مثبت شماره ۴: توانایی برآمدن از پس پروژه

شاید بزرگ‌ترین فایده سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال از طریق استارتاپها این باشد که استارتاپ ها معمولاً چندین بار راه اندازی شود و با افت سرعت‌های اولیه کنار می‌آیند. وقتی که می‌بینید چندین مؤسس به دنبال سرمایه اولیه هستند باید تشخیص دهید که آن کمپانی به شدت متفاوت است. هنگامی که سرمایه‌گذاری می‌کنید با وجود عرضه سکه اولیه، دقیقاً می‌توانید بفهمید که آن شبکه چه کاری انجام می‌دهد و در آینده چه کاری انجام خواهد داد. به این ترتیب شما قادر خواهید بود به صورت دقیق‌تر محصول و بازار را مورد بررسی قرار دهید تا با پلتفرم شما هماهنگی داشته باشند و می‌توانید از این ارزیابی برای محاسبه سرمایه‌گذاری خود استفاده کنید.

 

ایراد شماره ۱: افزایش فراریت

البته وقتی که سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال با سرمایه‌گذاری در بازار بورس یا حتی ارزهای واقعی مقایسه می‌شود، عرضه اولیه سکه فراریت بیشتری دارد. مشکلاتی مانند هکرها می‌توانند باعث شود که سرمایه‌گذاران همه سرمایه خود را به سرعت از دست بدهند. ولی تضمین شده است که چنین اتفاقات هولناکی به ندرت پیش می‌آید با این حال، افت قیمت سکه‌های ارزهای دیجیتال اتفاق نادری نیستند.

ارز دیجیتال بیت کوین

ایراد شماره ۲: استقرار احتمالی شبکه

ارزش اصلی هر ارز دیجیتال بستگی به ساختن یک محصول قوی دارد که یک شبکه مشخص از کاربران بخواهند از آن استفاده کنند. با این حال اگر این شبکه‌ها نتوانند کاربران را جذب کنند یا کاربران واقعاً از پلتفرم استفاده نکنند احتمالاً آن ارز افت قیمت را تجربه خواهد کرد. بسیاری از ارزهای دیجیتال کنونی که نتوانستند پس از عرضه موفقیت کسب کند به خاطر شکست در ایجاد شبکه‌ای فعال بوده است.

 

ایراد شماره ۳: کمبود منابع بالقوه

همانطور که استارتاپ‌ها می‌توانند با کمبود منابع روبرو شوند و دیگر عملکرد خود را نداشته باشند اگر یک ارز دیجیتال به انداز کافی پول جمع‌آوری نکند یا استارتاپ مقدار بیشتری از آنچه که پیش بینی شده است پول مصرف کنند. بسیاری از ارزهای دیجیتال قیمت را در هنگام عرضه اولیه سکه بالا می‌برند تا بتوانند منابع مناسبی در دسترس داشته باشند و برای ارز خود تقاضای مناسب جذب کنند.

 ارز دیجیتال بیت کوین

ایراد شماره ۴: مدیریت در پتانسیل

در نهایت هر ارز دیجیتال استارت‌آپی است که تیمی از مؤسسان آن را مدیریت می‌کنند. برای اینکه ارز دیجیتال بتواند به درستی از فاز ارائه سکه اولیه تا سطوح بالاتر در بازار عمل کند، به یک تیم و پایه قوی احتیاج دارد. قبل از شروع سرمایه‌گذاری در زمینه یک ارز دیجیتال حتماً پیش زمینه این تیم را مورد بررسی قرار دهید که آیا دارای مهارت‌های لازم و توانایی‌هایی برای برآمدن از پس این پروژه هستند یا نه.با این آگاهی که امکان سرمایه‌گذاری هر روز کمتر می‌شود بهتر است گزینه‌های را در نظر بگیریم که برای مدیریت ثروت قابل اعتماد تر باشد. با اینکه نمونه کارها باید متوازن باشد نمونه کارهای خوب هم شامل برخی ریسک‌ها مانند سرمایه ریسک است.

در دنیای مدرن عرضه اولیه سکه ارزهای دیجیتال فراریت زیادی دارد که سرمایه ریسک فاقد آن است. وقتی که در مورد سرمایه‌گذاری فکر می‌کنید وقت صرف کنید و در مورد ارزهای مجازی در دسترس و اینکه چقدر ممکن است بتوانند به شما سود برسانند بیشتر تفکر کنید.