video thumb

حذف گزینه پرداخت با ارزهای دیجیتال توسط پلتفرم استریم twitch

پلتفرم استریم ویدئوی توئیچ  Twitch که متعلق به آمازون است، اخیرا، گزینه پرداخت با بیت کوین و بیت کوین کش را از قسمت خرید اشتراک حذف کرده است. این تغییر توسط یکی از کاربران در ردیت در تاریخ ۲۳ مارس گزارش شد.

بر اساس این گزارش، توییچ که از گزینه بیت پی (BitPay) به عنوان پردازنده پرداختی استفاده کرده بود تا گزینه پرداخت با بیت کوین و بیت کوین کش را در پلتفرم خود قرار دهد، در دو هفته گذشته امکان استفاده از این دو گزینه پرداختی را برای همه کشورها حذف کرده است. یک کاربر به ظاهر خشمگین نیز اشاره کرد که همه اشتراک های توئیچ خود را لغو کرده و یک بلیط کمک به شرکت ارسال کردند.

در تاریخ ۲۰ مارس نیز یکی دیگر از کاربران در ردیت ادعا کرد: Streamlabs، که یک نرم افزار محبوب است و به طور گسترده توسط کاربران توئیچ برای دریافت راهنمایی استفاده می شود نیز پشتیبانی از ارزهای دیجیتال را متوقف کرده است. طبق گفته این کاربر، بروزرسانی جدید برنامه Streamlabs دیگر از پرداخت با ارز دیجیتال پشتیبانی نمی کند.

در ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ نیز وب سایت رزرو اینترنتی Expedia.com اعلام کرد که این وب سایت، پذیرش بیت کوین به عنوان یک روش پرداختی برای رزرو هتل و پرواز را متوقف کرده است.

توئیچ پیش از این برای پذیرش پرداخت با بیت کوین از کوین بیس به عنوان درگاه پردازش پرداخت استفاده می کرد.

در ماه سپتامبر سال گذشته، متیو دی پیترو (Matthew DiPietro)، مدیر اجرایی سابق شرکت توئیچ به عنوان مسئول ارشد بازاریابی استارت آپ Kin Ecosystem Foundation شروع به فعالیت کرد.