video thumb

بلاک استریم، کیف پول ارزهای دیجیتال جدیدی عرضه می کند!

شرکت فناوری بلاک چین بلاک استریم به تازگی یک کیف پول جدید ارزهای دیجیتال با عنوان بلاک استریم گرین (Blockstream Green) را راه اندازی کرده که در حال حاضر در هر دو سیستم عامل اندروید و iOS قابل دانلود است. این کیف پول از قابلیت امنیت چند امضایی ۲ از ۲، پشتیبانی کیف پول سخت افزاری، تائید هویت دو عاملی و همچنین چندین ویژگی دیگر برخوردار است.

بلاک استریم، شرکتی است که به خاطر ماهواره بیت کوین خود که هدفش حل وابستگی بلاک چین به اینترنت است، نیز شناخته شده می باشد. این شرکت از قبل دارای کیف پول Greenbits و GreenAddress می باشد، اما در حال حاضر به دلیل راه اندازی بلاک استریم گرین غیر قابل استفاده خواهند شد تا با بلاک استریم گرین ادغام شوند. امنیت چند امضایی ۲ از ۲ با این معنی است که یک کلید خصوصی بر روی دستگاه نگهداری می شود و دیگری در سرور بلاک استریم نگهداری می شود تا هنگامی که کاربر دستگاه خود را از دست می دهد، از سرقت سرمایه اش جلوگیری شود.

تائید هویت دو عاملی یک ویژگی ساده است که از شما چیزی بیشتر از تنها یک رمز عبور می‌خواهد. تائید هویت دو عاملی از دو عاملِ «چیزی که می‌دانید » (مانند رمز عبور) و «چیزی که دارید» (مانند تلفن همراه) یا «کسی که هستید » (مثل الگوی شبکیه‌ی چشم و یا اثر انگشت شما) تشکیل شده است. در مورد بلاک استریم، تائید هویت دو عاملی موجود در برنامه عبارتند از ارزیابی گوگل، ایمیل، تماس تلفنی و پیامک.

نسخه اندروید این کیف پول همچنین از ادغام کیف پول های سخت افزاری ترزور و لجر نانو اس پشتیبانی می کند و ویژگی های امنیتی خود را با ویژگی هایی که در این کیف پول های سخت افزاری یافت می شود، ترکیب می کند. همچنین لازم به ذکر است که این کیف پول با مجموعه ای از زبان ها از جمله چینی، هلندی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی، کره ای، اسپانیایی، روسی، و اوکراینی پشتیبانی می شود، همچنین وعده داده شده که زبان های بیشتری به این مجموعه اضافه شود.

همچنین، این شرکت قصد دارد تا پشتیبانی از نسخه iOS، توانایی اضافه کردن چندین حساب پراکنده و پشتیبانی از کاربران مک، لینوکس و ویندوز را به این کیف پول سخت افزاری اضافه کند. در حال حاضر نسخه بلاک استریم گرین در Google Play Store و App Store جایگزین نسخه های قبلی این کیف پول شده است. و بیش از ۵۰،۰۰۰ بار در نسخه اندروید دانلود داشتند.

گفتنی است که اگرچه بیشتر کاربران نسبت به بلاک استریم گرین خوش بین بوده اند، اما برخی از کاربران نیز نسبت به آن اشتیاقی نشان نداده اند.