سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

برادران وینکلوس: ارزهای دیجیتال نیازی به قانون‌گذاری ندارند!

برادران وینکلوس که در دنیای ارز‌‌های دیجیتال بسیار نام آشنا هستند، اخیرا در خصوص قانون گذاری ارزهای دیجیتال بحث هایی مطرح کرده اند، در همین راستا، کامرون وینکلوس تصریح کرد که برخلاف شعارهای بیلبورد صرافی جمینی (Gemini)، ارزهای دیجیتال نیاز به قانون‌ گذاری ندارند. در عوض شرکت‌ هایی که در حوزه ارزهای دیجیتال معامله می‌کنند، به خصوص با توجه به فاجعه اخیر صرافی QuadrigaCX به یک نظارت جدی نیاز دارند.

ارزهای دیجیتال نیازی به قانون‌گذاری ندارند، اما …

حمایت دوقلوهای وینکلوس از پاکسازی ارزهای دیجیتال، بر کسی پوشیده نیست. هدف آنها این است که با صرافی کاملا قانون‌گذاری شده خود، تصویر غرب وحشی از این صنعت نوپا که به واسطه هک صرافی‌ها، کلاه‌ برداری‌ ها و ارائه خدمات امنیتی جعلی تخریب شده است را تغییر دهند.

این درحالی است که کمپین بیلبورد «ارزهای دیجیتال نیاز به قانون‌ گذاری دارند» آنها به شدت از جانب کاربران بیت کوین، مورد انتقاد قرار گرفت.

چرا که طبق قوانین پروتکل بیت کوین، اجرای گره کامل خود تنها راه اجرای قوانین است. در واقع بیت کوین به طور خاص طراحی شده است، بنابراین مردم می‌ توانند بدون این‌که به کسی اعتماد داشته باشند، حتی در صورت حضور عوامل بد در شبکه، نیز تراکنش انجام دهند.

کامرون وینکلوس هفته گذشته نسبت به این مسئله که برخی تعجب کرده‌اند که چرا جمینی معتقد است که قوانین نیاز به یک تغییر انقلابی دارند، واکنش نشان داد. وی عنوان کرد:

ارز دیجیتال نیاز به قانون‌ گذاری ندارد، اما شرکت‌هایی که مربوط به این حوزه هستند باید این کار را انجام دهند.

وی گزیده‌ای از گزارش دادگاه عالی نوا اسکوشیا در رابطه با موضوع صرافی ورشکسته کوادریگا سی‌اکس که میلیون‌ها دلار از دارایی مشتریان را از دست داد، را نقل کرد.

در حقیقت، در حالی که استفاده از بلاک چین بیت کوین نیازمند هیچ گونه اعتمادی نیست، مسئله تحمل خطای بیزانس پس از انتقال سرمایه به یک سرویس نگهداری شخص ثالث مانند یک صرافی مطرح می‌شود.

اینجاست که بحث اعتماد دوباره به صحنه باز می‌گردد. برادران وینکلوس‌ می‌گویند اعتماد همان محصولی است که آنها با صرافی خود سعی در ایجاد آن دارند.

کامرون خاطرنشان کرد که صرافی QuadrigaCX در حال ویرایش دفتر کل داخلی خود، برای انتقال سرمایه‌ های مشتریان به حساب‌های ویژه کنترل شده توسط افراد خودی بود که مجاز بودند با آن سرمایه‌ ها معامله انجام دهند و حتی ارز دیجیتال را به یک کیف پول خارجی منتقل کنند.

وی گفت: بنابراین، شرکت هایی که خدمات نگهداری سرمایه مشتریان مانند بیت کوین را ارائه می دهند، باید برای جلوگیری از وقوع اتفاقاتی نظیر آنچه که برای صرافی QuadrigaCX وMt. Gox رخ داد، قانون گذاری شوند. کامرون افزود:

هر حادثه‌ ای که تا به امروز در دنیای ارزهای دیجیتال رخ داده، با قوانین و تنظیم‌ مقررات مناسب، قابل پیشگیری بوده است.

مشکل از خطای انسانی است نه ارزهای دیجیتال

کامرون وینکلوس با اشاره به ورشکستگی صرافی QuadrigaCX و فاجعه تاریخی Mt. Gox ، در کنفرانس اخیری که در جنوب غربی آستین تگزاس برگزار شد، عنوان کرد که مشکلات، این صنعت جدید را به ستوه آورده‌ اند.

در مسیر ارزهای دیجیتال جسد‌های زیادی را دیده‌ایم و از آنها آموخته‌ ایم. در نهایت این واقعاً یک مساله اعتماد است. شما نیازمند مقررات خاصی هستید تا بتوانید نتایج مثبتی را ترویج دهید.

خوشبختانه، دوقلوهای وینکلوس می‌گویند که تنها در عرض سه سال شاهد رشد عظیم و گسترده‌ای بوده ‌اند. کامرون و تایلر در طی یک سخنرانی با عنوان «کمک برای ساختن آینده پول» که بیش از ۷۰۰ مخاطب داشت، خاطر نشان کردند که چگونه این صنعت در حال سیر روند تکاملش می باشد.

کامرون وینکلوس در پستی در بلاگ نوشت: همانطور که ارز دیجیتال تاکنون رشد قابل توجهی داشته، جمینی نیز به همین صورت بوده است. ما از ۲۵ کارمند به ۲۰۰ کارمند رسیده ایم. در سال ۲۰۱۶، ارزهای دیجیتال پدیده ای نوظهور بود، امروز بخشی از اقتصاد را تشکیل داده و فردا همه اقتصاد را در بر خواهد گرفت.

دوقلوهای وینکلوس می گویند که بیت کوین از ۷ هزار میلیارد دلار عبور خواهد کرد.

با در نظر داشتن واقعه صرافی QuadrigaCX به عنوان یک نمونه بارز، این رشد سریع به معنای حساس تر پنداشتن قانون‌ گذاری در این حوزه است.

از این رو، بنا به گفته‌ی برادران وینکلوس زمان قانون‌ گذاری معنادار برای این صنعت فرا رسیده است. کامرون و تایلر وینکلوس با تصریح این نکته که “اعتماد محصول ماست، معتقدند که حتی ارزهای دیجیتال عاری از ‌اعتماد نیز همچنان به تعامل با اشخاص ثالث نیاز خواهند داشت؛ چرا که بسیاری از مردم همچنان استقلال مالی خود در معامله‌ را فدای آسودگی و راحتی می‌کنند.

برخی معتقدند که پروتکل ها به اندازه کافی دارای قواعدو قوانین هستند. ما نیز موافق هستیم، اما پروتکل ها تنها جابه جایی سرمایه درون سیستم ها را مدیریت می کنند؛ آنها کنترل و نظارت بر کارآفرینان و شرکت هایی که در این عرصه فعالیت دارند، فراهم نمی کنند. هر حادثه ای که تا کنون در عرصه ارزهای دیجیتال رخ داده است، به دلیل خطای انسانی یا شرکت بوده نه ارزهای دیجیتال.

ظهور طلای دیجیتال را به منزله پایان گاوصندوق‌های پر از طلا نمی‌بینند، قابلیتی که دوقلوها از ارائه آن خوشحال هستند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location