سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

پذیرش بیت کوین توسط بزرگترین فروشگاه آنلاین در سوئیس

به عنوان نقطه عطفی در پذیرش گسترده بیت کوین ، فروشگاه دیجی ‌تک گلکسوس (Digitec Galaxus) که آمازون سوئیس نامیده می‌شود به تازگی اعلام کرده است که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را نیز به عنوان یکی از شیوه‌ های پرداخت مورد پذیرش قرار داده است.

مشتریان دیجی ‌تک و گلکسوس می توانند هنگام خرید اینترنتی پرداخت هود را با استفاده از بیت کوین انجام دهند. همچنین لازم به ذکر است که مشتریان می توانند علاوه بر بیت کوین با بیت کوین کش (BCH)، بیت کوین کش اس‌ وی (BSV)، اتریوم (ETH)، ریپل (XRP)، بایننس کوین (BNB)، لایت‌ کوین (LTC)، ترون (TRX)، آمیسگو (OMG) و همچنین نئو (NEO)، هزینه خرید خود را پرداخت کنند.

الیور هرن (Oliver Herren) یکی از موسسین دیجی تک که مدیر ارشد نوآوری این فروشگاه آنلاین نیز می باشد، می‌گوید: ارزهای دیجیتال شگفت‌ انگیز بوده و می‌ توانند ابزاری برای پرداخت‌ها در تجارت الکترونیک باشند. ما می‌خواهیم از این روند حمایت کنیم. مدت‌ هاست که به دنبال این مسئله هستیم، اما زمان زیادی طول کشید تا بالاخره توانستیم به نقطه برسیم.

هنگامی که از هرن درباره انگیزه این شرکت برای استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان یک ابزار پرداخت سوال شد، وی گفت:

هر کاربری ممکن است مقداری ارز دیجیتال داشته باشد و بخواهد از آنها استفاده کند. شاید هم چون نتواند آنها را به پول واقعی تبدیل کند، چرا که برخی بانک‌ها از این کار امتناع می‌کنند. شاید هم دوست داشته باشد شیوه‌ های جدید را امتحان کند.

با این حال، این شرکت اذعان می کند که عمدتا این کار را برای جلب نظر مشتریان جوان و طرفدار فناوری انجام داده است و قصد دارد تا در این زمینه پیشتاز باشد.

در عین حال، این شرکت اذعان می کند که نوسانات قیمت دیگر مشکل نخواهند بود. گفتنی است که تمامی تراکنش‌ها با مشارکت یک واسطه صورت می‌گیرد که این واسطه شرکت کوینیفای (Coinfy) می باشد که ارز دیجیتال دریافتی را به سرعت به فرانک سوئیس تبدیل می‌کند.

با این حال، این قابلیت پرداخت جدید تنها برای مشتریان سوئیسی در دسترس خواهد بود. با این حال، اگر این ابتکار عمل موفقیت آمیز باشد، این شرکت این گزینه را در اختیار مشتریان آلمانی نیز قرار خواهد داد.

این روش پرداختی بسیار ساده است. در این فرآیند، مشتری گزینه پرداخت ارزهای دیجیتال را انتخاب می کند. سپس به به سامانه درگاه پرداخت کوینیفای هدایت می شود که در آن ارز دیجیتال خاصی انتخاب شده است.

نرخ ارز عنوان شده توسط صرافی برای ۱۵ دقیقه ثابت خواهد بود و در صفحه سایت نشانی کیف پول و همچنین کد QR که کاربر باید پرداخت خود را به آن ارسال کند، نمایان می شود.

در حالی که فروشگاه دیجی ‌تک گلکسوس هیچ گونه کارمزدی برای را برای پرداخت های ارزهای دیجیتال دریافت نمی کند، شرکت کوینیفای به میزان ۱٫۵ درصد از مبلغ خرید را به عنوان کارمزد دریافت می کند.

در حال حاضر، با اقدام به چنین کاری توسط این بازار خرده فروشی آنلاین، احتمال دارد که رقبای این شرکت نیز از این امر پیروی کنند، به ویژه در کشورهایی که پذیرش بیت کوین به تصویب رسیده است.

در واقع، سوئیس خاستگاه پذیرش بیت کوین و صنعت بلاک چین بوده است و به طور مرتب از رویدادهای صنعت ارزهای دیجیتال میزبانی می کند. لازم به ذکر است که بیت کوین ای تی پی (Bitcoin ETP) نیز توسط بورس اوراق بهادار این کشور به بازار عرضه شده است.

این کشور همچنین به خانه استارت آپ های ارزهای دیجیتال تبدیل شده است که عمده آنها در شهر سوگ بنیان گذاری می شوند که این شهر نیز به دره ارزهای دیجیتال (Valley Crypto) معروف می باشد. علاوه بر این، ساکنین شهر نیز می توانند خدمات شهری را با استفاده از بیت کوین پرداخت کنند. لازم به ذکر است که حتی کابران می توانند بلیط های قطار را نیز با استفاده از بیت کوین خریداری کنند.

گفتنی است که هنگامی که شما چیزی را از دیجی تک یا گلکسوس خریداری می کنید، نرخ پرداخت برای ۱۵ دقیقه ثابت خواهد بود و طبق گفته این شرکت این بدین معناست که شما به عنوان یک خریدار با اتفاقات بدی که ممکن است در حین این فرآیند رخ دهد، روبرو نخواهید شد.

این اقدام فروشگاه دیجی‌تک گلکسوس برای پذیرش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال می‌تواند به فروش بیشتر سایر محصولات مبتنی بر این فناوری نظیر کیف پول های سخت افزاری به مشتریانی که تمایل دارند تا مستقیما از طریق ارزهای دیجتال پرداخت خود را انجام دهند نیز کمک کند. گفتنی است که فروش این شرکت در سال ۲۰۱۸ معادل ۹۹۲ میلیون فرانک بوده است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location