video thumb

Tor Project ، اهدای کمک از طریق ارزهای دیجیتال گوناگون را می پذیرد!

Tor شبکه‌ ای است که امکان مخفی ‌سازی هویت‌ کاربران را در فضای اینترنت فراهم می ‌آورد و از دسترسی سیستم‌ های نظارتی، مکان ‌یاب و غیره به حریم خصوصی کاربران جلوگیری می ‌کند که برای اتصال به این شبکه امنیتی نیاز به نسخه‌ ای خاص و تغییر یافته از مرورگر فایر فاکس خواهید داشت که تحت‌ عنوان Tor Browser شناخته می ‌شود.

پروژه تور در حال حاضر به عنوان یک پورتال کمک رسانی ارزهای دیجیتال جدید، اهدای کمک از طریق ارزهای دیجیتال گوناگون را می پذیرد، که این مسئله در روز ۱۸ مارس در وب سایت این پروژه منتشر شد.

این سایت در حال حاضر ۹ ارز دیجیتال عمده را مورد پذیرش قرار می دهد که عبارتند از: بیت کوین (BTC)، بیت کوین کش (BCH)، دش (DASH)، اتریوم (ETH)، لایت کوین (LTC)، مونرو (XMR)، استلار لومن (XLM)، آگر (REP) و زدکش (ZEC).

صفحه دریافت کمک مالی Tor کاربران را تشویق می کند که برای حقوق بشر جهانی ایستادگی کنند و به حفظ حریم خصوصی و آزادی بپردازند و به قوی تر و ایمن تر شدن Tor کمک کنند. این صفحه همچنین عنوان می کند که اگر کاربران تمایل دارند تا کمک های خود را با سایر ارزهای دیجیتال پرداخت کنند، می توانند با این پروژه تماس بگیرند.

Tor Project یک سازمان غیر انتفاعی است که در حال حاضر توسعه و نگهداری از Tor را بر عهده دارد و این در حالی است که کمک‌ های مالی هم غالباً از سمت دولت‌ های آمریکا، سوئد و برخی اسپانسر‌های دیگر ارائه می‌شود. Tor Project نرم افزار را به صورت رایگان و متن باز برای مسیریابی پیازی که روشی برای تبادل اطلاعات به صورت ناشناس در شبکه‌ های رایانه‌ ای است، ارائه می دهد. علاوه بر این، Tor دارای دو نسخه رسمی از مرورگر خود می باشد که عبارتند از: Tor Browser و TorBro. هدف اصلی استفاده از مرورگر Tor، ناشناس ماندن از طریق مخفی کردن آدرس ای پی (IP-address) می باشد.

در کشورهایی مانند ونزوئلا، روسیه و چین، که در آنها اینترنت به شدت سانسور شده است، Tor و فناوری های مشابه آن ممنوع می باشند.

لازم به ذکر است که در اوایل ماه جاری، رئیس کمیته مالی مجمع ملی فرانسه، پیشنهاد ممنوعیت استفاده از ارزهای دیجیتال ناشناس، یا ارزهای دیجیتال با حفظ حریم خصوصی نظیر زدکش و استلار لومن را ارائه داد.

جامعه ی Tor و جامعه ی ارزهای دیجیتال هر دو از ویژگی حفظ حریم خصوصی و تمرکززدایی برخودار می باشند. همچنین گفتنی است که در سال ۲۰۱۷، محققان دانشگاه واترلو در انتاریوی کانادا و دانشگاه کنکوردیا در کبک، یک سیستم بلاک چین محور معرفی کردند که از تکنیک های مسیر پیازی استفاده می کرد تا ارائه های ناشناس را تسهیل بخشد.